BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e90] n47d20a sztanga turbo ciagle się rusza, brak mocy
PostNapisane: 15 maja 2020, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Cześć,

Mam od niedawna problem z moja e90, dokładnie 320d, 143KM n47d20a, turbina regenerowana ok 2 tys km temu, nastawnik turbo elektryczny bez możliwości kręcenia i regulacji, od około tygodnia co jakiś czas auto zaczęło tracić moc i głośno pracować, zauważyłem ze nastawnik turbiny w tych momentach ciagle chodzi w górę i w dół przy tym cykajac, tak jakby się naprężał na maksa strzelał i wracał do punktu wyjścia i od nowa.

Powiedzcie mi proszę, bo błędów oczywiście brak, co najprawdopodobniej umarło? Nastawnik kaplica czy jest tam po drodze jeszcze jakaś rzecz która nim steruje i ma tendencje do usterek?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :)

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] n47d20a sztanga turbo ciagle się rusza, brak mocy
PostNapisane: 17 maja 2020, 13:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Źle wyregulowany nastawnik turbo po regeneracji.
Jeśli to nastawnik garret to regulujesz odpowiednią muszlą z turbo.
Czasem wystarczy zluzować śruby trzymające nastawnik i odrobinę przesunąć go na tyle ile pozwalają otwory w uchwycie.

Sterowniki z turbin Mitsubishi najczęściej mają możliwość regulacji(luzujesz nakrętkę i kręcisz "kieliszkiem", który zasłania samą sztangę wychodzącą ze sterownika)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e90] n47d20a sztanga turbo ciagle się rusza, brak mocy
PostNapisane: 17 maja 2020, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
cursor napisał(a):
Źle wyregulowany nastawnik turbo po regeneracji.
Jeśli to nastawnik garret to regulujesz odpowiednią muszlą z turbo.
Czasem wystarczy zluzować śruby trzymające nastawnik i odrobinę przesunąć go na tyle ile pozwalają otwory w uchwycie.

Sterowniki z turbin Mitsubishi najczęściej mają możliwość regulacji(luzujesz nakrętkę i kręcisz "kieliszkiem", który zasłania samą sztangę wychodzącą ze sterownika)


Dzięki za odpowiedz, turbo jest garetta, myślisz żeby przy tym grzebać i próbować samemu wyregulować czy raczej iść w kierunku „turbo na reklamacje” bo jak mam rozumieć problemy są w związku ze zle ustawionym nastawnikiem przez regenerujących?

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] n47d20a sztanga turbo ciagle się rusza, brak mocy
PostNapisane: 18 maja 2020, 12:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Patrzyłem pod maskę i nastawnik w ogóle nie robi testu. Sztanga ma delikatny luz nie jest naprężona, w momencie otwarcia drzwi nastawnik w ogóle nie rusza sztanga, tak samo jak „schodzi” z niego napięcie. W momencie gdy jest napięcie i mocniej się naciśnie sztangę to czuć ze bzyczy ale nie próbuje ruszyć czy coś w tym stylu.

Przypuszczam ze w tym wypadku winne nie jest ustawienie tylko sam nastawnik?

Po jego wymianie konieczna jest jakaś adaptacja w kompie czy odpinam wpinam nowy i gra?

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL