Temat kolektora mieliłem bardzo mocno w BMW x5 e53 218hp z 2006 roku.
Zdecydowanie nie polecam zaślepiania w tym silniku. Biegi zaczęła przeciągać a dół był mega słaby. Poza tym tak twardo silnik chodził, że jak w traktorze było.
po wstawieniu wzmacnianego kolektora wszystko petarda.
nawet klapki mam jescze w garażu.
W obecnym silniku mam więcej podciśnien, i turbo nie ma sterowania elektronicznego, ponoć można spokojnie zaślepki wstawiać.
ale ogólnie mam to gdzieś, nawet jak będę musiał co 50tys wstawiać nowy (regenerowany) kolektor to 600zł raz na 3 lata to pikuś.
wcześniej miałem jeszcze e39 z 2003r z silnikiem 193hp - tam zaślepiłem kolektor i było wszystko mega dobrze.
Dwa tygodnie temu właśnie zmieniałem kolektor, bo po zakupie ciekła jedna z klapek.
wymiana kolektora - max 1,5h z piwkiem. tylko trzeba uważać żeby nic nie wpadło do środka hhehe
