Tak z ciekawości zacząłem szukać co oznaczają skróty w nazwach lokomotyw
I znalazłem jakieś takie
E - Elektryczna
S - Spalinowa
M - Manewrowa
P - Pasażerska
T - Towarowa
U - Uniwersalna
D - Dalekobieżna
N - Niskoperonowa
W - Wysokoperonowa
Elektryczne:
01-14 - lokomotywy czteroosiowe BoBo na prąd stały 3kV
15-19 - lokomotywy czteroosiowe BoBo na prąd przemienny
20-34 - lokomotywy sześcioosiowe CoCo na prąd stały 3kV
35-39 - lokomotywy sześcioosiowe CoCo na prąd przemienny
40-49 - lokomotywy z innym układem osi lub na inne napięcie
A - jedna oś napędowa,
B - dwie osie napędowe,
C - trzy osie napędowe,
o - osie z napędem indywidualnym.
Spalinowe:
01-09 - lokomotywy z przekładnią mechaniczną, sterowanie pojedyncze
10-14 - lokomotywy z przekładnią mechaniczną, sterowanie wielokrotne
15-24 - lokomotywy z przekładnią hydrauliczną, sterowanie pojedyncze
25-29 - lokomotywy z przekładnią hydrauliczną, sterowanie wielokrotne
30-39 - lokomotywy z przekładnią elektryczną, sterowanie pojedyncze
40-49 - lokomotywy z przekładnią elektryczną, sterowanie wielokrotne
BoBo - lokomotywa ma 2 wózki dwuosiowe (B) i każda z osi ma napęd indywidualny (o),
CoCo - lokomotywa ma 2 wózki trzyosiowe (C) z indywidualnym napędem każdej z osi (o),
B - lokomotywa ma 2 osie napędzane połączone wiązarem,
C - lokomotywa ma 3 osie napędzane połączone wiązarem.
Można się pogubić
