BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 17 grudnia 2020, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e60 540i
Witam, mam problem z moim bmw e60 540i v8 2008r,zaczęła kopcić na siwo i pić płyn chłodniczy.
Około 1l na 300, 400km.
Dodam że jest po wymianie uszczelniaczy zaworowych.
Oddałem auto do Acs do Raszyna do Adama Kunca na diagnostykę i diagnoza padła na Uszkodzoną głowicę, koszt około 8tys,lecz termin na naprawę u Pana Adama dopiero na kwiecień.
Czy moglibyście polecić jakiegoś speca do którego mógłbym oddać auto na naprawę usterki bez obaw pogorszenia sytuacji?
Dziękuję z góry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 26 grudnia 2020, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
8tyś ???
Napisz proszę co się zawiera w tych 8tyś? Dla mnie w uj drogo.
Przecież "nowy" słupek by było taniej wrzucić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 26 grudnia 2020, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Adam nie raz powtarzał, że on samych uszczelniaczy nie wymienia, tylko rwie od razu głowice, bo zazwyczaj luzy na prowadnicach zaworowych są na tyle duże, że zaraz temat się powtórz. Osobiście mu się nie dziwię, później niepotrzebne kłopoty i reklamacje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 27 grudnia 2020, 02:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e60 540i
To jak polecicie jakiegoś mechanika z Mazowsza do wymiany tej uszczelki pod głowicą?
Bo do kwietnia u Kunca czekać słabo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 27 grudnia 2020, 15:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Na taką robotę cięzko wbić się u kogoś dobrego w miarę szybko, czasem warto poczekać i mieć zrobione porządnie niż u jakiegoś paproka na już.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 20 stycznia 2021, 11:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
http://www.andrew-performance.pl/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 15 lutego 2021, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: 7er
Kod silnika: m60
8 tys za co ? zrobienie głowicy od podstaw nie przekroczy 1000 zł a że to 4 cylindry na głowicę to o wiele mniej więc sumując górką 2000 zł na obie głowice z wymianą prowadnic, docieraniem zaworów i wymianą uszczelniaczy plus test szczelności i szlif to maks co będzie najdroższe.. pozostaje demontaż i montaż i co ? koleś chce wydymać Cię na 6 tys zł co zrobi to w jeden pełny dzień ? (pół dnia rozbierania, drugie pół składania) nawet gdyby musiał wyjąc silnik z auta, to z podnośnikiem chwila roboty i odkręcenie dosłownie kilku śrub i cały zestaw leży na ziemi... A jeżeli koleś chce zdemontować silnik, rozłożyć go na czynniki pierwsze i wymienić panewki, rozrząd i robić głowicę to cena ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 6 marca 2021, 23:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
jwayler1911 napisał(a):
8 tys za co ? zrobienie głowicy od podstaw nie przekroczy 1000 zł a że to 4 cylindry na głowicę to o wiele mniej więc sumując górką 2000 zł na obie głowice z wymianą prowadnic, docieraniem zaworów i wymianą uszczelniaczy plus test szczelności i szlif to maks co będzie najdroższe.. pozostaje demontaż i montaż i co ? koleś chce wydymać Cię na 6 tys zł co zrobi to w jeden pełny dzień ? (pół dnia rozbierania, drugie pół składania) nawet gdyby musiał wyjąc silnik z auta, to z podnośnikiem chwila roboty i odkręcenie dosłownie kilku śrub i cały zestaw leży na ziemi... A jeżeli koleś chce zdemontować silnik, rozłożyć go na czynniki pierwsze i wymienić panewki, rozrząd i robić głowicę to cena ok.


Czy w tej bajce były smoki? co Ty człowieczku sobie myślisz, że utrzymanie warsztatu to 3,50 kosztuje? wiesz w ogóle co to prowadzenie własnej działalności, opłaty, koszy utrzymania pracowników? kto ci zrobi dwie czapki w v8 w jeden dzień, skąd ty takie brednie wziąłeś? kto ci zrobi kapitalny remont głowicy za 1000zł? liczyłeś masę pierdoł, które zazwyczaj dochodzą przy takiej operacji w tylu letnim aucie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 540i Głowica
PostNapisane: 23 marca 2021, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: 7er
Kod silnika: m60
[quote="Czy w tej bajce były smoki? co Ty człowieczku sobie myślisz, że utrzymanie warsztatu to 3,50 kosztuje? wiesz w ogóle co to prowadzenie własnej działalności, opłaty, koszy utrzymania pracowników? kto ci zrobi dwie czapki w v8 w jeden dzień, skąd ty takie brednie wziąłeś? kto ci zrobi kapitalny remont głowicy za 1000zł? liczyłeś masę pierdoł, które zazwyczaj dochodzą przy takiej operacji w tylu letnim aucie?[/quote]

W RBG wychodzi pełny dzień rozkręcania i składania.. jako warsztat przyjmujący auto nie naprawia tam nic, tylko rozkręca i składa na nowych częściach i nic więcej. Głowicę robi zupełnie kto inny i warsztatu to nie obchodzi, oddają głowicę w byle jakim stanie i dostają gotową do montażu jeżeli szczelna... mając głowicę zaczynają składać, jazda testowa i auto gotowe...
A ile ma kosztować zrobienie głowicy w specjalistycznym zakładzie ? Uszczelniacze to są grosze, prowadnice droższe ale w 1000 PLN zmieści się z planowaniem, testem szczelności, docieraniem zaworów, wymianą prowadnic i wymianą uszczelniaczy.

Czyli głowica 16v na gotowo 1000 PLN x 2 to 2000 PLN
Koszt Uszczelek głowicy 250/300 PLN sztuka x2
Komplet śrub głowicy BMW oem 170 PLN x2
Komplet wszystkich śrubek nowych i wszystkich uszczelek pokryw zaworów, dekli, oringów i innych bambotli 1150 zł (w tym uszczelniacze zaworowe, więc można kupić taki zestaw i taniej wyjdzie przy robieniu głowicy jako koszt regeneracji głowicy)

Olej, płyn chłodniczy i filtr oleju max 500 zł z najwyższą marzą jaką się tylko da zapłacić..

To w zaokrągleniu 4500 PLN na najlepszych częściach i najdroższych wariantach... nie licząc pracy demontażu i montażu z kasowaniem błędów etc...
( z powodzeniem zetniesz jeszcze kilka stów nie zmieniając marek części jak dobrze poszukasz)

Więc ile ma kosztować praca demontażu i montażu tego ? drugie tyle ? za około 8-10h czystej pracy przy tym konkretnym aucie ? Bo to, że auto będzie stało w warsztacie powiedzmy 7 dni to nie oznacza, że ktoś te 7 dni cały czas przy nim pracuje, auto stoi cały czas bezczynnie czekając na części a w tym czasie robią inne auta..
I oczywiście, że może wyjść coś dodatkowo ALE to wszystko policzą DODATKOWO a nie, że jest to wliczone w cenę jaką zaproponowali naiwniaku.

A ty wyjeżdżasz z jakimiś smutami typu opłaty, zusy i inne gówna, kogo to obchodzi ? Klient płaci za konkretną pracę a nie sponsorowanie wakacji i nowego samochodu bo ktoś ma taki kaprys..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL