Witam,
Mam problem z korektami paliwowymi mam sporą rozbieżność między bankami 1 a 2 na korektach
Bank 1:
LTFT: +1% STFT: -39 ms
Bank 2:
LTFT: +7% STFT: -38 ms
EDIT:
Jest to E39 Touring z 1997 M52B25 - 256S3 - MS41 w silniku nie ma żadnych "udogodnień" typu DISA, czy pompa wtórnego powietrza, jest zainstalowany gaz, na którym nie jeżdżę ale na samym początku
po zakupie auta z gazem problemów nie było, instalacja była raczej szczelna
Wiele się działo wcześniej czego nie opisywałem tutaj nigdzie, ale nie potrafię sobie już sam poradzić.
Postaram się przybliżyć w miarę w skrócie o co kaman:
Miałem gdzieś w czasie usterkę węża wodnego, zegar temperatury wyskoczył na 130, żeby zjechać w miarę bezpiecznie (akurat byłem dosłownie przy zjeździe z ekspresówki) zszedłem jak najniżej z obrotami, niska temperatura na dworze uznałem że ta krótka chwila nie zrobi nic złego, ogólnie zgasiłem jak najszybciej silnik, jest to góra może 2 minuty odkąd zobaczyłem że wskaźnik zaczyna lecieć do góry.
Przy naprawie węża (pod kolektorem, był ściągany) zauważyłem że zawory na cylindrach 4-6 są idealnie czyste podczas gdy cylindry 1-3 są dalej zabrudzone, dużo wcześniej zawory były tak samo brudne, pozostałość
po poprzednim właścicielu który jeździł na gazie
(ja z niego nie korzystam, bo będąc zbyt narwany popsułem sobie kalibrację gazu, ale miałem inne problemy ogólnie przez które do czasu rozwiązania nawet nie myślałem bawić się w kalibrowanie gazu)
Po naprawie układu wodnego zrobiłem ogólnie inspekcję Inpą co tam się dzieje, znalazłem między innymi błąd 40 Termische Oelsensor defekt (przeglądając TIS ten czujnik ma również wpływ na mieszankę paliwowo-powietrzną), w myśl ostatniego problemu że pewnie starość i temperatura go zabiły zamówiłem nowy, a przy okazji zauważyłem że korekty LTFT są w kosmosie
Bank 1:
LTFT 11% STFT -50 ms
Bank 2:
LTFT 13% STFT -42 ms
Po diagnozie uznałem że na zbliżającą się wymianę oleju wykonam wymianę wspomnianego czujnika w misce oleju + od razu filtr paliwa (wpadł Mann Filter)
Przy wymianie oleju okazało się że olej jest mocno rozrzedzony paliwem, niestety nie wiem jak mocno a analizy oleju nie robiłem.
Po wymianie oleju i filtra i czujników, dokonałem usunięcia adaptacji.
Po kilkuset kilometrach od tego wszystkiego korekty są właśnie jak na samym początku tematu opisane
+1%; -39 ms
+7%; -38 ms
Więc bank 2 odstaje od banku 1, silnik pracuje równo, nie kopci, nie pachnie jakoś źle za autem poza nieco nadmiernym zapachem benzyny co strzelam wiąże się z właśnie dużą korektą.
Mój jedyny pomysł na chwilę obecną to spróbować zamienić sondy lambda między bankami i zobaczyć czy coś się zmieni.
Liczę na wsparcie jeżeli jesteście w stanie pomóc, podpowiedzieć.
Ze względu na duży rozmiar zdjęć i filmów załączam link do albumu w zdjęciach google
https://photos.app.goo.gl/5Jk3zgK2EDCAG4HC9