Witam wszystkich. To moja pierwsza galeria na tym forum, choć jego użytkownikiem jestem od lat. Miałem kilka tematów na forach JDMowych, bo to właśnie ten nurt był kiedyś bliższy mojemu sercu. Dalej gdzieś z tyłu głowy mam w planach auto wywodzące się z kraju kwitnącej wiśni, ale nie o tym dziś będzie. Jako że zawsze ciągnęło mnie do motoryzacji nietuzinkowej trochę fajnych i trochę mniej fajnych pojazdów przewinęło się przez moje garaże. Chciałbym w telegraficznym skrócie przedstawić wam jak to u mnie wyglądało, abyście mieli obraz w jakie strony zazwyczaj zmierzał i częściowo dalej zmierza mój gust. Gdzieś tam za dzieciaka zaczynałem od Hondy Civic 5gen, ale na to nie warto poświęcać czasu. Następny był Accord Coupe 2.0, bardzo miło wspominam ten model, przestronne Coupe, w liceum robiło szał, ale miałem pecha co do egzemplarza...
Przejdźmy do pierwszego auta wartego pokazania. Jako 19latek stwierdziłęm że nie ma lepszego momentu w moim życiu niż tu i teraz, na zakup totalnie niepraktycznego auta, którego wybór podyktowany był wyłącznie chęcią lansu
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Tak więc nabyłem swoje pierwsze BMW i było to....

E36 318i. Była w pełnym Mpaku, grzane skóry, dach w idealnym stanie i pewnie gdyby nie ten dychawiczny silnik została by ze mną trochę dłużej. Miło to auto wspominam, wtedy zrozumiałem o co chodzi z tym całym lepszym prowadzeniem RWD i poznałem prezycję układu kierowniczego. Ponadto od tamej pory wiem, że jeszcze kiedyś w moim życiu pojawi się cabrio. Myślę że kto raz miał bezdasznika, zawsze będzie chciał do niego wrócić
Po sprzedaży kebaba, wróciłem do JDMu. Moim zdaniem jedno z najładniejszy Coupe swoich czasów z którym spędziłem 2 lata (jak na mnie to bardzo dużo

). Samochód w którym poznałem kolejną ważną rzecz - moc auta jest istotna! Również w nim po raz pierwszy zacząłem wprowadzać jakieś istotniejsze modyfikacje. Całę zawieszenie w poliuretanie - chyba 48 elementów jak dobrze pamiętam, koło, gleba, pierwszy strojony komputer, pierwsze zmiany mechaniczne. Dołożyłem kierownice MOMO, oryginalnie w czerwonej perforowanej skórze, dokładka przód Motegi, tył Mugen,a pewnego dnia też JDMowy silnik...

Honda Prelude BB6 czyli USDM 2.2Vtec 197km.
Tutaj nauczyłem się Hondy mają słabe chłodzenie oleju

po przejażdżce autostradowej gdzie przez dłuższy czas obijałem się o odcinkę ostatniego biegu poznałem prawidłową odpowiedź na pytanie z tego słynnego dowicupu. Puk, Puk. Kto tam?... Żeby było śmiesznie, panewka nie poddała się wtedy, niee, poddała się dnia następnego podczas wyścigu na 1/4 mili z Seatem Leon 2.8VR6 który zdążyłem wygrać, ale zamiast jechać w rewanżu, musiałem poprosić mojego przyjaciela Dawida o zaholowanie mnie na lince do warsztatu 30km dalej

To był moment kiedy pod maskę zawitał również 2.2 Vtec ale o oznaczeniu H22a czyli JDMowy Type-S 220KM. Miałem się nim długo cieszyć, ale na horyzoncie pojawiła się okazja spełnić dziecięce marzenie, wiec auto wylądowało na allegro i pojechało w świat.
Wiecie jak to jest, miałeś kiedyś tapete na windowsie 98 z autem, które teraz możesz mieć. Nazwa tego samochodu spędza sen z powiek wielu fanom motoryzacji, nawet laicy na ten dźwięk zaczynają coś kojarzyć. Pojechałem oglądać go w mroźny i śnieżny styczniowy dzień z kolegą, który nagrał mi temat auta, które wcale nie było wystawione na sprzedaż, ale teoretycznie było do kupienia

z zapratym tchem ogląłem to przecież stare już wtedy jeździdło. Patrzyłem na rozmiar hamulców, na pokrywy silnika R6 i te tylne światła... Nie mogłem odpuścić, zostawiłem zaliczkę i wiedziałem że będzie mój.
Nissan Skyline R33 GTST

Mogę chyba podsumować to auto w bardzo krótki i zwięzł sposób. Największy zawód motoryzacyjny jakiego doświadczyłem, dowód na to że lepiej żeby niektóre marzenia pozostały marzeniami. Choć w sumie to może po prostu zderzenie z rzeczywistością? W końcu kupiłem japończyka z 93 roku, czego się miałem spodziewać? Rdzewiał, psuła się elektryka, był w sumie drogi w utrzymaniu jak na to co oferował bo.... no właśnie.... Dołożyłem intercooler, blow off, pompę paliwa Walbro, MBC do regulacji doładowania no i co... Wyszło 275 koni (250 ma seria) i wóz był koszmarnie wolny. Myślę że moja była Honda dała by sobie z nim spokojnie radę. Musze mu oddać jedynie 2 rzeczy, to że każdy, ale to absolutnie każdy, kiedy wjeżdżałem na spot odwracał wzrok w kierunku 4 okrągłych świateł z tyłu

Ostatnie i najważniejsze to dźwięk! Nie wiem czy ktoś z was słyszał na żywo RB25DET, ale to jest najlepiej brzmiące R6 wszechczasów. Nie słyszałem nigdy potem ani nigdy wcześniej żadnego sześciocylindrowego silnika który brzmiał by lepiej. Jest zawadiacki, wkręca się niesamowicie szybko a przy tym wydaje niskie głębokie dźwięki. Brzmi jak szef Yakuzy wydzierający się w wąskiej alejce na swoich ludzi wydając im rozkaz

Nie poddałem się, zebrałem motywację, trochę zaskórniaków i postanowiłem że będzie ładne, szybkie i klimatyczne! Najpierw rozglądałem się za gotowcami (dobry pomysł!), ale postanowiłem posłuchać rad renomowanego warsztatu budującego driftowozy w mojej okolicy. Powiedzieli mi, co będziesz kupował auto już przez kogoś upalane, znajdź ładną serię i w tym samym budżecie złożymy Ci wóz od podstaw. Będziesz wiedział co masz! Wiecie co? Chu*owy pomysł! Jak masz w perspektywie kupić coś co jeździ, zostało sprawdzone i ma usunięte bolączki wieku dziecięcego takiego wozu to to zrób! Finalnie wóz kupiłem jako serie i zbudowałem w rzeczonym warsztacie. Tutaj już totalnie pokazałem swoje zamiłowanie do tuningu, setup wyglądał następująco
Motor rozebrany i złożony/uszczelniony na OEM częściach Nissana
Turbina GT2871RS PRC
Kolektor wydechowy baran
Kolektor ssący Greddy
Wtryski 630cc Deatchwersks
Pompa paliwa Detchwerks
Cooler HKS
Szpera Nismo 1.5Way
Skrzynia biegów z S15 Silvia 6
Sprzęgło ACT Stage2
Koła Japan Racing JR11 (wtedy nowy model

)
i pewnie milion innych gratów o których zapomniałem...
Czym był ten wóz?
Nissan 200sx S14a Racing

Tutaj w parze z moim byłym Sky'em w rękach nowego właściciela, spotkaliśmy się na Japfeście na torze Rakietowa we Wrocławiu
Genialny wóz, prowadził się, jechał już tak jak chciałem, wyglądał tak jak chciałem, ale miałem przez jego złożenie, wykonanie tuningu tyyyyle nerwów, że zupełnie straciłem serce do takiej motoryzacji. Wystawiłem na sprzedaż na absurdalną wtedy cenę (teraz to w sumie średnia z tego co widzę) z myślą, że jak się sprzeda to dobrze, jak nie to drugie dobrze. Pojechał do Berlina
W miedzyczasie nie miałem pomysłu czym chce jeździć, na przeczekanie kupiłem dizelka, kulturane E91, spodobało mi się, ale już wtedy wiedziałem że takie auta nie mogą być "na biedzie". Wiedziałem to bo mój był biedny

W sumie takie
E91 320d 163km sprawdzało mi się na daily, chociaż to najbardziej niepraktycznie kombi jakie widziałem. Kilka metrów kwadratowych zmarnowanej blachy, nic się tam nie da większego przewieźć

Pewnego dnia zszedłem pod blok i już nie zastałem auta na miejscu, w którym je zostawiłem i zakończyła się przygoda
Długi ten post, nie?

Miałem wracać z imprezy taxą, ale znajomy znajomego powiedział że jego brat nas podrzuci, mówię ok. Podjeżdża jakieś audi, wsiadam i... tej samej nocy już szukałem na otomoto ofert na sprzedaż.

Jakość wykonania, materiały, połączenie aluminum i skóry, nagłośnienie BOSE i po prostu spójność design'u absolutnie mnie kupił! Samochód spędził w moich rękach półtora roku kiedy to byłem bardzo szcżęśliwym posiadaczem! Dodatkowo zarażony bakcylem modyfikacji nie mogłem zostawić przecież serii
Dolot R32
HPFP Vis Automotiv
Downpipe 3"
Sprzęgło Sachs Performance
Zimniejsze świece, cewki z R8
Launch control, Flatshift, podtrzymanie turbo
Wóz jeździł 4.5s do 100 w manualu przy mocy 365Km i 510Nm
co to było?
Audi S3 8P 2.0TFSI 265KM


Wnętrze audi exclusive, taki bmkowy Individual robiło robotę, mimo lat nigdy nie widziałęm drugiej w tym kolorze w środku.
Doszliśmy do momentu kiedy przewinęło się dalej kilka nieistotnych dupowozów, a finalnie kupiłem E90 o któym to będzie temat
Więc moi drodzy czytelnicy, oto moje BMW E90 330D 245KM Na początek rozdkodowany VIN, tradycyjnie:
typeCode PR91
type 330D OL (EUR)
series E90 (MUE)
serie 3
bodyType LIM
steering LL
doors 4
engine N57
displacement 3.00
power 180
drive HECK
transmission MECH
color BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
prodDate 2009-03-11
individualInteriorCode
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S2MFA M LM RAEDER STERNSP. 193 M MISCHB. Obr. BMW, st. le. M spr. gw. 193
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE
S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu
P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable
S4B9A INT.LEISTE ALUMINIUM FEINSCHLIFF Listwy wewnętrzne alum. drobno szlif.
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S464A SKISACK Worek na narty
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Zagłówki w siedzeniu tylnym składane
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania
S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices
S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem
S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio
S6NFA MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE Złącze muzyki do smartfona
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S614A INTERNET VORBEREITUNG Instalacja sieci internet
S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Rozszerzona informacja BMW Online
S616A BMW ONLINE BMW Online
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
P7HEA CONNECTIVITY PAKET Pakiet Connectivity
P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort
S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana
S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line
S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Ind. oszklenie przeciwsłon.
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S497A MITTELARMLEHNE IM FOND Podłokietnik środkowy na kanapie
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Jak widać momentami jest fajnie bo pełen Mpak, a momentami bez sensu jak np zwykłe lampy, bez choćby soczewki. Samochodu szukałem głównie pod kątem silnika. Z całej gamy e90 za odpowiadające moim wymaganiom uznałem tylko dwie jednostki napędowe N55B30 czyli 335i LCI lub N57D30 czyli 330d LCI. Ten drugi wariant udało się znaleźć i zakupić w dobrych warunkach
Silnik ten przy odpowiednim traktowaniu przez użytkownika zapewnia najniższe spalanie ze wszystkich r6dizel, najcichszą pracę, największą wydajność do pewnego poziomu, ale warunek to utrzymanie go w odpowiednim stanie

Samochód od razu po zakupie zawędrował na pełne ogarnięcie, ale historię tego co zrobiłem, co musiałem zrobić a co chciałbym jeszcze dodać przedstawię wam w dalszych postach.
Plany?
-koło Styling 313
-sprężyny
-lampy bixenon skrętny + dołożeniu sprysków
-jeszcze drobny zastrzyk mocy
Co już zrobiłem?
-CIC z mapami Europa luty 2020
-pełen serwis silnika (będzie o tym osobny post)
-wtryski z F30 313KM
-pompa z F30 313KM
-Hybryda TC-Turbo V1 lub jak kto woli TC-420
-sprzęgło obite okładziną organiczną
-Intercooler Wagner Evo1
-renowacja oryginalnych felg S193M
-DPF, EGR out
-odpowiednio przygotowany soft w TC-Performance - Stage 3
I kończąć ten mój przydługi wywów, zdjęcia nabytku

wybaczie problemy z ostrością, aparat agarniam tylko amatorsko











