BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Głosna praca wiatraka przy silniku
PostNapisane: 8 lutego 2008, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Mam problem z wiatrakiem przy silniku E30. Strasznie głośno pracuje gdy dodaje gazu, jak tylko puszczę pedał to automatycznie przestaje i cisza.Czy wymiana coś da?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 23:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Na zimnym slniku masz taki efekt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2008, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
nie na zimnym nie słychać tak bardzo jak na nagrzanym, w zasadzie po 20 minutach jazdy jest ostre klekotanie jak tylko wcisnę gaz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2008, 03:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Brzeg Opolski
słychać że to wiatrak trze o coś czy poprostu głośno dmuch??
ja mam nieoryginalne wisko i dmucha strasznie głosno "jak jakis helikopt"
nastepna usterka to moze poprostu pekniety plastik od chłodnicy ktory obijal sie o wiatrak i chłodnice a trzecia usterka to moze poprostu byc mało sztywne zamocnowanie chlodnicy. jak jedziesz chlodnica dostaje powietrza i delikatnie sie przechyla w efekcie wiatrak bedzie delikatnie tarł o chłodnice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2008, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BĂŞdzin
Wygląda to na uszkodzone wisko. Na zimnym powinno się dać swobodnie obracać mimo zgaszonego silnika. Jeśli silnik pracuje można je bez problemu zatrzymać ręką (no może w rękawicach). Tak jak piszesz wisko powinno zachowywać się na mocno rozgrzanym silniku, kiedy wskazówka temperatury wychodzi poza pion.


Ostatnio edytowano 11 lutego 2008, 16:13 przez Milas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2008, 18:36 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kolego, a czy ten hałas pojawia się już od wolnych obrotów czy może dopiero po przekroczeniu 1500-2000 obr/min?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
po przekroczeniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BĂŞdzin
Sprawdziłeś tak jak Ci napisałem?


Ostatnio edytowano 11 lutego 2008, 16:12 przez Milas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
tak właśnie sprawdzałem i na zgaszonym normalnie obraca się, ale wydaje m isie że z wiskiem jest ok ten odgłos wydobywa się raczej z silnika :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 21:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
amiraczel, u mnie jest podobnie. Takie rzężenie słychać, jak się auto trochę rozgrzeje. I to powyżej 1500-2000 obr. Tak jakby spod pokrywy zaworów. Oddałem auto do mechanika, nie mogli zdiagnozować. W końcu znaleźli - pompa oleju, jakieś trybiki były powycierane. Wymienili, również pasek i rolkę. Auto przestało hałasować, ale... Po tygodniu rzężenie wróciło. Co zaobserwowałem - wisko chyba wcześniej zaczęło łapać po tej wymianie pompy (tzn. wcześniej się chyba zasprzęglało). Rzęzi mi do teraz i nie wiem, co to może być, a nie chcę wymieniać połowy silnika. Aha, auto się nie grzeje, może właśnie lekko nie dogrzewa (wskazówka temp. jakieś 2 mm od pionu w lewo, ale po podpięciu do kompa pokazało prawie 90 stopni).
Pozdro.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
u mnie też się nie dogrzewa, też jakieś 2 mm od pionu w lewo, no trudno raczej nie będę próbował tego usunąć bo i tak już za dużo kasy władowałem w to auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL