BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 12 lutego 2008, 00:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Witam mam do was pytanie otoz komputer pokazal mi usterke Czujnik spalania stukowego...Powiedzcie mi jakie sa objawy tej usterki?,Za co ten czujnik jest odpowiedzialny?Czy moze wzrosnac zuzycie paliwa przez ten walniety czujnik?(bo wlasnie przez to ze duzo pali podlaczylem pod kompa),no i gdzie ten czujnik sie znajduje?i jak ktos wie to ile to cos kosztuje?


Ostatnio edytowano 15 marca 2009, 23:06 przez jaro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 01:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Miejsce montażu czujnika jest w takim miejscu,aby można było rozpoznać spalanie stukowe w każdym z cylindrów.Sygnały(drgania) są przenoszone przez śrubę mocującą czujnik.Oczywiście śruba ta jest przykręcona do bloku odpowiednim momentem obrotowym.No i nie wolno stosować żadnych podkładek pod nią.

Czujnik spalania stukowego - układ stosowany w zintegrowanych systemach sterowania silnikiem, pozwalający wykryć istnienie w cylindrach spalania stukowego. Detekcja i pomiar odbywa się dzięki czujnikowi piezoelektrycznemu, który mierzy drgania silnika. Sygnał z układu pomiarowego jest wykorzystywany do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, dzięki czemu zjawisko spalania stukowego może zostać powstrzymane.

Prosto rzecz ujmując to mieszanka paliwa wybucha za wcześnie i przez to dużo pali i napewno ma troche mniejszą moc. Moim zdniam winą mogą być stare świece, ale tez układ wtryskujący paliwo może nawalać. Ogólnie przyczyn może być sporo więc proponuje pojechać do porządnego warsztatu i tam powinni zindetyfikować usterkę - bo nie ma sensu żebyś wymieniał kolejno kilka elementów a na koniec sie okaże że to jakaś pierdułka co kosztuje 30 zł.

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 01:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Dzieki Mateusz za informacje,no wlasnie u mnie tak jest ze wzroslo spalanie i auto zrobilo sie slabsze silnik m43,318.a powiedz mi taka rzecz czy jak wymienie ten czujnik to powinno byc juz dobrze,czy tak jak mowisz to nie koniecznie jest wina tego czujnika tylko przyczyna moze byc gdzie indziej?...Wiesz nie chce jezdzic po warsztatach bo niestety to sa koszty,a komputer pokazal wlasnie ta usterke,wiec myslalem ze wymienie czujnik i po klopocie,a tu jak widze nie koniecznie tak musi byc?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 01:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Jeżli czujnik wykrył spalanie stukowe tzn. że tak owe występuje czyli nie jest to wina czujnika ale innych podzespołów. Bo co innego by było jakby samochód był cały czas tak samo żawawy i nie palił więcej to by znaczyło że czujnik szwankuje. ALE nasze BUNIE są naszpikowane elektroniką i tez może być tak że padł czujnik i NIBY wykrył usterke a elektronika próbuje za wszelką cene znieśc problem bez szkody dla silnika czyli np. podaje za dużo paliwa do komory spalania itd. Moim zdniam to drugie jest mniej prawdobopobne ja niestety byłbym za pierszą - bardziej kosztowną wersją.

Zrób tak pojedz do tego mechanika i powiedz mu żeby wymienił ten czujnik, ale jak wymieni to ma być wszytko OK bo jak nie to chcesz stary czujnik zpowrotem i nie zapłacisz za robote i część. Bo wiesz potem Ci powiedza a to jenak nie to, to wymienimy co innego itd itd itd. Aż wymienisz połowe samochodu a dalej nie bedzie tak jak być powinno.

[ Dodano: 12 Luty 2008, 01:35 ]
A tak z ciekawości jak wygląda kontrolka od spalania stukowego?? OPISZ KOLOR I KSZTAŁT

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
No wiec mechanik powiedzial ze nie daje gwarancji ze po wymianie bedzie ok,wiec teraz zaczynaja sie schody,bo sam nie wiem od czego zaczac?kupie czujnik wymienie go a jak sie okaze ze to nie to?,kurcze spotkal sie ktos z was z takim przypadkiem?Od czego zaczynac zebym tak jak wspomnial Mateusz nie wyrzucal niepotrzebnie kasy na to co jest dobre...
P.S nie wiem jak wyglada taka kontrolka bo nic takiego mi sie nie zaswiecilo,oprostu auto zaczelo za duzo palic i zrobilo sie slabsze wiec pojechalem na komputer,myslalem ze to mozesonda,ale sonda jest ok,a wlasnie wyswietlilo usterke tego czujnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
nie zawsze mamy gwarancje na to, co robimy... jeśli jednak sygnalizacja błędu nie znika, a np. po resecie błędu nadal się pojawia to nie ma wyjścia - czujnik trzeba wymienić.

I tutaj sa schody - poleciłbym porządny zakład, ponieważ wydaje mi się, że nie każdy domorosły mechanik wie co to "stuk" (samozapłon).

Jesli bedziesz jezdzil z uszkodzonym czujnikiem, to przy niesprzyjajacych warunkach dojdzie do samozapłonu, a to jest bardzo niekorzystne zjawisko dla silnika.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 00:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Ok Pawel czyli co?;radzil bys na poczatek wymienic ten czujnik tak?,mysle ze w tym tygodniu powinienem to zrobic,a jesli to nie pomoze to co dalej?......gdzie szukac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 09:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
ja kiedys miałem uwalona lambde auto paliło 4 litry za dużo,był ewidentny błąd lambdy na kompie,reszta ok,po wymianie sondy podjechałem jeszcze raz sonde widział i ok ale pokazal błąd stukowego,próbowałem dojsc i samemu go wyminic ale cały dolot musiałbym zwalic lub zdobyć klucz łamany w trzech miejscach by go odkręcić,obecnie spalanie jest mniejsze choć o wciaż za duze o 1,5 litra a silnik tak jakby słabszy,myśle że to wina stukowca tak jak piszecie,ktos zna moment dokręcenia stukowego?w sam naprawiam mowy o tym nie ma

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 12:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
jaro napisał(a):
Ok Pawel czyli co?;radzil bys na poczatek wymienic ten czujnik tak?,mysle ze w tym tygodniu powinienem to zrobic,a jesli to nie pomoze to co dalej?......gdzie szukac?


nie, nie... najpierw zresetowałbym komputer i sprawdził, czy błąd wróci, później sprawdził czy czasem czujnik spalania stukowego się jakimś magicznym sposobem nie odłączył lub poluzował (brak sygnału też byłby pewnie wskazany, jako błąd). Dopiero po takich zabiegach wymieniałbym czujnik.

Nie ma co się porywać, skoro to może być drobnostka...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 16:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Panowie a powiedzcie mi w ktorym miejscu ten czujnik wogole sie znajduje,bo nie mam zielonego pojecia,a tak sam bym podejrzal czy cos tam sie nie wypielo obluzowalo czy jak...Moze jaka fotke ktos gdzies ma?
Pawel no wlasnie ja po podlaczeniu pod komputer,usunelem ta usterke tzn ten gosciu mi to wykasowal i powiem ci ze jak wyjechalem od tego goscia to auto bylo nie do poznania,nie wiem czy mniej palil bo nie bylem w stanie tego sprawdzic ale auto bylo o wiele mocniejsze,ale teraz jest znow to samo,znow jest slabe i duzo pali,moze dzis uda mi sie podlaczyc jeszcze raz pod tego kompa to sie wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 00:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ElblÂąg
Witam Wszystkich. Jest to mój pierwszy post i pozwolę sobie odkopać temat. Mam pytanie odnośnie czujnika stukowego. Czy jeżeli czujnik ma pękniętą czarną obudowę tak jak ten tutaj http://www.allegro.pl/item556540628_bmw ... o_m43.html to jest on sprawny, w moim aucie jest również pęknięty. Czy ta plastikowa obudowa ma jakiś wpływ na poprawność działania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ElblÂąg
jaro napisał(a):
Panowie a powiedzcie mi w ktorym miejscu ten czujnik wogole sie znajduje,bo nie mam zielonego pojecia,a tak sam bym podejrzal czy cos tam sie nie wypielo obluzowalo czy jak...Moze jaka fotke ktos gdzies ma?

Czujnik jest na bloku silnika, widać go jak spojrzysz od przodu nad pokrywką filtra oleju i pod kolektorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
da się go wymienić bez ściągania kolektora w m50b25? ?

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 9 sierpnia 2016, 12:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
na bloku sa przykrecone dwa czujniki tylko lejac paliwo złej jakosci moze dojsc do wypalenia denek tłoków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL