BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] drgania/wibracje kół po zblokowaniu tłoczków ham.
PostNapisane: 25 stycznia 2021, 00:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
koledzy,

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, przeszukałem forum i nie zbytnio mogę dopasować coś do mojego przypadku.

Od początku, problem powstał po zablokowaniu tłoczków, myślałem że złapałem gumę tak kierownicą biło.
Zatrzymałem auto okazało się że z oponami wszystko ok ale tarcze były gorące, wróciłem do domu i sprawdzam co się dzieje, tłoczek w żaden sposób nie chciał się cofnąć.

Zakup zestawu naprawczego i wymiana, lepiej tarcze przestały się grzać ale szkodnik cały czas drgania ale podczas jazdy nie przy hamowaniu.
Ok zakładam że tarcze wyzionęły ducha idą nowe

viewtopic.php?f=6&t=163763&start=20

Jest ok ale tylko przez jakieś 15km, później szkodnik powraca (efekt nasila się po przejechaniu jakiś 10-15km)

Brakuje mi już pomysłów, znajomy podpowiedział że może to być problem z serwem lub zaworem zwrotnym od serwa.

Sprawdziłem serwo wygląda jak nowe (również lusterkiem od dołu brak śladów rdzy), nie wiem jak dokładnie wyeliminować tą kwestię.

Obrazek Obrazek

Piasty nie hałasują ale podobno to nie jest wyznacznikiem (mam już nawet nowe).
Sprawdziłem jeszcze dzisiaj tłoczki cofają się bez większego oporu.

Efekt widoczny na kolach letnich i zimowych (tutaj nowe opony i wyważane 2 razy).
Brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu, przyszły nawet tuleje poliuretanowe.

proszę o pomoc

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] drgania/wibracje kół po zblokowaniu tłoczków ham.
PostNapisane: 25 stycznia 2021, 10:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Na początek, to bym sprawdził bicie tarcz i piast.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] drgania/wibracje kół po zblokowaniu tłoczków ham.
PostNapisane: 25 stycznia 2021, 10:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
piotr520 napisał(a):
Na początek, to bym sprawdził bicie tarcz i piast.


Kolego dałem link do galerii, tarcze wymienione na nowe i dokładnie ten sam efekt

Jak sprawdzić bicie piast? Nie ma typowych objawów ich zużycia

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] drgania/wibracje kół po zblokowaniu tłoczków ham.
PostNapisane: 25 stycznia 2021, 11:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Bicie piast sprawdzisz czujnikiem zegarowym. Nieważne że dałeś nowe tarcze, jeśli piasta ma za duże bicie, to na tarczy będzie jeszcze większe. Maksymalne bicie piasty z tego co pamiętam to 0,02mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] drgania/wibracje kół po zblokowaniu tłoczków ham.
PostNapisane: 25 stycznia 2021, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
piotr520 napisał(a):
Bicie piast sprawdzisz czujnikiem zegarowym. Nieważne że dałeś nowe tarcze, jeśli piasta ma za duże bicie, to na tarczy będzie jeszcze większe. Maksymalne bicie piasty z tego co pamiętam to 0,02mm.


Sprawdzałeś w ten sposób piasty osobiście (do jakiego elementu mocowałeś czujnik zegarowy)? Czy przy tej okazji spotkałeś się że problemem były piasty które nie wykazywały typowych dla nich objawów zużycia (nie hałasują, koło płynnie się obraca, brak ewidentnego luzu na łożysku)?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] drgania/wibracje kół po zblokowaniu tłoczków ham.
PostNapisane: 25 stycznia 2021, 17:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie sprawdzałem, nie miałem potrzeby, u mnie tarcze po prostu ocierały o klocki w jednym miejscu, były tak krzywe. Na szczęście wymiana załatwiła sprawę. Ale ostatnio na BKP w dziale e46 chłopak mierzył nowe piasty i miały bicie, skończyło się wymianą na drugie. Nick DwaLitry, możesz napisać do niego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL