BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 6 lutego 2015, 17:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Widze jak zawsze zdania pol na pol, jedni ori drudzy zamiennik a to tylko obudowa sprezynka i membrana :)

co to znaczy? nowa odma zamiennik jest zla?
Sprezynka ma inna sile nacisku, czy membrana jest zbyt slaba i uszkadza sie?

Duzo razy widziałem i sam raz czyscilem odme w m52 po rozebraniu wszystko oczyszczone wraz z plastikowa rurka o ile jest szczelna i splywem do bagnetu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 6 lutego 2015, 18:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39 523
Kod silnika: M52b25
Witam mam podobny problem, mianowicie moze mi ktos podpowiedziec jak sprawdzic odme w silniku m52b52, czy działa prawidłowo?? bo przepuszcza olej do koplektora ssacego, silnik dymi niemilosiernie, kolektor ssacy caly w oleju, rozebrałem to wszystko, wyczyscilem z tego oleju, kupilem druga uzywana, złozylem i dalej to samo. Wiec mam pytanie czy po wyjeciu odmy zeby ją sprawdzic to ma przepuszczac w jedna strone powietrze czy obie, bo np jak zassam powietrze to puszcza w obie strony, prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 7 lutego 2015, 11:33 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A sprawdziłeś, czy nie masz zasyfionego/załamanego spływu oleju z odmy do bagnetu?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 8 lutego 2015, 15:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Podepnę się pod temat. Zauważyłem dziwny objaw w moim aucie, mianowicie falujące obroty na biegu jałowym. Nie ma znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Na LPG działa idealnie 600 rpm i ani drgnie. Wykluczam lewe powietrze, sondy lambda bo działo by się to cały czas. Podpinałem do kompa i wyszła zła mieszanka jak pracuje na Pb. Czego to może być przyczyna? Pompa paliwa? Przepływka też jest ok. Świece nowe, cewki działają prawidłowo.

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 8 lutego 2015, 15:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
600 rpm to nie są prawidłowe obroty biegu jałowego. Na benzynie też jest 600?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 8 lutego 2015, 17:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Troszku mało, skoro wykluczyles tyle osprzetu to pozostaje Ci sterowanie skladem mieszanki na biegu jalowym..

Zawalony krokowy, przytkana odma, lewe powietrze?
Skoro czujniki takie jak sondy,przeplywka,czujniki temp zassysanego powietrza itd sa sprawne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
600 rpm to prawidłowe obroty, silnik pracuje równo, bez telepania itp.
może to 650, nie wiem, na pewno w tych granicach. To może to jest ten silniczek krokowy... w wolnej chwili rozbiorę i zobaczę co tam się dzieje

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 8 lutego 2015, 22:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
r4dkoo, silnik nie musi telepać przy tych obrotach, choć powinny być lekkie wibracje. Telepie jak wypadają zapłony - świece,cewki, przewody itp. Chodzi o to że przy 600rpm jest zły skład mieszanki. Za mało powietrza, a za dużo paliwa. Silnik dławi się nie przepalonym paliwem. Prawidłowe obroty biegu jałowego to 720-750 rpm. Przy 750 powinno być idealnie, beż żadnych falowań i przydławień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 11 sierpnia 2020, 03:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28TU
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu mam problem z M52B28TU. Polega on na tym,że od kiedy mam ten silnik cały czas muszę dolewać olej! Przy spokojnej jeździe bardzo rzadko, a jak jej wstawie to zaraz nie ma go prawie w ogóle. Później pojawił się wyciek z pod klawiatury. Po wymianie uszczelki i wymianie oleju na nowy (Mobil1 10W40) dałem auto do mechanika. Po ok 2 tyg. Dostałem telefon że dopiero znalazł czas i zobaczy co jest nie tak. Auto stało nie odpalane przez 2 tyg a z silnika ubyło 3L oleju. Kapało z czujnika oleju, znalazł gdzieś wyciek po bloku. Czujnik nowy,uszczelnił blok. Jest cacy pojawia się kolejny.problem! Odma!!! I tu jest pytanie do was. Czy przez uszkodzoną Odmę po wciśnięciu gazu w podłogę może odcinać cylindry? Wyłączam i włączam zapłon moc wraca jest ok ale za jakiś czas to samo, zauwazyłem że jak stopniowo daje gaz jest ok. Świece są nowe te gumowe rurki też, cewki ok a komputer nie pokazuje błędów... Miał ktoś tak i czy to przez ODME? Znam takich co nie wymieniają Odmy wgl. Bo ją za spawawali i wszystko jest ok. I nie wiem czy to istotne ale slink jest z anglika i pracował w automacie, u mnie na manualnej skrzyni. Mam go ok 4 lat I kreci do konca dalej, u innych widziałem obroty dochodza max do 6,5tyś u mnie do 7tyś. Więc silnik jest ok tylko nikt nie wie dlaczego te cylindry odcina. Dwa lub trzy nie jestem pewien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] m52b28 zawalona odma
PostNapisane: 11 sierpnia 2020, 15:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
odma musi być i to sprawna bo ona równoważy ciśnienie miedzy miską olejową i górą silnika,wszystkie gumowe wężyki muszą być drożne
jeżeli membrama w odmie będzie dziurawa to olej bedzie zasysany do kolektora ssącego i spalany stąd duże straty oleju pomijam wycieki
bo o tym szkoda pisać
jeżeli odma będzie zapchana to ciśnienie wywali wreszcie uszczelniacze na wale i wtedy jest zabawa
7tys obr. do odcinki to wcale nie jest takie dobre kiedyś modne było przesuwanie odcinki do góry,ale to jest proszenie się o awarię silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL