BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] brak mocy na niskich obrotach M52B28
PostNapisane: 19 października 2020, 21:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam,

Od jakiegoś już czasu borykam się z problemem braku mocy w aucie (automat). Sprawa wyglada tak, że nieważne czy zimny, czy już nagrzany pojazd do 3,5/4 tysiąca obrotów nabiera obrotów/prędkości w ślimaczym tempie, wyżej zaczyna jako tako jechać lecz to nadal nie to. Dodatkowo po dodaniu gazu maksymalnie lub nieco mocniej niż po prostu by ruszyć, słychać jakby to powiedzieć szum spod maski. Nieważne jak mocno wcisnę pedał gazu, auto przyspiesza tak samo, bo prostu strasznie powoli. Dodając gazu na pozycji „P” auto tak samo nie potrafi się wkręcić na obroty w normalnym tempie. Jeszcze jedną zauważoną przeze mnie rzeczą jest to, że przygazowując autkiem na postoju do 2 tysięcy obrotów w momencie schodzenia z nich słychać jakby strzały z wydechu.

Całość dzieje się na podłączonym jak i odłączonym przepływomierzu, który został wymieniony na nowy - bez zmian.

Autko jest wyposażone w starą instalacją gazową, lecz sprawną która działa na zasadzie przełączania się po wejściu za określony próg obrotów (2000).
Opisana sytuacja ma miejsce na obu paliwach.
Diagnosta nie mógł sprawdzić błędów na kompie, ze względu na błędne wskazania wartości takich jak temp. i inne, mówiąc że to przez sterownik gazu tzw. emulator, który po prostu podaje inne dane - czy to prawda nie wiem, odpuściłem temat - a bmka jak stoi, tak stoi bo po prostu nie było czasu na bawienie się z autem z 1996 r.

Pierwsza myśl co przychodzi mi do głowy to zapchany kat.
Pytanie czy może być to spowodowane właśnie tym?

Skąd się bierze opisany przeze mnie szum po wciśnięciu pedału gazu?

Liczę, że ktoś miał podobny problem i skutecznie go rozwiązał.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL