BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Wymiana wiatraka chłodnicy klimatyacji
PostNapisane: 17 maja 2020, 11:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Witajcie, muszę wymienić wiatrak chłodnicy klimatyzacji.
Wiem że jest to ten pierwszy wiatrak od zderzaka (mam jeszcze wiatrak na wiskozie)

Szukałem takiego wiatraka używanego i pojawiło mi się parę wątpliwości które chciałbym abyście pomogli mi rozwiązać.

1. Wiem że są wiatraki z wtyczką 3 pinową i 5 pinową, jaka to różnica i jak sprawdzić jaką opcje mam wybrać?

2. Czy w nie których modela jest tak że jest tylko 1 elektryczny wiatrak na wszystkie chłodnica?

3. Czy jak ktoś nie ma wiatraka na wiskozie, to ma tylko 1 wiatrak, czy ma 2 wiatraki elektryczne ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana wiatraka chłodnicy klimatyacji
PostNapisane: 17 maja 2020, 12:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Opcje były tylko dwie. Albo sam wiatrak elektryczny, albo wiatrak elektryczny plus wisko.
Wisko występowało najczęściej w modelach z automatyczną skrzynią biegów

W E46 z tego co pamiętam jest tylko jeden rodzaj wtyczki do wiatraka elektrycznego. Wszystkie wersje to modele ze sterownikiem wiatraka(trzy przewody, dwa grube - zasilanie , i jeden cienki - sterowanie).
Jakikolwiek byś nie podłączył to będzie działać, bo sterowanie jest takie samo. Jedynie kwestia mechaniczna(czy fizycznie da się go zamontować).
Wiatraki z E46 z powodzeniem montowałem w E65(przełożony silnik i śmigło plus zmiana wtyczki)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana wiatraka chłodnicy klimatyacji
PostNapisane: 17 maja 2020, 19:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Znalazłem tą część na rysunkach bmwstore,
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... i/vPA25538
Wygląda jakby do silników diesla był uniwersalny.
A od benzynki nie pasował


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana wiatraka chłodnicy klimatyacji
PostNapisane: 20 maja 2020, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
To mam jeszcze inne pytanie.

Jak jest wiatrak elektryczny i wiatrak na wisko, to w takim przypadku wiatrak elektryczny uruchamia się tylko gdy włącze AC?
A jak jest tylko wiatrak elektryczny to działa on jako wiatrak AC i jako wiatrak do schładzania płynu chłodniczego (precyzyjniej chłodnicy)??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana wiatraka chłodnicy klimatyacji
PostNapisane: 21 maja 2020, 09:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
karolok napisał(a):
To mam jeszcze inne pytanie.

Jak jest wiatrak elektryczny i wiatrak na wisko, to w takim przypadku wiatrak elektryczny uruchamia się tylko gdy włącze AC?
A jak jest tylko wiatrak elektryczny to działa on jako wiatrak AC i jako wiatrak do schładzania płynu chłodniczego (precyzyjniej chłodnicy)??

Nie. Wiatrak elektryczny działa także jako wspomaganie chłodzenia.

Przykładowo w 6cyl benzynach na wyjściu chłodnicy jest dodatkowy czujnik temperatury płynu. Na jego podstawie sterownik potrafi stwierdzić, czy chłodzenie nie daje rady i należy wspomóc go wentylatorem elektrycznym.

Odrębna sprawa, to włączanie się wiatraka elektrycznego po włączeniu klimy, wynika to z ciśnienia czynnika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL