Wygląda na to że od 21 września nie będzie można parkować na chodniku.
oznacza to mniej więcej usunięcie około 80% wyznaczonych i niewyznaczonych miejsc postojowych w Polsce.
Nie ważne czy na małej wiosce, czy w dużym mieście, czy stajecie całym samochodem, czy tylko jedną stroną.
Wg brzmienia nowej ustawy, również miejsca wyznaczone, będące na chodniku, będą musiały być usunięte.
Załącznik:
cos.jpg [ 97.86 KiB | Przeglądane 2464 razy ]
Cytuj:
Od 21 września 2022 roku kierowcy nie będą mogli już parkować swoich pojazdów na chodnikach. Wynika to z nowej definicji chodnika umieszczonej w ustawie Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw. Zmiana przepisów rodzi szereg innych skutków dotyczących projektowania dróg.
Obecnie pod pewnymi warunkami możliwe jest zaparkowanie samochodu na chodniku - kołami jednego boku lub osi samochodu nieprzekraczającego masy 2,5 tony, w danym miejscu nie ma również znaków wykluczających takie zatrzymanie lub postój, a pieszy muszą mieć zapewnione co najmniej 1,5 metra szerokości chodnika do poruszania się. Możliwe jest również zaparkowanie "mniejszych pojazdów" takich jak motocykl, motorower czy wózek rowerowy.
Po 21 września parkowanie na chodnikach stanie się całkiem nielegalne. Wynika to z nowej definicji chodnika umieszczonej w opublikowanej ustawie -
część drogi dla pieszych przeznaczoną wyłącznie do ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch;
Zgodnie z tym na chodniku dopuszczony jest jedynie ruch pieszych. Warto zwrócić uwagę, że żaden inny pojazd, taki jak rower lub hulajnoga elektryczna również nie będzie mógł poruszać się po chodniku. Nie wiadomo jednak jak będą intepretowane osoby, które będą jedynie prowadzić tego typu pojazd po chodniku.
Ustawa wprowadza również zmiany w samym projektowaniu oraz budowie przyszłych dróg dla pieszych - szerokość chodnika nie powinna być mniejsza niż 180 cm, przy czym w trudnych warunkach dopuszcza się możliwość zbudowania chodnika o szerokości nie mniejszej niż 100 cm, ale z "obowiązkiem utworzenia miejsc do wymijania się osób szczególnymi potrzebami, o długości nie mniejszej niż 2,00 m i szerokości nie mniejszej niż 1,80 m. Odległość między tymi miejscami powinna umożliwiać wzajemną widoczność osób ze szczególnymi potrzebami oraz zapewniać optymalny czas oczekiwania na wyminięcie się, wynikający w szczególności z możliwości poruszania się tych osób, pochylenia podłużnego drogi dla pieszych oraz natężenia ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch".
Ustawa z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw
Obecnie kara za jazdę po chodniku, a przecież do zaparkowania wjechać trzeba, to 1500zł i 8 pkt. Od 17 wchodzi tzw. 'recydywa', czyli za drugim razem, będzie to 3000zł i 16 pkt (nie mam pewności co do podwajania punktów), jeżeli ktoś zaparkuje.
Cytuj:
Są w zasadzie dwie szkoły stosowane na świecie:
1 - nie parkujemy na chodniku, jest zakaz, ale robimy szerokie jezdnie, przy których parkujemy, i wąskie chodniki
2 - robimy szerokie chodniki - jak w Polsce, i umożliwiamy na nich parkowanie, w całości lub częściowo, tak jak jest obecnie, z zachowaniem odstępu 1.5m etc.
Przejście z jednej w drugą, wymaga zmian infrastrukturalnych zrobionych przed zmianą prawa, a w zasadzie podział wynika z historycznych zaszłości i podejścia jakie różne kraje stosowały odkąd rozwinęła się motoryzacja.
źródło:
https://www.rp.pl/prawo-drogowe/art3692 ... chodnikachhttps://www.facebook.com/lubiemiasto/po ... 3aTGuHdfClhttps://www.facebook.com/stopkorkompl/p ... SEhQSN28BlPS.
PiS jest najgorszym rządem dla zmotoryzowanych - czyli pracujących Polaków. Przypomnę, 23 z 38 mln Polaków to kierowcy, i w GUS to grupa pracująca.
Poprzedni rząd - PO - był okropny, ale to co robili, to była igraszka w porównaniu z tymi jełopami.
Co zafundował pis?
- ustawy o strefach czystego transportu
- zmiania pierwszeństwa dla pieszych
- podwyżki mandatów 10x
- kolejne podwyżki mandatów -recydywa
- zakaz parkowania na chodniku
- podatek od samochodow spalinowych (kaimenie milowe)
- konieczność tworzenia stref w miastach (kamienie milowe)
To nie jest nieudolność. To jest konsekwentne działanie w złej woli.