BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 3 października 2013, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e92 coupe 335i
Kod silnika: n54
Witam, mam nastepujacy problem, dotyczacy zespolow w e60 2004r 530D

glow control unit
Intelligent battery sensor.

Przy jednym i drugim mam no communication via BSD interface. Nie znalazlem nic konkretnego na forum i satysfakcjonujacej odpowiedzi co do tego BSD. Czy w jednym i drugim wypadku wystarczy wymienic odpowiednie moduly czyli kleme IBS i modul swiec? Co to jest ten BSD ? Ktos sie spotkal z takim problemem i go rozwiazal? Bledy nr 4203 i 4477 z DIS
nie widze zadnej roznicy po odpieciu IBS z kostki.
Zeby bylo malo, kolejnym bledem jest heated fuel filter - filter blocked, czy blocked mam rozumiec przez zapchany filtr czy wysypal sie podgrzewacz? Czy podgrzewacz jest przy filtrze paliwa?
Ostatni blad to throttle valve open circuit. Robiac test w Disie nie slyszalem zadnych odglosow swiadczacych o tym zeby przepustnica dzialala, ale co najlepsze silnik pracuje rowno bez najmniejszych drgan, odpala na dotyk co raczej nie powinno miec miejsca przy wysypanej przepustnicy? Jest rowniez blad egr air mass too high ale ten juz wyczyscilem i sprawdzilem ze dziala. Domyslam sie ze ten blad pochodzi od przepustnicy. Prosba o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 4 października 2013, 07:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Interfejs BSD to linia komunikacji, pomiędzy wspomnianymi sterownikami i DDE.
Przy takich błędach najczęściej pomaga wymiana elementu(klemy i/lub sterownika świec żarowych)


Z filtrem zacząłbym od jego wymiany


Odnośnie przepustnicy, to silnik z uszkodzoną nie będzie dawać oznak nieprawidłowej pracy.
Przy gaszeniu silnika, mogą pojawić się większe drgania(m.in. po to ona jest, żeby zamknąć dolot przy gaszeniu).

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 4 października 2013, 14:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n54
no przy gaszeniu lubi się zatrząść silnik, jutro wymienie przepustnice i zobaczymy czy zniknie. Mam nadzieje ze po jej wymianie zniknie tez blad EGR ;/ Dam modul swiec do naprawy sprawdze swiece jak bedzie trzeba wymienie i dam znac czy bledy znikna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 15 kwietnia 2016, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Witam, podepnę się pod temat.

Mam podobny problem tylko że w E60 z silnikiem N52B30 czyli 530 xi, 258 km. Rok produkcji 2005.

Po odłączeniu akumulatora i wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pojawił się komunikat, że serwis olejowy trzeba zrobić. Niestety poprzez ukryte menu nie da się skasować tego komunikatu.

Texa pokazuje błędy klemy IBS - 2e8e - błąd komunikacji przez interfejs BSD, oraz błąd czujnika poziomu oleju - 2ea1 - błąd komunikacji przez interfejs BSD. Oraz wyskoczył błąd pompy wody - 2e84 - błąd przełączania.

Idrive nie pokazuje poziomu oleju, również nie da się skasowac komunikatu o serwisie olejowym.

Kleme wymieniłem na używaną 100% sprawną i nic się nie zmieniło.

Również wyskakuje błąd sondy lambda - 2c7e, ale nie wiem co on oznacza, w każdym razie spalanie skoczyło o około 2-3 litry /100km oraz na biegu jałowym falują obroty.



Proszę o pomoc od czego zacząć pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 18:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Odłącz alternator i sprawdź czy błędy BSD nadal się pojawiają.

Moim zdaniem, ktoś założył analogowy regulator napięcia, a powinien być cyfrowy komunikujący się ze sterownikiem silnika właśnie po linii BSD.

Analogowy regulator tę linię będzie blokować i stąd mogą wynikać problemy

Wystarczy zdjąć wtyczkę z alternatora, żeby to zdiagnozować

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
No i masz rację kolego, odłączyłem wtyczkę od alternatora tak jak mówiłeś i od razu się pokazał poziom oleju na wyświetlaczu.

Komputera jeszcze nie podłączałem, ale to już wiadomo, że przyczyną tych błędów jest nieoryginalny regulator napięcia.

Więc teraz muszę zainwestować w oryginalny regulator napięcia i będzie ok :)

Tylko jeszcze muszę się uporać z tą sondą lambda i znów będę się cieszył autkiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e60] 530D no communication via BSD
PostNapisane: 16 stycznia 2021, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Hiszpania madrid
Moje BMW: x5 e70 30d
Kod silnika: M57D30
Czy ktoś się orientuje czy ten błąd 0042DE ma wpływ na dopalanie DPF bo mam tylko ten błąd i nie moge uruchomic dopalania w DIS zawsze jest nieaktywne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL