BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 października 2024, 09:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 28 lutego 2023, 09:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Witam, zakładam nowy temat, chociaż jest takich od groma, ale albo nagle się kończą, albo zamieniają się w dyskusję ile pali moje auto.
Mój samochód to 318D z 2002r z silnikiem M47 czyli na zwykłej pompie.
Auto to dość świeży zakup, zawinołem go z wadami, mianowicie przedmuchy przy głowicy, głośna praca, brak mocy z dołu, trochę słabo pali
Po wymianie podkładki pod wtryskiem, uszczelnieniu połączenia turbo-kayalizator, wymianie świec żarowych, oraz podmianie elektrozaworu sterującego turbo, na ten od EGR, auto pali na dotyk, ciągnie ładnie, równo chodzi, tylko jeździć.
Niestety spalanie jest za wysokie, rok temu miałem 320D w wersji 136km i w tych warunkach co teraz, na tych samych trasach średnie spalanie wychodziło mi 5,5L natomiast w 318D mam teraz 8,8l.
Przy jeździe na emeryta w 318D najmniej ile mogę osiągnąć to 6,7l. Dla porównania, w 320D przy takiej jeździe byłem w stanie zejść poniżej danech producenta, konkretnie to po niżej 4,5l
Dane z komputerka w miarę pokrywają się z tymi po tankowaniu.
Z różnic między autami które porównuje są dwie różnice.
Pierwsza to w obecnym nie działa ekonomizer, wskazówka jest pomiędzy pierwszą a drugą kreska i tylko rusza się o milimetr w tą czy tamtą.
Druga to głośniejsza praca silnika, konkretnie od strony pompy paliwa, pracuje jakby bardziej twardo, co prawda jak wczoraj podjechał kolega Audi A4B6 1,9tdi to mówię, tam to dopiero to jest "traktor" więc nie jest tak źle, jednak w 320D było ciszej a to ta sama pompa.
Wiem że podstawa to komputer, ale na to jeszcze muszę zaczekać, mam problem z instalacją Inpy.
Możliwe że przez komputer, kiedyś na windows 7 nie miałem problemów, ale teraz na 10nie daje rady.
Możliwe że przez komputer, bo nawet pisać tutaj muszę przez telefon, z komputera nie idzie się zalogować.

Wracając do tematu, ktoś ma pomysł co sprawdzić, czego to może być wina? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 28 lutego 2023, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1511
Kiedyś mialem ten sam motor i nawet po wsadzeniu wtryskow z 320d i sofcie, nie mialem takiego spalania. Nie widzę sensu zgadywania przed podłączeniem kompa, bo w tym kiblelku może wyjść wlasciwie wszystko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 28 lutego 2023, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Ok, to na temat pauza, aż ruszę inpe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 28 lutego 2023, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Termostaty i egr do sprawdzenia. jak automat to jeszcze mechtronika może być do regeneracji

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 1 marca 2023, 23:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Witam po przerwie.
Dalej nie mogę się zalogować tu z komputera, więc nie wkleje zdjec, będę pisał z telefonu.
EGR wyłączony, bo elektrozaworek był potrzebny do turbo, wcześniej pracował i to raczej poprawnie.
Termostat raczej trzyma, z resztą, w topie to nie ma takiego znaczenia.

Znalazłem starego laptopa z inpą i podłączyłem, szkoda tylko że program w wersji niemieckiej.
Były trzy błędy:
101 Lader-Regelung
6. Abgasrueckfuehr-Regelung
66 Steuergeraet DDE ( EEPROM ind konfiguration )

Plus w Shadow
18. Klemme 15
45. Elektronische Wegfahrsperre (EWS)
27 Kuehlmittelheizung
47. Drehzahlgeber Kurbelwelle
10. Regelung Spritzbeginn
72. Spritzversteller-Regelung
54. Laderuckfuehler


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 2 marca 2023, 16:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Dziwna sprawa, wczoraj skasowałem błędy a dzisiaj mi pokazuje niższe spalanie,.
Może za wcześnie żeby coś stwierdzić po tankowaniu, ale według komputerka, dziś na trasie mieściłem się w sześciu litrach ropy na stówkę, gdzie do tej pory trzeba było równo jechać aby zejść poniżej dziewięciu.
Jest to za dużo jeszcze i prawda okarze się po tankowaniach, ale coś w tym musi być.
Możliwe że jakiś błędów tak nałapał?
Po ogarnięciu silnika odłączyłem akumulator, więc chyba stare błędy powinny się same wykasować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 2 marca 2023, 16:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
w jakiej topie niema znaczenia ?
Termostat niema wpływu na spalanie ?????

z tego co wkleiłeś wynika że rozjechaną masz mapę paliwową musisz przeprowadzić procedurę adaptacji

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 2 marca 2023, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Skasowałem co wcześniej napisałem, bo wdawanie się w dyskusję nie na temat,nie ma sensu.
Odnośnie adaptacji, tu mamy prostą pompę i zwykły wtrysk, czy sterownik w jakiś sposób musi się przyuczyć? Czy kasując błędy mogłem usunąć jego korekty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 19 marca 2023, 07:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Ista i procedura na usunięcie błędu 66.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 21 marca 2023, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Napiszesz coś więcej? Do czego odnosi się ten błąd? Oraz jakie są jego konsekwencje?
Ista? Hm chyba za wysoko dla mnie, kiedyś coś kodowalem w module komfortu, w E39 ale to było z dwanaście lat temu i innym dodatkiem instalowanym z Inpą. A Ista? Nie znam muszę poczytać.

Oraz nie chce zakładać nowego tematu - wie ktoś jak uruchomić radio?
Samo radio sprawne, w Inpie jak wejdę w radio i kliknę włącz to działa normalnie, lecz gdy wyłączę je przyciskiem to już się nie uruchamia.
W błędach jest komunikat, jakby " uruchomiony tryb oszczędny" tłumaczenie z niemieckiego tłumaczem.
Numeru nie pamiętam, dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.

Radio ogarnąłem, trzeba było przestawić TRP-mode ein na Transport mode AUS.
Ale silnika chyba nie ogarnę, ktoś z lubelskiego pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 26 marca 2023, 14:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Odświeżam, ktoś wesprze instrukcją jak aktualizować oprogramowanie sterownika silnika?
Tylko nie przy pomocy ISTA bo tego programu nie mam. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 1 kwietnia 2023, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Mam ista+ ktoś podpowie jak się za to zabrać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 5 kwietnia 2023, 19:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Na początek wykasuj wszystkie adaptacje istą albo inpą .

Do disy SERVICE FUNCTIONS/DRIVE/DDE/ADJUSTMENTS/PROGRAM ALL ADJUSTMENTS

W ista service function adjustments dde jakos tak to szlo ;) odpalisz iste to znajdziesz

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318D M47 dużo pali
PostNapisane: 6 kwietnia 2023, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Właśnie jakoś Troją się problemy.
Zachowanie auta, dziwi mnie że jeżdżę po małym mieście bez korków, małe uliczki, ciągle skrzyżowanie, gaz w podłogę, jedynka, dwójka, sto metrów, spokojnie, znów skrzyżowanie i znów gaz w podłogę, spalanie wychodzi 8-9L, a jadę trasą, bardzo spokojnie 85km/h a spalanie 7L. Może coś z doładowaniem?
Odnośnie aktualizacji sterownika silnika, na Dis nie mogę, jakby taki moduł nie mógł istnieć.
Ista, próbuje aktualizować, ale mam tylko komunikat "w tym pojeździe Ista nie obsługuje programowania. Programowanie przeprowadzić Ista/P."
Dodam tylko że uruchomienie isty zajęło mi trzy wieczory i za nic nie chciała zobaczyć auta, aż zmieniłem port USB i zaskoczyło.
Ktoś ma namiary na pobranie pewnej isty/P?
Wyczyściłem co się dało, bez zmian.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL