BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] auto nie wracają do jazdy na wprost-fakty i cd problem
PostNapisane: 10 lutego 2008, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Witajcie

Piszę z prośbą,zresztą od razu zaznacze ,że przeszukałem forum i jest kilka tematów nie odbijających kierownic,ale żaden nie zachowuje się tak jak mój.Otóz kierownica zaczęlą cięzej chodzić i w zakresie od 30 stopni w obie strony do położenia neutralnego nie wraca.Trzeba jej pomóc odkręcając ją do zera,zresztą zrobiła się jakas taka sztywna,że w sumie nie czuje sie prowadzenia auta-nie ma tego takiego napinającego obciążenia(jeśli wiecie o co mi chodzi,nie wiem jak to opisać),w momencie jak się zaczyna brać zakręt to powinno się odczuwać taką jakby siłe powrotna naciskająca na rękę a u mnie tego nie ma.Przy większych prędkościach-powyżej 100 na godzine samochód wróci do jazdy na prosto ale po trochę dłuższym czasie niż wczesniej.I teraz moje pytanie a właściwie kilka:

-czy ktoś może mi podać dane ustawienia zbieżności(byłem ostatnio robić zbieżność,jutro jadę na poprawkę ,wiem że gość na pewno nie dociążył auta do ustawienia,ale wolałbym mu teraz patrzyć na ręce i chce znać dokładne dane,żeby wiedzieć czy coś nie jest nie tak,przyrząd ma laserowy najnowszego typu) i czy zbieżnośc jest właśnie odpowiedzialna za powrót do jazdy na wprost?

-jak myślicie czy powodem zachowania mojego samochodu może być troszkę ale naprawdę troszkę ciężej chodzący drążek kierowniczy-po prostu jednym można na podniesionym aucie obracać w granicy 30 stopni wokół osi lekko a drugim jest ciężej

-CZY WINĘ ZA TO NIEWRACANIE MOŻE PONOSIĆ MAGLOWNICA?
I wogóle ogólnie zaczynam mieć dośc trójek,z poprzednia walczyłem z uwożeniem ,myszkowaniem auta po drodze,wymieniłem kompletnie wszystko w układzie i usterki nie usunąłem,łącznie z regeneracją magla,tą kobyłe mam drugi miesiąc i tu taki numer!!!

A i jeszcze jedno-popiskuje mi w kolumnie kierownicy,wiem że robi to ta sprężyna pod spodem przy grodzi,nawet troszeczkę czasami czuć że lekko przyciera,ostatnio wlałem tam pól wd-40 ale usterka nie przeszła-czy to też może mieć wpływ na opisaną prze ze mnie sytuację?

BŁAGAM PANOWIE POMÓŻCIE(GŁÓWNIE Z DANYMI ZBIEŻNOŚCI,MOŻE JAKIŚ SKAN Z TISA?)
Panowie i proszę piszcie jak macie jakiekolwiek inne sugestie.


Ostatnio edytowano 17 lutego 2008, 07:34 przez Tomcio_e36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 11:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Oczywiście że powodem tego że kierownica nie odbija może być zarówno maglownica jak i zbieżność. Najpierw sprawdź zbieżność. Mogło być tak, że maglownica miała już luz na przekładni zębatej i ktoś go skasował śrubą regulacyjną, jeśli trochę przesadził z kręceniem to kiera może nie odbijać. Piszczenie przy kręceniu kierą to raczej łożysko w kolumnie kierowniczej. W ukłądzie wspomagania masz stan oleju? Bo jak nie to też może się ciężek kręcić a co za tym idzie nie odbijać jak należy.

Generalnie jeśli ma sprzęt, to w pomięci sprzętu są dane większości modeli aut więc powinien bez problemu to ustawić. Chyba że nie umie, to zmień mechanika... Poszukam później tych danych i napisze jak znajde.

[ Dodano: 10 Luty 2008, 12:47 ]
Tu masz dane regulacyjne


http://img340.imageshack.us/my.php?image=aaaaalf3.png

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Dzięki za rady,maglownicę mam jeszcze z poprzedniej beemy,gdzie dobrą wymieniłem na dobra,więc spróbuję wymienić.A co do zbieżności byłem ,niby ustawili,ale ustawiali na niedociążonym aucie,i wiem że na wydruku mam zbieżność przód 0,4-wydaje mi się że to za mało,ustawiałem na takiej nowej laserowej maszynie,w sumie nowo otwarty warsztat i bazują tylko na tym co im maszyna napisze,więc dlatego pytam się o wartości jakie mają być,żeby sprawdzić .Mam jutro podjechać do nich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 15:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Ja też zazwyczaj ustawiam na niedociążonym aucie i nie ma z tym problemu także to raczej nie ma wpływu.

Ale jak widzisz masz źle zbieznosc bo powinno byc 0,18` plus/minus 0,8` . Nie dopisywałem tam tolerancji, ale generalnie wynosi dla osi przedniej:

jesli chodzi o zbieznosc 0,8`
pochylenie kola, sworznia zwrotnicy i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,30`
wzajemne przesuniecie kol przednich 0,15`

dla osi tylnej:

zbieznosc 0,8`
pochylenie kola 0,15`
geometryzcna os jazdy 0,3`

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 16:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
U mnie nie odbijała kierownica po zmianie maglownicy przyczyna : za mocno skręcona śruba na maglu :)

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Ok ale u mnie było wszystko ok a po dwóch miesiącach od kupna zaczęlo się to dziać,nikt w maglu nie grzebał,więc chyba tylko żeby samoczynnie się zacierał.Po prostu zaczęła kiera chodzic troszeczkę ciężej i przestał wracać.I dzięki KUCU za te wartości-klikam POMÓGŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Do usług :)

Daj znac jak zrobisz co było

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Zawsze staram się dawć znać co było,gdyż jak nawet sam czegoś szukam,to dostaje białej gorączki ,jak ktoś ciągnie temat na trzy strony a potem na koniec ani be ani me i co z tego że szukajka znajdzie 100 tematów jak w żadnym odpowiedzi jak w końcu usunięto usterkę...Nic jutro walczę z magielkiem a potem na zbieżność,pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 17:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Ważna sprawa sprawdż olej w układzie wspomagania bo jak jest mało to będą problemy ja u siebie wogóle zmieniłem i lżej teraz chodzi a był od nowości czyli zdeka długo. Powodzenia i nie załamuj się.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 07:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Witajcie
Podnosze temat bo problem się ciągnie - otóz poświęciłem autu cały dzień wczoraj,kanał,rozbiórka całego zawieszenia,odpiąlem od maglownicy drążki kierownicze na jabłuszkach i w tym momencie na pewno wykluczam wszelkie gałki,sworznie i mocowania górne amorów - te są sprawne na bank,bo kółka odpięte latają jak ta lala w prawo i w lewo.Maglownica przy kręceniu kierownicą troszkę podskrzypuje(maglownica nie pompa!),kolumna kirownicy też podkrzypuje ,wlałem tam zgodnie z radami z forum prawie pół smaru białego w sprayu ,trochę jej przeszło.Auto podniesione z dwóch stron,stwierdziliśmy z kumplem że wyciągamy magiel.Co do kolumny po odpięciu maglownicy nie czuć żadnego oporu przy kręceniu.Założyłem inny magiel(miałem po walce z moją poprzednią bunią co to uwoziła po drodze,temat dawno poruszany na tym forum)Niestety wysypał się gwint przy śrubie zapinającej wąż ciśnieniowy i dlatego nie udało się tym wyjechać,lało jak jasna ....Ale do czego zmierzam.Po zalożeniu ,na podniesionych kołach,nalaniu oleju,odpaleniu i pokręceniu kierownicą jak olej doszedł układ zaczął kręcić całością jeszcze ciężej niż na tej poprzedniej(na podniesionym aucie),z podpięcia węża kapało ale nie tak żeby miało to wpływ na zasilanie magla w olej.W sumie teraz żałuję bo mogłem wyjechać na ulicę żeby sprawdzić czy wraca,ale szkoda mi było oleju bo lał.I teraz jestem w kropce-założyłem oczywiście magiel ten co zciągnąłem i nie wiem czy mam szukać magla czy to coś innego?-Acha jak magiel jest pusty,zaraz po wymianie bez oleju i auto jest podniesione to z całym układem spiętym,to znaczy skręcony na gotowo,drązki dopięte,gumy założone itd można pokręcić kierą ,tzn pchnąć ją i spoko sama zrobi ze 2 obroty,tak że pusty chodzi leciuteńko(na obydwóch maglach tak samo)A jak już się zapali auto i olej dojdzie w układ od razu kręci się bardzo ciężko.Jakieś rady?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Może zaworki zwrotne w maglu? Może coś jest przypchane i olej nie ma swobodnego obiegu...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Opisuję dalej-
Następnego dnia rano czyli wczoraj było mroźno odpaliłem, auto i o dziwo zaczęła kiera chodzić lżej ,strasznie piszczała pompa,przez noc pewnie się plej dopchał wszędzie,dolałem, bo było mało ATFa i samochód zaczął chodzić prawie idealnei,tzn przy szybkości około 50 km/h kierownica juz wracała całkiem.Później zrobiło się troche cieplej i zaczęła chodzic trochę ciężej znowu ale nie tak ciężko jak wczesniej-i tak se myśle może to pompa?jak olej zimny czyli gęsty to daje rade a potem już gorzej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL