BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana mechanizmu szyby
PostNapisane: 11 lutego 2008, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Witam, mam problem z mechanizmem lewej szyby elektr. pisałem dzisiaj na ten temat, ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, w związku z czym chyba podejmę się wymiany całego mechanizmu! Napiszcie jak to zrobić, tam są nity, jak je wyjąć(rozwiercic), czy potem zastąpić te nity śrubami?? Jak ustawić szybę?? Pomóżcie!!A może ktoś zerknie na mój poprzedni temat, może stary mechanizm da się jeszcze naprawić??
HELP bo już mi ręce opadają!!! :zalamany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2008, 21:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
mechanizm trzyma sie na nitach musisz je rozwiercic i puzniej zastąpic nowymi nitami tej samej średnicy tylko uważaj bo orginalne nity są STALOWE i bez dobrego wiertła cieżko ale prze rozwierceniem odłącz kable od silniczka i oddziel szybe od tego podnośnika to jest na spinki wiec łatwo pujdzie aha WAZNE przed rozpoczęciem prac przyklej szybe do dzwi za pomocą tasmy klejącej bo jak zdemontujesz mechanizm to szyba spadnie ci i może byc ....... ps. a jaki wczesniejszy post bo nie widze

[ Dodano: 11 Luty 2008, 22:10 ]
Obrazek

[ Dodano: 11 Luty 2008, 22:10 ]
Obrazek

[ Dodano: 11 Luty 2008, 22:17 ]
aha przyczyną Twoich zmarwień może byc szyba która poprostu wyskoczyła z prowadnic lub prowadnica uszkodzona musisz najlepiej zdemątowac mechanizm i wyjąc szybe i zobaczyc w jakim stanie są prowadnice ja kupowałem do swojej cały mechanizm za 70zł z silniczkiem ale cena sięga nawet 150 zł za sztuke

jak by co to klikaj "pomógł"

[ Dodano: 11 Luty 2008, 22:22 ]
i oczywiscie sprawdz w jakim stanie sa te spinki ślizgowe

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 06:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Kazio właśnie w tym problem że podczas podnoszenia szyby ona się kosi i łamie mi te małe plastikowe ślizgi, opuszcza się dobrze, a zasuwać się już nie chce! Które prowadnice mam sprawdzić?? Te w których siedzi szyba??

I jeszcze jedno pytanie-czy w razie wymiany mechanizmu nie lepiej nity zamienić na śrubki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WÂŁOCÂŁAWEK
ojej stary powiem ci tak wymien ten aluminiowy mechaniz cały jego juz nie ustawisz wez orginał z innej bemy poniewaz ten mechanizm jest juz skrzywiony przez to ze probowałes kilka razy szyba ci si eopuszcza super ale jeden plastkik nie trzym ai peka lub ci wyskakuje z tej kulki plastkia poniewaz ktoras gałąz jest krzywa i juz nieporadisz nic dzis to robiłem własnei z ta szyba to mnei szlak trafiał wcale je nie opuszczałem bo pozniej musiałem reka trzymac rowno zeby sie zamkneła a czasmi podczas jazdy sama sie skosiła przodem w doł dzis włąsnei to bede robił wziołem orginał z silniczkiem od anglika kupiłem za 150 złoty u minie to lewa strona od kierowcy prawa jest jezeli potrzebujesz prawa to masz tu moj nr koma i dzwon i bedziesz miał siwiety spokoj pozdrawiam marcin 606239155


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Ja mam prawa oki, tylko tak jak u ciebie lewa strona padła! Ten sam motyw, muszę ręką pomagać bo ją kosi! Tylko nie bardzo wiem czy sobie sam poradzę z wymiana tego! Bo trzeba wymienić cały aluminiowy mechanizm! A czy silnik + moduł mogę bez problemu odkręcić od swojej, a kupić sam mechanizm??

A może ktoś się orientuje w cenie nowego mechanizmu??

[ Dodano: 12 Luty 2008, 11:02 ]
Marcin jeżeli już zrobisz to napisz czy trudno było i jak wszystko przebiegało

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WÂŁOCÂŁAWEK
No hey juz po temacie!!super działa tyle ze musiałem zmienic kosteke z wejsciem angielska wersjia ma inna koncowke i niemiecka nie pasuje pozatym tak wszystkie nity przewierciłem kupiłem wiertło 4.0 takie złote niewiem -kosztowało mnie 5.60 w angliku było wszystko na sruby koloru złotego i nakretki z podkładkami jednolite nie odzielne wiec zabrałem to wszystko razem z plastikami i zabezpieczeniami przełozyłem cały orginał nic swojego skreciłem na sroby nie na nity nit tak nie trzyma jak sroba pozatym jak zanitujesz a bedzie zle bedziesz musiał od nowa wiercic wiec wszystko przykrecone oprocz regulacji czyli dolna sroba od strony lewej powbijałem na te plastki poniewaz jak wczesniej skreciłem wszystko na sztywno lewa strona mi nie pasowała w spinke niechciała wskoczyc wiec odkreciłem ta regulacjie i szkrzydło lewe dało sie podnies do gory i wskoczyła bez najmniejszego problemu i potem na sztywno skreciłem regulacjie nastepnie niezałowałem tawotu tam gdzie sie slizga spinka do bulu złozyłem boczek i działa 100%szybciej niz poprzedni ...gdyby co to pisz pozdro .Marcin

[ Dodano: 12 Luty 2008, 16:05 ]
hahah ale namieszałem lewa od kierowcy mowiac o angliku czyli od nas prawa starona wiec prawa strone ja wziałem ta od pasazera bo ta mi niedziała a lewa strona od kierowcy ta co ty masz zepsuta jest w aucie wiec gdyby co to masz kontak troche si ezakreciłem pozdro ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 17:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Marcin ale mnie potrzeba ta lewa strona z tym modułem co wciskasz raz i szyba sama jedzie w dol, wciskasz w górę i szyba jedzie w górę! Ten moduł komfortu, że nie musisz 3mac guzika! Jak masz taki mechanizm to pisz! Tam idzie kostka z 5 lub 6 kablami jak pamiętam dobrze!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 17:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
mechanizm jest identyczny wszystko rózni sie silnikiem i wtyczką a wątpie aby ktoś Ci sprzedał używany mechanizm bez silnika sprawdzałeś te prowadnice ??? czy syba jest w tych prowadnicach ? tak na marginesie to mechnizm jest stalowy nie aluminiowy

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Szyba jest w prowadnicach, a przyczyną jest to że ten jeden stalowy uchwyt który steruje szybą, jest tak wyrobiony, że za każdym razem się przegina łamiąc ślizg i krzywiac szybę! Czyli kaziu mechanizm jest taki sam, niezależnie od rodzaju silniczka i modułu?? Czyli jak kupię sam mechanizm, to swój silniczek i moduł bezproblemowo zamienię?? Tak czy nie, bo jutro chce pojeździć poszukać?!
A taki mechanizm, nowy-sklep ile może kosztować?? Wie ktoś??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 16:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
mechanizm jest taki sam !! ale używany to wątpie abys kupił bez silnika bo kazdy sprzedaje komplet

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WÂŁOCÂŁAWEK
elo nie skrecaj mechanizmu na nity wes na srobki szybciej wyregulujesz u mnie lata elegancko w angliku były sroby jak chcesz daj namiar wezme i wykrece teamte srobki od tamtego mechanizmu i ci je wysle orginały nit tak nie trzyma jak sroba bedzi e po dłuzysz czasie luzniejsze na nitach i przez to bedzi eci sie krzywic pozatym jak zanitujesz a bedziesz chciał cos poprawic to od nwa rozwiercanei bezsensu u mnie jest na srobki i jest elegancko zawsze mozesz odkrecic i poprawic

[ Dodano: 16 Luty 2008, 12:56 ]
jezeli chodzi o mechanizm kup cały kompletny i przełuz swoj sliniczek i tyle albo podłacz najpier swiezo zakupiony i sprawdz jaklata na tych prowadnicach a pozniej wywal swoje prowadznice i załuz nwe a silnik swoj wstaw bedzi egit a jak cos to przyjedz do mnie to ci to zrobie eheh :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL