Witam !
Mam E91 320d 2005 rok i ostatnio zauważyłem problem z ładowaniem. Po nocy gdy odpalam auto mam kilka przypadków:
1) Auto odpali i w ukrytym menu mam łądowanie 11.7V i nie chce wzbudzić alternatora, wskoczyć na ładowanie 14v (dodam gazu tez nie działa). Potrafi spaść napięcie do ok 9.7V na desce i w idrive zapala się wtedy kilka kontrolek i nagle włącza się ładowanie i oscyluje w okolicach 13.7-13.9V.
2) Auto po odpaleniu wskakuje na ładowanie 13.9v i nie ma problemu.
3) Auto zaczyna dopiero ładować po powtórnym odpaleniu silnika (zazwyczaj ten sposób działa. Przejadę ok. 100 metrów zatrzymam się zgasze i po odpaleniu odrazu mam ładowanie)
Auto odpala bez problemu jeździ, trzyma moc, nie gaśnie tylko występuje ten problem z brakiem ładowania. Problem zazwyczaj występuje gdy auto postoi z 6 godzin. Gdy idę na zakupy i auto postoi z 30 minut auto bez problemu wskakuje na ładowanie, tylko czy 13,8V to prawidłowe. Od czego zacząć zastanawiam się czy nie wymienić całego alternatora z regulatorem napięcia. Powiem, że w okolicach alternatora słychać równiez ciężko to określić rzęcholić, grzechotać przy ok. 1500rpm pod obciążeniem lub na jałowym. Dziękuje z góry za pomoc.
Podsyłam też błędy jakie znalazło w komputerze diagnostycznym oraz zdjęcie alternatora (z wierzchu wydaje mi się trochę jest zarzygany olejem ?)
Nie potwierdzone kody
4212
BMW: Glow Plug Cylinder 1 - Activation interrupted
4242
BMW: Glow Plug Cylinder 4 - Activation interrupted
4A07
BMW: Alternator
4222
BMW: Glow Plug Cylinder 2 - Activation interrupted
4C03
Brak dostępnego opisu kodu
4660
BMW: Power Supply
4A65
BMW: Power Management Vehicle Electrical System
4A66
BMW: Power Management Vehicle Electrical System
4A67
BMW: Power Management Vehicle Electrical System
4A25
BMW: Intelligent Battery Sensor
4232
BMW: Glow Plug Cylinder 3 - Activation interrupted
4272
BMW: Glow Plug Cylinder 7 - Activation interrupted
4293
BMW: Control Unit - Internal 16


