BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Cześć

Swap z M50 na M52TUB28 z kolektorem M50B25

Na zimnym chodzi w miarę równo, po dodaniu gazu dławi się i bardzo słabo wkręca. Wraz ze wzrostem temperatury zaczyna wypadać zapłon a na sam koniec cykają wtryski.
Silnik po remoncie tzn. wymiana szklanek, wałków, zmienione łoża, zregenerowane vanosy, wszystko ustawione na blokadach. Mechanicznie motor na 100% jest sprawny.

Wszystkie sondy usunięte ze sterownika,disa też usunięta, krokowy wyciągnięty ze sprawnego samochodu wiec raczej działa poprawnie. Czujniki wałków zmieniane 3 razy na ori lecz bez poprawy. Nie wyrzucają tez błędów. Sam sterownik sprawdzony w innym samochodzie i działa poprawnie. Największa zagadka to przepływka która podaje zbyt wysokie wartości bo ok 23 po odpaleniu a po nagrzaniu spada do ok.16 kg/h. Wraz z tym wszystko inne się rozjeżdża. Czas wtrysku ok. 3.5. Sprawdzałem przepływkę w innym samochodzie i pokazywała ok. 10-12 wiec jest sprawna. Wtyczka jak i wiązka do przeplywki sprawdzona, wszystko jest dobrze, podczas ruszania kablami lub wtyczką nie zmieniają wartości. Cewki zmienione i bez poprawy. Brak odmy, na ten moment mam podciągnięty wąż z dekla vanosów (jak w m50) do gumy za przepływką.
Z ciekawości z wtyczki przepływki, z pina masy podałem na masę samochodu i pokazało mi 0.5 ampera. Dużo, nie duzo ? Jakieś pomysły ? Co sprawdzić ?

Z góry dzięki za pomoc !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 18:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Ciężko coś powiedzieć, wypada chociaż sondy przed katem założyć i zobaczyć co się dzieje z mieszanką, jest ubogo czy bogato.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Patrząc na licznik paliwa, świece to raczej za bogato, z wydechu aż śmierdzi benzyną.

Podsyłam link do filmiku na yt z inpy:
https://youtu.be/8Y9AjJYRK2g


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 21:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Na jakich wtryskiwaczach pracuje, przepustnica z jakiego silnika, jaki regulator ciśnienia paliwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Wtryski zielone z M50B25 tak samo jak kolektor, listwa nie wiem z czego ale regulator 3.5 b, w lutym sprawdzałem ciśnienie na listwie i niby było to 3.5 ale dla pewności jutro rano sprawdzę jeszcze raz. Przepustnica z M52TUB28 niebieska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 21:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Może załóż ori wtryskiwacze, może tu jest problem. Tylko wsadź je tak jak siedziały tym w tym m52, żebyś ich nie obrócił o 180 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Zatem rozumiem że biegunowość wtrysków też jest ważna. Problem tylko taki że z tego co sie orientowałem ori czarny wtrysk jest troszkę dłuższy od M50, zastanawiam się czy da się tą różnicę zredukować listwą z m52tu. Pytanie mam jeszcze co do tych 0.5 ampera, czy to normalna wartość czy gdzieś brakuje mi prądu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 21:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Biegunowość wtrysków to swoją drogą, tu chodzi o kierunek strugi,w m50 jest obojętne jeśli obrócisz wtryskiwacz o 180 stopni, w m52tu muszą być zamontowane w odpowiednim kierunku, czyli tak jak fabrycznie były. A trzecia sprawa to sama wydajność wtryskiwaczy. Co do poboru prądu to nie wiem, ale skoro sterownik i przepływka działają w innym aucie bez problemu to raczej jest wszystko w porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Rozumiem, jutro to ogarnę. Co do tej bezproblemowej pracy to własnie nie jestem na tyle zorientowany co jest następstwem czego tzn. np gdy auto jest zimne i je odpale przepływka pokazuje ok 30 kg/h a czas wtrysku jest w granicach 4.5 co wydaje mi się zbyt wysokimi wartościami nawet jak na ssanie, tak samo na filmiku wyżej 16 kg/h na nagrzanym silniku to trochę sporo (norma to chyba 10-12) chyba że się mylę? Przepiąłem ostatnio swoją przepływkę do znajomego m54b22 i u niego na rozgrzanym pokazywało ok 10kg/s i czas wtrysku był sporo niższy niż u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 10 czerwca 2020, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Jest progress, tak jak pisałeś piotr520 zmieniłem listwę paliwową(3.5b) na tą od m52tu i wtryski na oryginalne jakie powinno być. Okazało się też, że miałem całkowicie popieprzone zasilania od wałków,przepływki itd Po ogarnięciu tego przepływka pokazuje już prawidłowe wartości. Jedyny problem to dalej to paliwo, powinno być cały czas 3.5b tak ? na wolnych pokazuje mi 3b, pytanie czy w e34 w baku jest jeszcze jeden regulator cisnienia poza tym na listwie czy juz pompa siada ? No i wtryski cały czas cykają...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 11 czerwca 2020, 17:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
W m52 regulator jest podpięty do podciśnienia kolektora ssącego, więc 3,5b minus podciśnienie (około 0,5-0,6b) daje około 3bary, jest ok. Czemu wtryskiwacze cykają nie wiem, ale to nie jest ważne, ważne żeby silnik miał moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 11 czerwca 2020, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Hmmm... ja mam jeszcze wyrzuconą odmę i kolektor z m50 więc na ten moment podcisnienie z kolektora idzie bezpośrednio do listwy lecz wydaje mi się trochę zbyt małe. Czy w m52tu odma miała aż tak duży wpływ na cisnienie paliwa ? Mierzyłem parę dni temu u kumpla w m52tub25 cisnienie paliwa i nie zeszło ani raz poniżej 3.5b, u mnie na wolnych jest cały czas 3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 11 czerwca 2020, 21:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wyprowadzenie odmy wstaw między przepływkę a przepustnicę. Wydaje mi się że m52tu pracuje na zmiennym ciśnieniu paliwa tak jak m52, ale mogę się mylić i jest podobnie jak w m54 czyli na stałym. Wężyk od podciśnienia który jest na regulatorze ciśnienia paliwa podłącz podobnie jak odmę, między przepływkę a przepustnicę. Ogólnie to możesz go ściągnąć z regulatora, zaślepić i po sprawie, będziesz miał wtedy stałe ciśnienie paliwa 3,5 bara.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 11 czerwca 2020, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Co do odmy to tak właśnie w tym momencie zrobiłem tzn. wprowadziłem z dekla vanosów do gumy pomiędzy przepływką a przepustnicą. Jutro będę testował jakie rozwiązanie z regulatorem cisnienia jest najlepsze. Jutro też sprawdzę oscyloskopem czujniki wałków bo starsznie zastanawiają mnie te cykające wtryski a z tego co kiedyś czytałem przy uszkodzonym którymś z czujników wtryski wchodzą w tryb awaryjny i cykają. Co prawda inpa nie pokazuje żadnych błędów od wałków oraz vanosy zmieniają wartości ale dla pewności sprawdzę czy wszystko z nimi ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 15 czerwca 2020, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Sprawdziłem dzisiaj czujniki wałków i wału oscyloskopem, wszystko niby poprawne wygląda (chyba) a wtryski dalej cykają. Odpiąłem podczas pracy silnika czujnik wałka wydechowego i bez zmiany, 0 reakcji. Na inpie 0 błędów, samochód chodził ok. godziny na wolnych i nic. Zauważyłem że cykanie zaczyna się mniej więcej po wyjściu z niebieskiego pola temperatury, wkręca się troche słabiej niż powinien i obroty też wolniej spadają. Na całkiem zimnym cykania nie ma. Jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Dławienie, falowanie,cykanie
PostNapisane: 16 czerwca 2020, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wstaw niegrzebany sterownik i wtedy wyjdzie co go boli, pewnie masz wyłączoną diagnostykę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL