BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Podkarpacie
Interesuje mnie co kupić 318 czy 320 benz.Chodzi mi też o żywotność maszyn rok ok.1993-1995.Doradżcie.

EDIT CONDOR: Prosze o poprawne tytulowanie tematow. Dziekuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Jak do sprawnego poruszania sie po miescie bez gonitw wystarczy 1.8. Jak lubisz czasem sie poscigac (chociazby z wlasnym cieniem) to zdecydowanie 2.0. Co do spalania jest pelno tematow o tym, wystarczy poszukac ;) Awaryjnosc i trwalosc to juz raczej zalezy na co trafisz przy kupnie

Osobiście kupiłem swoją bo się trafiła w okazyjnej cenie i odpowiadającym mi stanie (czytaj: niemiecka igła, bo polskie igły to inne ktyterium) i tylko dlatego 1.8. Nie szukalem wogole BMW, ale gdybym szukal to kupilbym wlasnie 2.0... Przy normalnej jezdzi palilby mi tyle co ten czyli ok 11 w miescie a i depnac jest w co, a w 1.8 juz troche tej mocy brakuje. W gore zamiast predkosci idzie spalanie :)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
bierz 320 zawsze to 6 garów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 20:42 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Wybierz w lepszym stanie technicznym, z naciskiem na 6 R ;)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:57 
lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachem.

więc jak trafisz na naprawdę godną uwagi 318i, bierz.

po rozmowie z mongooesem, 320i odczuwalnie więcej pali niż 318i, choć oczywiście dźwięk R6- wiadomo o co chodzi. naturalnie, 320i zbiera się lepiej, zwłaszcza powyżej 4k czuć, to jednak wrażenia z jazdy nie są skrajnie inne.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 03:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Gubin
nie polecam 318i i a tym bardziej 316i, sa to bardziej awaryjne silniki, mozesz trafic na klekota z luznym walkiem rozrzadu, jak juz to 318is, ktory nie ma tego problemu, no i ma 2 walki rozrzdu, zywotny lancuch rozrzadu, starsze 316i i 318i maja jeszcze pasek, 316i ma 102 a 318i ma 115 koni, natomiast 318is ma 140 koni, 320i ma 150 koni ale jest o okolo 100kg ciezsza i jej osiagi sa praktycznie takie same, wybral bym 320i dla tych 6 garkow :) ladnie graja, a wieksze spalanie oczujesz w miescie, w trasie roznica bedzie znikoma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 10:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Nie powiedziałbym że M40/M43 są bardziej awaryjne. Są mniej skomplikowane w budowie a co za tym idzie - nie ma się co zepsuć. Co do wycierających sie walkow, jeśli dbasz o silnik, zmieniasz olej w terminie i nie gnasz zimnego to ani hydraulice ani walkowi nie ma sie prawa nic stac. Hydrauliczne popychacze z reguły chodza ok. 200-250tys. Wymieniasz i jezdzisz dalej, a wycierający wałek to bardzizej mit niz prawda. Wyciera sie wtedy gdy popychacze grają jak orkiestra na weselu a wlasciciel jezdzi dalej. 318is M42 ma owszem, lancuch co jest niewatpliwym plusem (po 93r mialy go tez 1.8 i 1.6) ale dwa walki i 16 zaworów juz tym plusem jesli chodzi o awaryjnosc nie jest. Po pierwsze elementy sa mniejsze a co za tym idzie delikatniejsze, po drugie w przypadku remontu odczuwamy podwojny koszt. Jesli chodzi o porwonanie awaryjnosci 318is i 320 to oczywiste ze 320 R6 jest trwalszy. Podobna moc z wiekszej pojemnosci i ilosci cylindrow, lepiej wyrównoważony układ korbowy wiec i mniej wibracji... Spalanie - rzecz względna... Radosc z jazdy bezcenna :)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 13:50 
gooteck napisał(a):
sa to bardziej awaryjne silniki,


widać mało wiesz o tych silnikach.

Kucu napisał(a):
lancuch co jest niewatpliwym plusem


to też, oczywiście, ale póki się nie popsuje. wówczas jest wielkim minusem. gdyby łańcuch był idealnym rozwiązaniem, inne marki już od dawna montowałyby tylko łańcuch.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 18:15 
Przy problemie w decyzji: 318 vs. 320, Is jest strzałem w 10- tkę (moje zdanie), tylko jeszcze pytanie: Coupe czy sedan (bo z sedanem ciężko jest, jeśli chodzi o Is-y)
Pozdr.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 13 lutego 2008, 18:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Rufio napisał(a):
Interesuje mnie co kupić 318 czy 320 benz.Chodzi mi też o żywotność maszyn rok ok.1993-1995.Doradżcie.

Ja bym bral 320,bo pali tak samo jak 1.8 a jezdzi sie lepiej i do tego R6 ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 18:26 
Cytuj:
Ja bym bral 320,bo pali tak samo jak 1.8


oj, w życiu nie. 320 lepiej jeździ, ale nie pali tyle samo, bez przesady.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 20:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
1.8-m43 w E34 spalanie nie schodzi poniżej 9 litrów(przynajmniej u mnie nie został ten wynik pobity) fakt że jest cięższy od E36 ale ja osobiście wolałbym 2.0(kolega ma i jak się postara po mieście to mu spala 10 litrów ale to naprawdę nie jedzie tylko się toczy) :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 23:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
..::CZARNY::.. napisał(a):
oj, w życiu nie. 320 lepiej jeździ, ale nie pali tyle samo, bez przesady.

Ale roznicy wielkiej nie ma w spalaniu.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 00:12 
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19600

Mongooes
Cytuj:
Napisz czego oczekujesz od samochodu. Do czego jest Ci potrzebny i czy spalanie na poziomie 12l/100km to duzo/malo/norma.


no a mi 1.8 pali 8.6-10.5. to trochę mniej niż 12.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 11:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Dokładnie tak jak ..::CZARNY::.., pisze... Na 100km to roznica 2l nie jest moze i duza, ale jak ktos robi miesiecznie np 2000km to juz odczuje to i to mocno...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 19:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Podkarpacie
Wypych napisał(a):
Przy problemie w decyzji: 318 vs. 320, Is jest strzałem w 10- tkę (moje zdanie), tylko jeszcze pytanie: Coupe czy sedan (bo z sedanem ciężko jest, jeśli chodzi o Is-y)
Pozdr.

Sedan.Miałem poloneza 1.4 105 km i mnie moc nie zachwycała.Myślę że, 150 km powinno wystarczyć.Z reguły jeżdżę wolno ok. 100 ale czasem muszę się wyżyć.Dawniej jeździłem crossem szło się wyżyć.Nara Rufio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, 17:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
to w sedanie ciezko o is-a.Is fajna sprawa pali mniej niz zwykle 318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, 19:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: WrocÂław
Polecam posłuchac brzmienia R6, wtedy juz bedziesz wiedział co kupić :)

_________________
Life is an Ocean. Be a Shark.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, 19:45 
kimura24 napisał(a):
Polecam posłuchac brzmienia R6, wtedy juz bedziesz wiedział co kupić :)
Zgadza się!, ale trzeba brać pod uwagę to, że kolega pytał też co?, ile? pali?, co za tym idzie liczy się z kosztami, niby drobiazgi, ale przy eksploatacji 6 świec, 1l oleju więcej, ubezpieczenie, spalanie siłą rzeczy... itd.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, 23:46 
tomasz86staszic napisał(a):
Is fajna sprawa pali mniej niz zwykle 318i


tak? a ile pali Is?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL