BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Indeks prędkości V - czy bezpiecznie?
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: 3miasto
Witam, w książce serwisowej zalecane są opony 235/45 17 93 W, czy będzie bezpiecznie jeździć na 235/45 17 94 V ze względu na kożystną cenę.
Czy indeksy nośności grają tu wielka rolę?
Zdaje się że indeks prędkości V - do 240 km/h a W to ze 270, wiem że nie będę na 1000% jeździł powyżej 220km/h.
Czy moge bezpiecznie zastosować 94V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
V jest do 240 więc myśle że jeśli nie masz zamiaru przekraczać 220km/h śmiało możesz stosować te z mniejszym indeksem prędkości

94-to nośność i w tym przypadku oznacz nacisk 670kg na opone


ja nie widze przeciwskazań


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
do 240 możesz jeździć bezpiecznie

Jak mówi producent !


Chyba że jest to jakaś no-name opona albo używka to bym się trochę bał

Nie jest tak że przy 241 opona pęka, producent napewno daje duży zapas i tu zależy od producenta, sądzę że w tych bardziej szanujących się koncernach Michelin, Good Year itp. nie powinno się nic stać i przy 250km/h

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 19:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
o indeks prędkości nie martw sie nic i polecisz na V 270 tylko zobacz czy duża różnica w kg bedzie jeśli chodzi o nośność bo jak za duza to poprostu opona bedzie się zachowywała jak byś miał za dużo powietrza

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: 3miasto
Z danych w necie 93 to 650 kg a 94 to 670 kg. Chciałbym załozyć 94 czyli jest większy o 20 kg czyli max obciążenie opony jest większe - to chyba OK?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
trzeba tez wziasc poprawke na to ze 240 licznikowe a mierzone na tych oponach jest rozne, wiec ty jadac 240 zapwne masz niewiele wiecej niz 220. wiec nawet mozesz zamykac budzik na tych oponach.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
jurireszka napisał(a):
Z danych w necie 93 to 650 kg a 94 to 670 kg. Chciałbym załozyć 94 czyli jest większy o 20 kg czyli max obciążenie opony jest większe - to chyba OK?.


no niby lepiej jest jak jest większe niz mniejsze ale to nie oznacza że jest dobrze bo ta opona jest przystowsowana do cięższego auta i ona nie bedzie cała powierzchnia bierznika dolegać do asfaltu tak jak byś miał za dużo powietrza tak jest w teori a w praktyce nie powinno byc dużej róznicy

GP-T1000 napisał(a):
wiec nawet mozesz zamykac budzik na tych oponach.
_________________


śmiało mozesz jest jeszcze rezerwa

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: 3miasto
Wydaje mi sie ze na tym rozmiarze jaki podają w książce serwisowej 240 km/h to 240, wiadomo sa zamienniki opon i wtedy trzeba brac poprawki lecz 235/45 17 to jedna z opcji zalecanych przez producenta i nic nie trzeba kombinować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
jurireszka, nawet jak masz kola zalecanego rozmiaru przez producenta to i tak licznik bedzie zanizal i im wieksza predkosc tym bardziej.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: 3miasto
OK sprawdze na GPS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2008, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Śmiało możesz takie opony zakładać....

Ja zimowe Dunlopy mam 91T (190km/h) i jeżdzę ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 02:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
GP-T1000 napisał(a):
trzeba tez wziasc poprawke na to ze 240 licznikowe a mierzone na tych oponach jest rozne, wiec ty jadac 240 zapwne masz niewiele wiecej niz 220. wiec nawet mozesz zamykac budzik na tych oponach.



tego bym nie radził próbować.


jurireszka napisał(a):
Wydaje mi sie ze na tym rozmiarze jaki podają w książce serwisowej 240 km/h to 240, wiadomo sa zamienniki opon i wtedy trzeba brac poprawki lecz 235/45 17 to jedna z opcji zalecanych przez producenta i nic nie trzeba kombinować.



licznik w e39 zaniża prędkość w całym zakresie o stałą wartość 2-3 km/h. Sprawdzone GPSem z Frankiem, w jego e39. Tak więc gdy masz na liczniku 20 km/h jedziesz jakieś 17-18, gdy masz 250, jedziesz 247-248. Nie bój się opon o indeksie V, ale nie przekraczaj 240 km/h ;)

Indeks prędkości opony oznacza iż przy jej maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu wytrzyma prędkość określoną przez indeks.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 14 lutego 2008, 02:44 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 02:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
esiue30 napisał(a):
o indeks prędkości nie martw sie nic i polecisz na V 270


jak można udzielać takich "rad" :wstyd:

robiłeś jakiś test opon? Zbadałeś że na tych z indeksem V można bezpiecznie jeździć 270 km/h ? Czy tak sobie strzelasz?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 02:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
robiłeś jakiś test opon? Zbadałeś że na tych z indeksem V można bezpiecznie jeździć 270 km/h ? Czy tak sobie strzelasz?


przeciez on pisał o lataniu a nie o jezdzeniu.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 15:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Przy 270 km/h opona o indeksie V poprostu eksploduje, takze wtedy bardziej latanie wchodzi w gre, niz jazda :rotfl:
Wiadomo ze jest pewna tolerancja dla indeksow predkosci, i pewnie 10 km/h wiecej nie stanowi wiekszego problemu, ale po cos w koncu ten indek predkosci jest, takze ja nie odwazylbym sie jechac wiecej niz przewiduje indeks.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
stones1 napisał(a):
GP-T1000 napisał(a):
trzeba tez wziasc poprawke na to ze 240 licznikowe a mierzone na tych oponach jest rozne, wiec ty jadac 240 zapwne masz niewiele wiecej niz 220. wiec nawet mozesz zamykac budzik na tych oponach.



tego bym nie radził próbować.


w e39 528 licznik wyskalowany jest o ile sie nie myle do 240... a moze sie myle. liczac przeklamanie minimum 10 km/h zapas z jakim robili opone minim 10 km/h to spokojnie moze jechac te 240 :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
GP-T1000, mylisz się co do licznika e39.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
stones1 napisał(a):
GP-T1000, mylisz się co do licznika e39.


no to ok, zwracam honor :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 21:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
oczywiscie pozostaje jeszcze kwestia prędkości maksymalnej 528i ale jesli mowimy ogolnie o indeksach prędkości opon, to uważam że przymykanie oka na jego wartość nie jest rozsądne.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
stones1, jasne ze nie. ale jesli cos ma termin waznosci do danego dnia to jak zjesz to na drugi dzien to ci nic nie bedzie, a nieraz nawet tydzien po :) z indexem nie ma co igrac bo doswiadczenia przy ilu wybucha opona na wlasnej skorze hehe raczej nie sa mile ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL