Z takich ciekawostek potestowalem sobie tego asystenta parkowania i on jest niestety beznadziejny...
parkowanie równoległe:
w ciasne miejsce nie da rady aby sam wjechał, pomimo tego że mi bez problemu udało się zaparkować na takim miejscu, system po prostu nie widzi miejsca parkingowego, to działa tylko dla miejsc w których nawet ślepa babcia bez okularów zaparkuje, troche to bez sensu.
Parkowanie prostopadłe:
o boże, zgroza, kompletnie nie wychwytuje linii, prosty przyklad, centrum handlowe, dwa w miare szerokie miejsca obok sobie, system widzi wolne miejsce no to cyk, klikam niech wjezdza.
no i wjezdza... ja patrze... CO JA PACZE, ten na dwoch miejscach parkuje! (moze to domyslna funkcja w BMW ale ja sie troche wkurzylem)
ze mamy 21wiek, lata 20ste, algorytmy AI i ML sa na rynku juz od ponad dekady a tu takie cuda ze w linii nie potrafi sie zmiescic, efekt byl taki ze zaparkowal na dwoch miejscach krzywo

opcja ktora dla takiego laika technologicznego (w kontekscie motoryzacji) jak ja - na początku zachwycała że fajny bajer i tylko bajerem pozostanie, opcja kompletnie zbędna, można tego nie zamawiać, dużo bardziej przydało by się tu parkowanie z pilota, ale podobno w Xach nie ma? (czy źle mówie)?
Jeszcze jedna ciekawa sytuacja podczas parkowania rownoleglego "pod krawężnik" auto jako dziwnie dodaje gazu, raz wrzucil prawie na wstecznym na prawie 2.5 tys obrotow aby podjechac, az wcisnalem hamulec bo blalem sie ze w drzewo przywali...
asystent parkowania - cytujac klasyka: komu to potrzebne?
aaaa no i mialem jeszcze napisac:
Sciaga w prawo, makabrycznie, na prostej drodze gdzie lambo czy ferrari jedize prosto to BMW... sciaga, czytalem juz kiedys o tym ze w serii 5 tez sciaga i w Xach tez, nic z tym nie umieli zrobic, sciaga w prawo i przez to np: line assist, ciagle "myszkuje" zamiast jechac prosto.... ehh... juz zapomnialem jakie zwykle auta maja wady

13.01 jestem umowiony na korekte lakieru i polozenie powłoki, to wrzuce jakies ładne zdjęcia
