BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i 1991 NIE PALI NA WSZYSTKIE GARY I INNE...POMOCY
PostNapisane: 9 lutego 2008, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Valkenburg PoznaĂą
Witam zakupilem trojke 2.0 benzyna sedan z 1991 roku....I jest problem silnik chdzi nierowno tak jakby nie palil na wszystkie gary po wcisnieciu gazu do dechy gasnie czasami parska, strzela..Auto stalo 5lat w garazu...pomozcie!!!Co moze byc przyczyna co sprawdzic albo co wymienic....
Mam jeszcze problem z centralnym zamkiem...po zakluczeniu auto sie otwiera...trzeba przekrecic kluczyk az rygle opadna i przytrzymac jakies 7 sekund wtedy dopiero zamyka i nie otwiera z powrotem...no i wycieraczki caly czas chodza i nie idzie ich wylaczyc

_________________
Bylo E36 318i compakt, E34 525tds, Ford Mondeo WK-3, jest E36 320i sedan
casanovak corp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 12:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sprawdź świece, jakość paliwa (czy nie śmierdzi starą farbą), wymień filtr paliwa.
W następnych czynnościach, będzie upewnienie się czy ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej jest prawidłowe i cewki zapłonowe sprawne (lubią mieć wewnętrzne przebicia)
Doradzam odłączenie sondy lambda do przeprowadzenia diagnoz dla wyeleminowania jej uszkodzenia, które może wpływać na takie zachowywanie się silnika......to samo przepływka. Na wypiętej przepływce silnik .....w przypadku jej uszkodzenia, powinien pracować równo na wolnych i wysokich obrotach.....jedynie na obroty nie będzie mógł wejść gwałtownie. Należy wówczas brać pod uwagę także nieszczelności w układzie dolotowym powietrza.

Co do centralnego zamka, to niesprawny jest któryś siłownik w drzwiach. Wsiądź do auta i próbuj rygielkiem zamykać drzwi (przednie). Jeżeli po wcisnięciu rygielka drzwi się nie zamkną, to w tych drzwiach siłownik będzie uszkodzony. Z bagażnika możesz próbować zamknąć z kluczyka i również centralny musi zareagować.
Jeżeli jednak w samochodzie było podłączone do układu centralnego zamka jakiś alarm, dzięki któremu posługiwano się w zamykaniu auta, to należy brać pod uwagę możliwość rozpięcia elektrycznego układu z siłownikiem do któryś drzwi, celem podpięcia alarmu.
Co do wycieraczek to najprawdopodobniej uszkodzony jest sterownik do pracy wycieraczek. Pod dywanikiem od strony kierowcy.....dokładnie pod wybrzuszeniem dywanika, które jest oparciem dla lewej nogi znajduje się centralka wycieraczek. Sprawdź, czy nie jest zalana wodą, albo nie wdała się wilgoć do wnętrza.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Jak auto stoi 5 lat nie ruszane to jest LIPA

zrób normalny przegląd !!

świece, filtry-oleju, paliwa, powietrza, olej, płyn hamulcowy, płyn od wspomagania, olej w dyfrze
paski klinowe
akumulator
przejżyj i przeczyść układ hamulcowy
wypompuj stare paliwo bo ono to się teraz nadaje do rozpalenia ogniska i zalej świeżym PB

i podepnij pod kompa bo po takim czasie to mogło się stać 1000 różnych rzeczy

Co do c.z to wymaga pewnie przesmarowania jak każdy element w aucie które stało 5 lat :znudzony:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 17:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Valkenburg PoznaĂą
Sonde lambda znajde ale wiesz moze gdzie jest przeplywka i jak to wyglada?????Tak mniej wiecej...a czy na takie zachowywanie sie silnika moze miec wplyw przeplywomierz powietrza???ile mniej wiecej kosztuje sterownik wycieraczek i gdzie mozna dostac???z gory dziekuje

_________________
Bylo E36 318i compakt, E34 525tds, Ford Mondeo WK-3, jest E36 320i sedan
casanovak corp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: wrocÂław
przepływomierz znajduje się między puszką filtra powietrza a gumą która idzie do przepustnicy idzie do niego wiązka kabli z wtyczką to na pewno zobaczysz. Co do zachowania silnika to rzeczywiście przeplywka może mieć wpływ ale nie koniecznie odepnij ją i zobacz jaka będzie reakcja ale najlepiej i tak jechać na kompa, a nie chce cię straszyć ale przepływomież do 2litrowki 91r oryginalny bosha kosztuje 1300zl minimum bo u siebie to przerabialem a niestety nie ma zamienników...

_________________
Only german style
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Valkenburg PoznaĂą
wypompowalem stare paliwo nalalem v power i wlalem dodatek auto chodzilo chyba godzine i gazowalem i jezdzilem i nic...chodzi jak traktor..Wymienilem cewki, filtry, olej, odlaczylem sonde lambda i przeplywomierz, wymienilem tez kopolke i palec i przewody wysokiego napiecia i swiece i nic...auto dalen nie pali na wszystkie gary...koncza mi sie pomysly...ktos mi cos mowil o silniczku krokowym ale nie wiem za bardzo co to jest i gdzie sie znajduje...pomozcie

_________________
Bylo E36 318i compakt, E34 525tds, Ford Mondeo WK-3, jest E36 320i sedan
casanovak corp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 22:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
wymienilem tez kopolke i palec i przewody wysokiego napiecia i swiece i nic...auto dalen nie pali na wszystkie gary

Cytuj:
[E36] 320i 1991 NIE PALI NA


Zaraz, zaraz.
Jaką kopułkę, palec, przewody W/N ?? ......w silniku M50 ??
Czy może w starej trójce z silnikiem M20 ale to model E30 a nie E36 :niepewny:

Coś jest tu sprzeczne ze sobą :chytry:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Valkenburg PoznaĂą
Kopulke i przewody mialem na mysli te ustrojstwo co przychodzi na swiece nie wiem dokladnie jak to sie nazywa :wstyd: :)

_________________
Bylo E36 318i compakt, E34 525tds, Ford Mondeo WK-3, jest E36 320i sedan
casanovak corp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2008, 01:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No cóż.....miejmy tylko nadzieję, że paliwo, które było zalane 5 lat temu nie było najgorszej jakości, gdyż taki okres czasu pozwala na wytrącenie się wszelkich mieszalnych ustrojstw, co na tamten okres było normą.
Wytrącona woda z paliwa, które stało we wtryskach mogło z nimi zrobić wszystko.

Tak jak obecnie pracuje silnik świadczy o niedoborze paliwa.....przy zbyt dużej ilości podawanego paliwa byłyby smugi dymu.
Więc, układ paliwowy jak dla mnie jest żródłem obecnych problemów.....może to być niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej lub zapchane wtryski które ograniczają dostarczanie paliwa do silnika.

Ale jeszcze jedno pytanko....czy w aucie tym istnieje instalacja gazowa ??

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2008, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Valkenburg PoznaĂą
Nioe to auto nigdy nie widzialo gazu i nie bedzie widziec dopuki je bede mial:) A jesli chodzi o paliwo to to auto jezdzilo tylko w Holandii i jezdzil nim jeden czlowiek ktorego bardzo dobrze znalem...umarl jakies piec lat temu i auto stalo w garazu wiec je odkupilem...Facet dbal o te auto lepiej jak o zone:) paliwo zawsze na shell-u i zawsze 98...ale moze byc tak jak mowiesz...zamowilem sobie interfejs diagnostyczny wiec jak tylko dojdzie to zrobie mu przegladzik...mysle ze powinno wszystko wyjsc co jest nie tak...A czy komputer ktory jest w srodku (pokladowy) podaje jakies informacje na temat uszkodzen itd????

[ Dodano: 13 Luty 2008, 19:39 ]
Sprawdzilem cisnienie na listwie paliwa...odkrecilem wezyk ktory doprowadza paliwo i lecialo jak glupie...Ale tak jak mi auto odpalalo i chodzlo (co prawda jak traktor) tak teraz nie zapala w ogole..Czasami przebierze na chwile ale gdy puszcze kluczyk to gasnie....:(juz nie wiem trace wiare...mam nadzieje ze jak przyjdzie ten interface to wszystko wyjdzie...

_________________
Bylo E36 318i compakt, E34 525tds, Ford Mondeo WK-3, jest E36 320i sedan
casanovak corp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL