BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Uwarzajcie na montaż drążka kierowniczego !!!!
PostNapisane: 14 lutego 2008, 12:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
Mam poważny dylemat.

Słyszałem że można odwrotnie zamontować drążek środkowy.

Posiada on 2 końcówki które różnią się zakresem ruchów. Jedna jest bardzo sztywna a druga ma zakres ruchów jak zwykła końcówka. i pytanie - która jest lewa a która prawa. Do której przykręca się przekładnie kierowniczą.


Ostatnio edytowano 15 lutego 2008, 08:43 przez tomaszos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ruchoma końcówka do wspornika, sztywna do przekładni.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
Jezuu!!!

Na innej stronie o bmw odpowiedzieli mi odwrotnie, że ruchoma do przekładni a sztywna od pasażera.

Też tak mi mechanior zamontował. A jest to już druga przekładnia przez 1,5 roku :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
patrze w katalogu Febi, tutaj http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25 i oglądam drążek środkowy Febi do e34 i z tego co widze ruchoma końcówka powinna iść do wspornika, sztywna do przekładni.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
ja na tym rysunku nie widzę . Założyli mi wczoraj ruchomą końcówką do przekladni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
na rysunku widzisz wygiecie tych mocowan do drążków bocznych, gdy ustawie drążek tak jak na rysunku, z prawej strony ma sztywną końcówke.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
ale prawa strona to strona pasażera ????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tomaszos napisał(a):
ale prawa strona to strona pasażera ????????



zalezy jak ten http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25 schemat jest narysowany, ważne ze na nim z prawej strony jest przekładnia, a z lewej wspornik, więć jak ustawie wygięciami drążka na drążki boczne tak jak na schemacie, wychodzi że sztywna idzie do przekładni, a ruchoma do wspornika.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
a jeszcze jedno element nr 10 czy nr 14 idzie do przekładni ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 14:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
10 do przekładni.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
na bmw-klub twierdzą inaczej ... i bądź tu mądry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ja mam katalog przed oczami i drążek kierowniczy w ręku :hyhy:

w Febi jest pokazany wspornik nad ruchomą końcówką drążka.


http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-32_0334/

drązek jest wygięty, w miejscu w którym przykręca się drążki boczne, gdy ustawiam drążek tak by miał wygięcie jak na schemacie, sztywna końcówka jest po stronie elementu 10, a ruchoma 14.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Siedlce
najciekawsze jest że z rysunku w realoem wynika że przekładnia jest mocowana do "stałej" końcówki a w autorepair book na zdjęciu widać że musi być do ruchomej.

Może ktoś posiada ETK i może tam jest coś napisane.

[ Dodano: 22 Luty 2008, 12:20 ]
no i temat umarł :(
to dziwne że nie interesuje Was prawidłowy montaż :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL