BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F10] problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 6 lutego 2020, 17:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
Cześć wszystkim,
Tak jak w temacie mam problem z przekładnią, a dokładnie z jej przyuczeniem. Cała historia zaczęła się od kolizji samochodu w której uległa uszkodzeniu przekładnia - uszkodzenie mechaniczne pękła obudowa (tak był niezły dzwon ;) ) Przekładnia została kupiona inna (używana), ale silnik i sterownik przekładni został ten sam. Dla pewności zaktualizowałem sterownik EPS (użyłem Esys'a i wszystko jest ok), błędy skasowane pozostał tylko 4823EA - EPS control unit: End stops not taught-in.
W ISTA odpaliłem funkcje serwisowe i wywołałem funkcję przyuczenia EPS. Wszystko byłoby okey gdyby nie to, że przy próbie ruszenia kierownicą (pierwszy ruch po odpaleniu samochodu, bez różnicy w którą stronę) kierownica szarpnie przez moment (jest to takie pojedyncze szarpnięcie i później już takiego objawu nie ma, aż do ponownego uruchomienia samochodu). Niestety kierownica teraz nie ma w ogóle wspomagania nawet po wywołaniu kalibracji (kręci się jak w Polonezie :P ) i przez to nie można wykonać prawidłowo kalibracji (wystarczy delikatnie ruszyć kierownicą i ISTA od razu pokazuje, że osiągnięto położenie krańcowe i żeby kręcić w drugą stronę (tu ta sama sytuacja) no i procedura nie zakończona sukcesem :zalamany:
Zasilanie na wtyczce przy przekładni jest, błędów (poza tym wyżej wymienionym) w module ESP brak. Hamulec nożny i ręczny nie używane podczas kalibracji (zgodnie z instrukcją ISTA), nr przekładni identyczne. Próbowałem nawet wykonać kalibrację na podniesionym przodzie (koła w górze) również bez efektu. Macie jakieś pomysły? Czy przekładnie może blokować moduł poduszek (poduchy są wystrzelone)?
dziękuję za wszelkie podpowiedzi
ps. przekładnia zwykła nie "aktywna", więc kod FSC nie jest potrzebny.

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 7 lutego 2020, 07:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Samą przekładnię założyłeś prawidłową?(mam na myśli część mechaniczną)
Dlaczego przekładałeś silnik przekładni, a nie kodowałeś silnika, który dostałeś wraz z przekładnią?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 8 lutego 2020, 18:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
cursor dziękuję za odpowiedź, sprawa już się prawie wyjaśniła. Sprzedający zapewniał, że przekładnia pasuje, a silnik przekładany z powodu oszczędności :wstyd: . Jednak przekładnia jest z 2017 roku, co za tym idzie czujnik siły skrętu (torque sensor) również, przez co sterownik (prawdopodobnie ICM) źle odczytuje sygnał (po złożeniu przodu i dłuższej przejażdżce, caly 1km, pojawiły sie dodatkowe błędy właśnie w ICM - invalid signal from torque sensor). Spróbuję w przyszlym tygodniu zaktualizować cały samochód do I-level 2018-11 (obecny I-level auta to 2015-03) i dam znać czy to pomogło.
Pozdrawiam

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 9 lutego 2020, 21:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Simoniak napisał(a):
pojawiły sie dodatkowe błędy właśnie w ICM - invalid signal from torque sensor).

Nie wykonałeś kalibracji przekładni, stąd może być ten błąd

Najbezpieczniej przekładać kompletną przekładnię. Jeśli masz dostęp do ESYS to już w ogóle nie ma co kombinować

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 13 lutego 2020, 14:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
Sprawa wyglada tak:
Sprzedawca dosłał resztę od przekladni, zamontowałem odpalam Esys i dopisałem "nową" przekladnie (detect caf from swe i code EPS). Do tego momentu wszystko pięknie, zero błędów i zgasła kontrolka od wspomagania na desce. Niestety po odpaleniu silnika i próbie skręcenia kół dzieje się to samo tzn błąd ESP = brak wspomagania. Zrobiłem update ZGW, DSC, EPS ,ICM i SZL, ale dalej jest problem tzn po odpaleniu jest błąd od nie przyuczonej przekładni i wspomaganie działa przez pół obrotu (tylko w prawą stronę), później pojawiają się bledy:: ESP wewnętrzny błąd software, ICM błędne wartości sygnału skrętu. Oczywiście procedura przyuczenia nie przechodzi.... Normalnie brak mi już sił na tą przekładnię...

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 13 lutego 2020, 15:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Kalkulując SVT przy pomocy ESYS, program nie czepiał się HWEL dla EPS?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 13 lutego 2020, 15:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
Nie, wszystko bez najmniejszego ostrzeżenia czy też błędu. Ale jeszcze jedna sprawa, czy problemem może być zbyt stary i-level samochodu? Tzn w pośpiechu nie zmieniłem i- level z 2015 na 2018 (takimi było updatowane auto).

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 14 lutego 2020, 16:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Simoniak napisał(a):
Nie, wszystko bez najmniejszego ostrzeżenia czy też błędu. Ale jeszcze jedna sprawa, czy problemem może być zbyt stary i-level samochodu? Tzn w pośpiechu nie zmieniłem i- level z 2015 na 2018 (takimi było updatowane auto).

Ważny jest soft, w tym możesz pierdoły wpisać i też powinno działać.
W niektórych procedurach ISTA domaga się aktualizacji samochodu powyżej jakiegoś I-level. Wtedy ta informacja będzie mieć znaczenie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 15 lutego 2020, 10:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
No i cytujac pewnego Pana z telewizji " dupa zbita Panie Ferdku..." :P Auto zaktualizowane całe,. I-level 2018 i dalej nic. Wspomaganie działa tylko w prawą stronę przez ok 1,5 obrotu i wywala błędy o niepoprawnym sygnale (w lewą nie działa w ogóle nawet ćwierć obrotu :kwasny: ). Zostaje mi tylko wymiana przekładni na inna (najlepiej starszą pasującą rocznikowo do auta). Dam znać jak już się z tym uporam. Dzięki cursor, za zaangażowanie.

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 16 lutego 2020, 12:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Podobną sytuację przerabiałem w G31. Znajomi blacharze chcieli trochę "ułatwić" sobie robotę, zmieniając samą przekładnię i zostawiając silnik(w którym jest sterownik) stary.
Problemem okazała się sama przekładnia. Nie pamietam jak to jest w f10(trzeba sprawdzić w ETK), ale tam powodem był montaż przekładni pod RWD, a auto miało x-drive. Liczba obrotów na silniku nie pasowała sterownikowi.

M.in. dlatego pytałem czy jak esys kalkuluje SVT to czy HWEL dla EPS jest na czarno czy program domaga się wymiany(a w tych przypadkach użycie HW-id from svt nie rozwiązuje problemu)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW F10 problem z przekładnią kierowniczą EPS
PostNapisane: 20 lutego 2020, 18:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
No to aktualizacja sytuacji:
Przekładnia wymieniona na inną (komplet silnik ze sterownikiem i przekładnia), ale rocznik 2012. Esys, 10 minut i wspomaganie działa :hurra: Zero błędów nawet nie trzeba było robić "start-up" :super: Wiec prawdopodobnie czujnik siły skrętu w poprzedniej przekładni był uszkodzony :cisza: Na szczęście sprzedający wymienił przekładnie i wreszcie autem można kierować :hurra: Szkoda tylko straconego czasu i nerwów :dobani:
Pozdrawiam i dzięki za "usiłowanie" pomocy :ok:

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL