BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 12:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 5 września 2024, 10:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Cześć! Luźniejszy dzień, więc znalazłem chwilę by uzupełnić galerię po latach.. :wstyd:

Częściej publikuje zdjęcia/filmy na IG: _mr.badass, ale tutaj też kiedyś przesiadywałem, w latach 2010-12 za czasów 540ia gdy to przechodziłem swoje pierwsze przygody i próby uratowania mocno zmęczonego auta.. Potem wpadło piękne 540i manual 6b, następnie dokupiłem 335xi.. przez lata trochę tego było (750Li,650i,650xi, 850Ac, X6M Hamann i jeszcze kilka..) z czasem uzupełnię galerię, bo mnóstwo fajnych wspomnień mam z każdym z aut :serce: ale do sedna, na pitu pitu będzie jeszcze czas, to galeria o V10 a nie historii garażu. :ok:

Dlaczego M6 feniks? Zacznijmy od początku.

Rok 2019, jestem na zlocie swoją 650i i widzę piękne M6 pre Lci w interlagosie, super głośne, aż wspomnienia mi wróciły z lat 2006-8 gdy to widywałem taki wóz w moim rodzinnym mieście, marząc o posiadaniu kiedyś takiego, dlaczego? Chodził inaczej niż inne sportowe auta, brzmiał inaczej, lepiej. Słysząc każdorazowo jak właściciel leciał ogniem, rozpływałem się nad dźwiękiem V10.
Powoli bez pośpiechu po wspomnianym zlocie, zacząłem szukać M6. Po 2 msc. poszukiwań znalazłem, piękne M6 LCI. Carbon 2010 na IAAI, lekko dziabnięte (zderzak, lampa, tylne koło). Niski przebieg 29 000 mil, interwały olejowe od fabryki co 2-3k mil. Petarda. Dodatkowo wymarzona konfiguracja, carbonschwarz, końcówka produkcji, fajnie wyposażona: dociągi, lampy dynamic, Individual audio, shadow line. CHCĘ TAKI!
Lecz nie było daty aukcji.. :mur:

Mijały kolejne miesiące, a ja ciągle czekałem, dalej brak daty licytacji carbona.
Przypadkiem na moim osiedlu zacząłem widywać M6 interlagos, również głośne (potem okazało się, że to ta sama którą widziałem wcześniej na zlocie :cool: ) Złapałem fajny kontakt z właścicielem. W momencie gdy przejechaliśmy się rolkę z moim F13 650xi st1 500hp, potem gdy przewiózł mnie 300+ na wydechu custom.. pozamiatało mnie.. Chciałem V10 na już!

Na tamten czas miałem sporo aut w garażu, 2x 540i, 535i, 330ci, 550i, 650i, 650xi i 750Li.. wiedziałem, że kupno kolejnego, szczególnie V10 może zaburzyć 1. Budżet miesięczny 2. Cierpliwość mojej kobiety.. no ale lubię auta, ja tym żyje. :beta:
Szybka kalkulacja, rozmowy z właścicielem m6, doszliśmy do kompromisu, oddaje 750Li + cash za m6. Deal.
Takim sposobem kupiłem moje pierwsze M, w dodatku V10!! :serce:

Jeden wieczór wystarczył, by skrzynia umarła. :cenzura: Okazało się, ze była na wykończeniu (faktycznie w momencie zakupu chodziła wyjątkowo wolno, wtedy myślałem, że to zasługa SMG..)
Szybka weryfikacja, elektro zawory poszły + podejrzenie kilku innych elementów, szacunkowy koszt naprawy 20k+.. zdecydowałem się na skrzynie z przebiegiem 20k mil. Czy zraziłem się do V10?
Nie, wręcz przeciwnie, kilka szybkich przejazdów w tunelu i jak to mówią "chłopa nie ma, przepadł". Totalnie mnie V10 urzekło. (ale o Interlagosie opowiem w innej galerii, bo też ciekawa historia, obecnie mam kolejnego Interlagosa, jeszcze innego :zdziwko: )

Zmartwiony, ze raptem jeden wieczór pojeździłem, z cieawości wchodzę na IAAI i jeb. DATA LICYTACJI wskoczyła. Szybka kalkulacja, licytacja wygrane. Takim sposobem kupiłem Carbona w 2020r.
Zabawne było gdy Importer/znajomy usłyszał jaką kwotę chcę dać za ten wóz "Mariusz, Ciebie p0jebało? Za tyle to ja wygrywam F13 M6.. nie lepiej coś taniej poszukać" Nie. Chciałem tą sztukę.
Udało się, auto wygraliśmy.

Zanim auto dopłynęło, naprawiłem Interlagosa, i na odbiór z Lory wpadłem już V10tką.
*o ważniejszych z wyposażenia napisałem, ale gdyby Was ciekawiła szkoda albo co auto ma na pokładzie, zostawiam VIN: WBSEH9C54ACY25185
Obrazek

W momencie gdy wsiadłem do Carbona, gdy zobaczyłem jak wnętrze wygląda (grafika z dnia odbioru z lory), jak auto odpala, pracuje.. wiedziałem, że było warto dać te pieniądze za takie V10. Miałem świeżo porównanie europejskiej, bezwypadkowej interlagos którą kupiłem z przebiegiem 88kkm.. no nie umywała się do carbona świeżości.
Obrazek

Spód jak nowy, zdjęcie z odbioru:
Obrazek

trochę roboty miałem przy carbonie, najpierw blacharz, długo bez pośpiechu, ma być dobrze. Potem serwisem mechanicznym zajął się Andrew Performance. Wymieniłem wszystko co wymagało wymiany, wszelkie wahacze, tuleje, łożyska kół, komplet tarcz i wiele więcej, chciałem by auto jeździło tak jak na ten przebieg powinno.
Obrazek

grudzień 2020r i zaliczam moją pierwszą daleką podróż V10, na mini urlop do Zakopanego. Miejscami -20st a Carbon radzi sobie bez mniejszego problemu, zarówno z odpalaniem (postój na zewnątrz, przed domkiem w górach, czy strome podjazdy na dobrej zimówce z MDM, auto idealne!
Na wiosnę zrobiłem detaling, dołożyłem carbony, wydech i auto zaczęło wyglądać jak z mojej wizji. Dodatkowo całość uzupełniłem spoilerem mojego projektu, bazując na modelu z F13 z takimi "wąsami" dzięki czemu e63 zyskała trochę na agresywności:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dlaczego Feniks wróćmy do pytania :)

Auto miałem przez 1,5 roku, zrobiłem nim w tym czasie 20 000 km. W sierpniu 2021 kupiłem 700 konnego GT-Ra R35 i tam poświęciłem całą uwagę, dlatego we wrześniu 2021 sprzedałem m6.
M6 trafiło w mega fajne miejsce, bo do salonu aut gdzie odbywały się imprezy tematyczne. V10 stała pomiędzy takimi wozami jak ferrari, lambo, AMG, Mpowery, Gpowery i inne.
Ogólnie miała dobrze, bo w ciepłym , za szybą, duma mnie rozpierała, że moje (już ex) m6 stoi w takim miejscu. Tutaj nawet film z oprowadzenia po tym salonie:


Za M6 zatęskniłem bardzo, więc w maju 2022r kupiłem z sentymentu, bezwypadkowe interlagos 2007 z Dubaju z przebiegiem 60kkm.. ale ile tam roboty mnie czekało.. to dopiero miałem się dowiedzieć. (o tym galerii poświęconej Interlagosom, ROBOTY MASA przy aucie)

No ale dlaczego Feniks?
Dlatego:
Obrazek
Znów dwie M6 obok Siebie, jak? M6 Interlagos miała tyle prac, że te mechaniczne trwały maja 2022 do września 2022 a potem wizualne od lutego 2023 do sierpnia 2023.. (Auto bezwypadkowe 60kkm przypominam.. jak widzicie nadciąga też ciekawa galeria) do sedna, ja bez V10? Potrzebowałem V10 na zastępstwo. Przeglądam internety i same albo wytrzaskane albo źle serwisowane.. aż tu nagle JEB, carbon na aukcji.. :szok:
Okazało się, że wspomniany salon zamykał się.. maj 2023, po 20msc i niecałym 500km przebiegu więcej. odkupiłem moje ex m6!! :hyhy: :hyhy:

Dzień odbioru, obok X6m Hamann które też kiedyś przedstawię :)
Obrazek

Dlatego właśnie ta m6 to FENIKS. Z Usa odbudowałem, wróciła na drogi, potem ją odkupiłem, czyli 2x wróciła do życia :)
Obecnie znów autem zrobiłem kolejne 15kkm, uwielbiam ten wóz za to co oferuje. (przepięcia SMG, dzwięk, wygoda auta GT)

Na dziś starczy galerii, i tak sporo tekstu wyszło, a starałem się pisać zwięźle.
W kolejnych wątkach poruszę temat mocy, modów, bo tu też zaskakująco dobrze podawało seryjnie moje m6.

A tymczasem miłego dnia Wam życzę i jak widzicie, są beznadziejne przypadki V10, gdzie ludzi potrafi pochłonąć na całego.. :hyhy: Mimo, że mam w garażu różne wozy, min. 911 czy bardzo moocne R35, to m6 dalej jest moim autem TOP, które cenię ponad wszystkie inne.
Czy Wy też macie auta do których chętnie wracacie?
Piona!

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 lutego 2025, 11:31 przez ChoMpower, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 5 września 2024, 11:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 966
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36,E36,E39
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=160
Wcale się nie dziwię. V10 to najlepszy dźwięk jaki można usłyszeć z samochodu. :P

_________________
Dark Detailing - zapraszam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 5 września 2024, 16:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7541
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Ale się fajnie czytało. Super ,że opublikowane na forum :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 5 września 2024, 18:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1479
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Kolega kupił 650i i zakochałem się w tej bryle odkąd pożyczył mi ją na weekend. Od tamtej pory nie śpię po nocach bo marzy mi się M6. Oh marzy bardzo.

A Ty masz dwie! :)
Napisać gratulacje to jak nic nie napisać. Świetne wozy, będę zaglądał do tej galerii oj często :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 5 września 2024, 20:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ale fart :) no gratulace, jest co oblewać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 6 września 2024, 07:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
fajnie, że wróciłeś na forum :)

kolekcja fajna ale V10 zawsze w sercu :serce:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 6 września 2024, 09:24 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15872
Jest moc :D .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 00:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1651
Ciekawie w twoim temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 06:57 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5373
Moje BMW: Giulia Veloce
Fajna historia :super: piękna m6.

W ogóle gratuluje takiego garażu :super: 911 :serce: właśnie obejrzałem Twoją relację z wypadu na wyścigi Waldka :D mega


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 08:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Chrystusie Nazarejczyku zlituj się!

Dlaczego dopiero teraz na forum wróciłeś? Trzeba było wcześniej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 10:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1521
Oglądałem Cię czasem na yt, bardzo fajny garaz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
KU84 napisał(a):
Fajna historia :super: piękna m6.

W ogóle gratuluje takiego garażu :super: 911 :serce: właśnie obejrzałem Twoją relację z wypadu na wyścigi Waldka :D mega


Dzięki, wbrew pozorom, przy tylu autach nie jest prościej, wręcz przeciwnie :)

Nie sądziłem, że tak spodoba się wątek mojej V10, dlatego kontynuję opowieść. Dlaczego tak uwielbiam m6? Poza dzwiękiem V10 oraz tym jak cudownie klepie SMG w plecy (na full nastawach, przy trakcji off i skrzyni w 6 trybie jest naprawdę miło :hyhy: ) ta skrzynia nie jest taka wolna jak każdy twierdzi, owszem nie jest to PDK z 911 czy 8hp ale.. i tak dość żwawo klepie biegi :) Ale do sedna, M6 uwielbiam, jak mimo lat dalej pokazuje pazura na ulicy. Ale to za chwilę rozwinę temat.

Tak jak wspominałem wpis wyżej, gdy carbon dojechał pod warsztat a ja wsiadłem tam po raz pierwszy, już wiedziałem, że jest to mega świeży wóz. Dodatkowo te częste interwały olejowe.. nie sądziłem, że jest to aż tak zdrowa seria.
Pomiar na koniec jesieni, 5st C, już na zimówkach, świetna temp w dolocie, ale trakcyjnie średnio i co? 8.2s.. niestety, nie umiem odzyskać konta dragy. W kolejnych wątkach, kawałek dalej pokaże Wam jak zdrowa to fura w serii była, będą też pomiary dragy przy wyższych temperaturach, przed i po decat. :)

Wróćmy do serii, miałem okazję łapać się z kilkoma autami, łapcie poniżej kilka rolek z krótkim podsumowaniem każdej

Najpierw wykres
Obrazek

A poniżej ROLKI:

*M6 carbon 540hp vs R8 AWD 640hp


wg mnie wygląda to tak, kierownik naprawdę ogarniał już to R8, z rolki, można było pojechać lepiej, ale jak na stock m6 naprawdę nieźle trzymała się R8emki, dopiero powyzej 200+ aero jednak R8 naleśnika robiło swoje, lecz widząc jak R8 odchodzi dla m6 stock a wiedząc jak m6 jeździ obecnie, byłby to ciekawy i dość wyrównany ścig po obecnym decat :)

Chwilę dalej na filmie jest ścig mojej drugiej m6 (interlagos, 532hp, również stock, która jeździła IDENTYCZNIE jak carbon przed decatem)
Tam R8 to 540 RWD i również widać, jak dopiero 250+ r8 zaczyna uciekać, także ponownie mega nieźle jak na m6.

*m6 Inter vs m4 G82 AWD
Masa m4 ok 50kg lżejsze.. z tego co porównywałem na różnych forach. 8hp jednak znacznie szybsze od SMG, 510hp 3.0 Turbo vs 532hp V10 N/A.. wynik zobaczcie sami, ja jestem w szoku, jak równo stock m6 leci, powyzej 250 zostawiałem troche w tyle m4.



*m6 Inter vs m8 comp carbrio.
Tutaj specjalnie przegrzebałem internet i wychodzi na to, że auta jedynie 180kg dzieli. w tym wypadku był też pasażer w m8, co prawda szczypiorek, ale całościowo było ok 250kg różnicy. W mocy mamy +100hp lekko w m8 (często m8 mają bonus w serii) tryb RWD i szybkie 8hp i ponownie.. mega zaskoczyło mnie jak m6 sobie poradziła..


*TERAŹNIEJSZOŚĆ, M6 VS M6
Carbon Decat vs Inter Stock

M6 carbon 5XXhp (ciężko powiedzieć ile mocy, bo w teorii przyrost +28hp, ale zmierzone jedynie 540hp (+38st C w dolocie nie pomagało pomiarom, na dniach zmierzę przy 20st zobaczymy co pokaże, ale widząc jak jedzie obok Interlagosa 532hp, myślę, że wynik Carbona na Hamowni może być na zasadzie 540hp + 28hp = 568hp..)) co by robiło z carbona jedną z najszybszych i najmocniejszych wolnossących V10 5.0 w eu :hyhy:
Póki co best w sierpniu tego wozu to 100-200 7,8s a 200-250 7,42.. co jest mega wynikiem jak na temperatury panujące w sierpniu, myślę, że w listopadzie, gdy padają besty coś tam pourywam. :cwaniak:



na zdrowie, dawkuje treści, by lepiej się czytało :) za kilka dni dodam Wam jak uzyskałem takie wartości w Carbonie, co zrobiłem i dlaczego, bo ostatnie kilka lat zbierałem wiedzę co warto zrobić a co nie daje efektu a kosztuje zbędnie 10-20k pln.
Piona! :ok:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 września 2024, 15:20 przez ChoMpower, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Próbowałem dodać Shorty tak by wyświetlały się Wam tutaj ale.. widocznie nie da się,(dałem i link jako YT i jako URL.. kiszka) jedynie film w normalnej formie przechodzi z tego co pamiętam, a teraz czas mnie już zblokował. Dajcie znać jak się ogląda, jak będzie źle, poprawię i dodam raz jeszcze na YT :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 15:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1651
Dodawaj na youtube, tam jest przejrzyscie z filmikami, tutaj mozesz wklejac linki :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 10 września 2024, 19:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
a juz chyba cie kojarzę, pisaliśmy na ktorejs grupie dyskusyjnej jakiś czas temu. Wklejałeś zdjęcie z dwoma m6tkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 11 września 2024, 07:24 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5373
Moje BMW: Giulia Veloce
Ale te v10 zajeebiście brzmią :serce: :serce: :serce:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 11 września 2024, 12:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Ok, lecimy dalej z historią, już taką bliższą, bo będzie coś z 2023 jak i sprzed miesiąca :)

O tym, że mam zdrowe V10 już wiecie, chociażby z wcześniejszych filmów które wrzuciłem, jak m6 bezpośrednio radziła sobie z m4 G82 (równo) albo R8 540/620hp.. zaskakująco dobrze.

Na tyle na ile porównywałem wóz, jechał zbliżenie do V10tek po decat. To ile to auto ma mocy? Gdy odkupiłem carbona i miałem już Interlagosa skończonego wybrałem się na hamownie. Mamy Wrzesień 2023r.

Wyglądają naprawdę dobrze, lubię mega obydwie, jedna i druga ma zarówno wady jak i zalety, mix tych dwóch byłby moim ideałem :D
Obrazek

Nie było lekko ją zmierzyć, mimo świeżych ps4s auto się ślizgało, zmniejszyliśmy ciśnienie w kołach, wsiedliśmy we dwóch do bagażnika i udało się.
Obrazek

Jest zdziwko, bo o ile, Interlagosa pewny nie byłem czy ma katy (okazało się, że ma) tam wyszło 532hp. Powiecie, że hamownia, hamowni nie równa, no ale te auta jadą.. naprawdę dobrze. W dodatku te 532hp wyszło przyt 24,5st w dolocie..

Carbon (W odczuciu wydawał się wolniejszy, mniej narwany, zasługą to było wydechu custom z klapami oraz tego, że odcinkę miał seryjną, jedyna zmiana w interlagosie to odcinka zmieniona na 8700. Pomiar Carbona i jeb, tutaj również zdziwko, 539,6hp.. przy prawie 25st C w dolocie.. Gdzie zwykle "besty" najlepsze kekreski z hamowni robi się w grudniu przy 5-10st.
Obrazek

No dobra, wiem, że m6tki jadą podobnie, moc zbliżona, sprawdźmy na ile podobnie jadą.

Pomiar z końcówki września, 16st C (jak wcześniej wspominałem Stock Carbonem przy 5st C uzyskałem 100-200 na poziomie 8.2s)
Obrazek

Poruszałem temat na IG, mam tam nawet w formie wyróżnionej relacji V10 vs V10, bo aż nie możliwe jak równo jechały te wozy. Pomiar przy jeszcze nie do końca korzystnej temp, na paliwie 95 (akurat na tym testowałem tego dnia) i tak.
200-250 RÓWNO :przestraszony:
100-200 różnica raptem 0,06s.. co daje łącznie na pomiarze 100-250 różnicę 37cm.. na dystansie prawie 1km :szok: NO PRZECIEŻ TO PRAKTYCZNIE IDENTYCZNIE :szok: :szok:
37cm.. to różnica może wynikać z czegokolwiek np. zła zmiana biegu, inny wiatr, błąd pomiarowy..

Ale co jest niesamowite? To jak różne to wozy były w odczuciach. Jak wspomniałem, Interlagos z racji odciny na 8700 i MEGA głośnego wydechu, wydawał się szybszy. Okazało się, że jadą podobnie.
A tak brzmią M6tki:


Ok, pojeździłem zimę i na wiosnę obiecałem sobie, że trochę odblokuje potencjał Carbona, zwłaszcza, że to fenomen by auto miało w serii 540hp i robiło 100-200 w 8,2s.

Dłuuuuuuugo zaglębialem się w możliwości V10 i dziś mając w garażu obok 911 z super szybkim PDK, czy R35 w choooy szybiego dalej wybieram m6, dlaczego? Bo ten wóz jest niemożliwy, to co oferuje w serii. Jak równo jeździ od znacznie lzejszych aut z tych lat produkcji (LFA, Gallardo itp.)

WAŻNY temat, co można zrobić w V10? Ile wycisnę mocy z wolnossaka? Bardzo dużo można zrobić za bardzo drogo. LECIMY!

*+45 hp Dolot carbonowy + kolektor carbonowy coś na co się czekało latami, na wzór tego od m5 CSL (560konnej v10tki..) brzmienie lepsze i co ważne, nawet do +30hp kolektor miał dać oraz +15hp dolot, czyli łącznie +45hp. wg. producenta.
Eventuri jako pierwsze wypuściło komplet ww. dolotu z kolektorem, koszt (przed podatkami) 19 000 zł. Trochę drogo jak za +45hp, no ale dobra, powiedzmy, że biorąc pod uwagę potencjał zbudowania najmocniejszej 5.0 litrowej S85, bo mam mocną baze, no zachęca mnie.

Poszperałem więcej i dogrzebałem się, że jest firma Infinity Design, fima która ma mega jakościowo wykonane materiały (dolot + kolektory wydechowe) tylko trochę cenowo jest inaczej, dolot jest trochę droższy, lecz kolektor zbliżony do CSL'a, niemal 1:1.
No nie można powiedzieć, wygląda OBŁĘD, cena? 20 000 zł przed podatkami.
Obrazek

*+90hp, Long Tube i remap, najlepej kolektory Evolv, ale te Infinity Design wyglądają naprawdę dobrze, no i kosztują znośnie.
13 000 zł przed podatkami.
Wyglądają obłęd:
Obrazek
Widać, ze mają znacznie lepsze przepływy (evolve fajnie to pokazał na jednej z grafik (poniżej zdjęcie),a na jednej grupie, sprzedawca zapewniał, że nawet +70whp dają.. czyli +/- 90hp na nasze.. Nawet odejmując remap, który na odetkanych katach daje +30hp, daje to nam +60hp extra względem decatu na oem puszkach..no brzmi na poyebany wzrost. Sprawdziłbym to chętnie.
Obrazek

*Wałki Schrick, cos tam niby dają hp, ale bardziej to, że auto lepiej się wkręca na obroty i górą lepiej jedzie.
Obrazek
No tanio nie jest, 2,5k euro za komplet, czyli ok 10k pln przed podatkami

*Wydajniejsza chłodniczka oleju która różniła się jedynie takim "łapaczem powietrza" dodając rzekomo kolejne konie.. Koszt ok 4k pln.
Obrazek

Całośc wg. sprzedawcy miała dać przyrost nawet +100whp.. no kurde brzmi jak bujda.

Ale policzmy całość:
Dolot carbonowy i kolektor, 20k pln (+45hp)
+
Long Tube (+90hp) 13k pln
+
Wałki (8600rpm) 10k pln
+
Chłodniczka (+?? Hp) 4k pln


Można jeszcze zamontować lżejsze koło pasowe, wał napędowy carbonowy, lżejsze sprzęgło i inne chuyyye muje, ale daruje Wam tego.. Wziąlem na prześwietlenie realnie te drogie części które od lat sprzedający "wciskają bujdy" z przyrostami mocy..
SUMA: 47k pln za + ~135hp (100whp to ok 125hp, powiedzmy, że założenia się zgadzają)
Przecież za te same pieniądze można już kupić kompresor ESS który wygeneruje nawet 700hp, zostanie jedynie montaż (+10k pln..) więc po co babrać się z wolnossakiem... hmm, pomyślmy.

540hp + obiecane +125hp daje nam wolnossące 665hp.. moce strokerów 5,8, strokerów które są problematyczne w serwisie w pl i kosztują w budowie ok 100k pln, no dobra, może jednak warto..
Do tego jak zakujemy piec, to dodająć kompresor ESS G2-680 +200hp da nam wynik prawie 900hp z 5.0l?? :szok:
Ale jak jest realnie? :rotfl:

Jedno z najmocniejszych w EU, M6 5.0 V10 (na grupie Dragy) 100-200 zrobiło w 7,7s w grudniu przy 570hp.. Odelżone max.. Ja zrobiłem 7.8s w Sierpniu :hyhy: S85B50 jest w serii MEGA dopracowaną jednostką. Tylko trzeba wiedzieć jak wyciągnąć jej potencjał, mi się udało :)
Jak? Rozwinę Wam modyfikację w kolejnym "odcinku", bo już i tak wyszło długo, teraz pozostawiam sekcję do komentowania :D

Piona!

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 września 2024, 15:21 przez ChoMpower, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 11 września 2024, 13:05 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5373
Moje BMW: Giulia Veloce
Fajnie się to czyta :super: :super: :super:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 11 września 2024, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Albo.. niech będzie jeden pod drugim wątek mocy chciałbym na tym wpisie raczej zakończyć :)
M6 Carbona z racji tego jaka fajna seria wyszła, jak jeździ, jaka jest świeża w środku, traktuje jako taką wisienkę na torcie. Jest to moje czwarte V10.. Tymi wozami zrobiłem już 55k km+.. uwielbiam te wozy. Zdecydowałem, wycisnę z tej V10 rozsądny max, bez wydawania 40k pln+ i kompresora który trochę ubija dzwięk.

No dobra, to co zrobiłem w moim m6, że tak zasuwa, na jednym z filmów można, zobaczyć, że jest tylko trochę wolniejsze od m4 f82 st2 550hp (Dużo lżejszego auta, z szybszą skrzynią)
Dokładnie o tu:


Na jednej z grup FV, poświęconej V10 zanim zdecydowałem się wywalić moje katy, świetnie wyglądające katy.. (obydwie m6 mają po 70kkm). założyłem wątki modyfikacji V10 oraz tego co można wycisnąć.
Krążyły różne opinię, kilka mitów podobnych do tych które wyżej podałem, jak przyrost na poziomie 90hp z samego longtube.. :mur:

Do sedna, jak wygląda sprawa modów:

*Dolot Carbon + kolektor carbon 45hp za 20k pln
Jeden wielki MIT!! Carbonowy dolot spełnia jedynie funkcje wizualno akustyczne w tym aucie, mocy nieznaczny wzrost będzie, nawet niech to będzie +20hp za 20k?? (po podatkach z montażem pewnie i 25k..) Bezsens.
Na tyle na ile zagłębiałem się w temat s85 latami, tak wiem, że najwydajniejszy dolot jest ten od Dinana, owszem carbonowy ale w budowie uwaga - przypomina OEM.. :szok:
czyli dochodzi nam jedynie kwestia materiału, lepszej termiki max co zyskujemy. Dlatego wykorzystałem OEM puszki i zamontowałem wkładki BMC, auto odczuwalnie lepiej "oddycha"
Koszt ok 1k pln, poprawa podobna!
Obrazek
*dorzuciłem też łapacze powietrza RPI - Aliexpress xD opowiem jakoś później dlaczego taki mix, bo chyba RPI mnie wydymało na 2k :rotfl:

Dla porównania tak wyglądają puszki Dinan:
Obrazek

*Long Tube 90hp za 13k pln
TUTAJ TO JEST TO TAKI MIT, ŻE AŻ Z KAPCI MNIE WYYYJEBAO.
Nie ma opcji by Long tube dał +90hp.. Bliżej 40hp po remapie. Zakładając, że BMC dały mi ok 10hp, to Decat oem puszek dodał kolejne 20hp. Czyli ponownie, mamy potencjalne 20hp za (realnie po podatkach z montażem ok 20k pln) Ponownie bezsens. Mało tego. Rozmawiałem z kilkoma użytkownikami LongTube i niemal KAŻDY wrócił do stock puszek decat, ponoć mega dzwięk się zmienia na niekorzyśc przy long tube.. Długi czas sądziłem, że jest odwrotnie, barwa bliższa F1.. nope. S85 z LongTube zaczyna brzmieć gardłowo, basowo, źle jak dla mnie. Decat oem puszek wyniósł mnie 1k pln u dobrego Tłumikarza.
Katy miałem ładne, patrzcie:
Obrazek

*Wałki 8600rpm 10k pln
Kolejny mit, twierdzący, że aby uzyskać 8600rpm trzeba wymienić wałki. Interlagos znosi 8700rpm od 2 lat, carbon 8650 od 2 msc i NIC TOTALNIE SIĘ NIE DZIEJE. Nie wymieniałem żadnych wałków, a po remapie, carbon vs inter, to carbon jedzie znacznie lepiej górą, czyli. Nie trzeba wałków za 10k pln(znów, po podatkach z montażem to pewnie i 15k będzie) by te auta jechały górą lepiej i kręciły się do 8600rpm.. Ale kurde, no da się bez wałków by kręciły się i po carbonie widzę, że naprawdę góra jest świetna :)
tak kręci się Interlagos
Obrazek

*Chłodniczka oleju 4k pln V10tki nie lubią wyskich temperatur, znacznie dostają w dupe wtedy na osiągach ale. Wymiana na większą nie da +10-20hp.. zwyczajnie auto będzie lepiej znosić temperatury. Ja OEM bym nie wymieniał, jedynie zrobił bym upgrade na wspomnianą trochę większą z łapaczem powietrza gdy: 1. Miałbym kompresor, bo wtedy jest kocioł temperatury 2. OEM by uległa rozszczelnieniu, częta przypadłość w s85. Zapłacić 4k za taką uepszoną vs 2-2,5 za OEM to mała różnica.

*Wał carbonowy / lżejsze koło pasowe.
Kurde, tutaj IMO strata kasy na wał, zdejmiemy z m6 może 10 kg, no MAX.. za kwotę 9-10k pln.. Ile by nie kosztował IMO nie warte wydatku. To już lepiej załadować jakieś 2x kubły fotele i w taki sposób zdjąć nie 10kg a 46kg+ :szok:
Tak, OEM fotele ważą ponad 63,6kg..(sprawdzałem) a kubełka średniej jakości można mieć już za ok 4k pln całkiem przyzwoite i wagowo komplet z płozami 17kg. Czyli odelżenie o ponad 46kg a to sporo, to takie +/-20hp na czasach :)
Ale.. do tematu odelżenia wrócimy, jak się uda chciałbym zdjąć trochę masy, (tu skubnąć, tam skubnąć i z moich wyliczeń idzie urwać nawet ponad 100kg, a to w [cenzura]) :) Ale ten temat pozostawię na NOWY wątek tak by burdelu tu nie robić.

Koło pasowe? Auto lepiej się wkręca ale, przy tym osprzęt pracuje inaczej i to zabija skrzynię SMG, słowa Torya, tego mistrza od V10 w usa. Który robi od groma tych aut.

Zmierzając do końca
Obrazek
Nie wiem ile mocy przybyło, bo pomiar robiliśmy przy 37st C w dolocie.. w takich warunkach auto wypluło przyrost na poziomie 30hp. Szacuje, że mierząc auto w warunkach jak w roku 2023, koniec września (czyli niebawem) będzie to odpowiednio 540hp + 30hp = 560/570hp.. ale zobaczymy, nie lubię teoretyzować.
Długo zakładałem, że moje m6 po decat będzie mega szybkie i co wyszło.

Najszybsze m6 e63 jakie znalazłem w sieci, 5.0 bez kompresora ma 570hp i robi 7.57s (uprzedzam, była jedna sztuka w pl, która miała "na gębę" 570hp, cuda na kiju a 7,7s jechała po liczniku xD Dla porównania, moja m6 "po liczniku" jedzie poniżej 7s :szok: Ale to podobne mity jak przyrosty na poziomie +90hp na long tubie. Nikt nie mierzył, ale każdy tyle mówi, że ma. Ani pomiarów z hamowni ani z Daragy :rotfl: :rotfl:
Tutaj wspomniana najszybsza m6 z EU:
Obrazek
Jak się przyjrzycie to 7.57 100-200, ale widać, że ma maskę i klapę carbon, koła lżejsze niż OEM.

Poza tym, dodatkowo:

Obrazek
Lżejsze fotele, dolot carbon, Dinana przepustnice, Dyfer z innymi przełożeniami, LongTube, sprzęgło lżejsze. No i pomiar z 15.12..

Wnioski? Jeśli zrobiłem przy 14st w sierpniu 7.8s to ile będę robił w grudniu, 10st to w [cenzura] różnica. poniżej 5st C nie ma sensu mierzyć, bo auto trakcji nie złapie. Póki co wiem, że auto 100-200 jedzie na poziomie 7.8s przy 14st gdzie wcześniej w taką temp robiłem ok 8.5s no i 200-250 jest poprawa o ponad 1s, obecnie best 7,42s.. Widać te konie na ulicy, bardzo dobrze.

PODSUMOWUJĄC:
IMO wynik tego Besta 7,57s 100-200 z grudnia, odelżonej M6 jest do pobicia. Czas pokaże.
A nawet jeśli nie, to zbliżony powinienem zrobić. Bez wałków, Long Tubów i innych wynalazków. Bez wydawania 70k na to, czy nawet 90k licząc kubły, maskę i klapę carbonową..
Uzyskanie mocy jaką obecnie mam i czasów jakie auto generuje realnie wyniosło mnie (BMC, Decat, RPI, Remap) 6k pln. Za resztę mogę dołożyć kompresor i będę SPORO szybszy niż te Mitomańskie wolnossaki z for amerykańskich.

Mam nadzieję, ze wpis się spodoba. Zaktualizuję go jeszcze o wykres, bo pogoda zaczyna być znośna do pomiarów. Z czasem podejdę do tematu lekkiego odchudzenia auta (rozsądnego, kubeł, może hebel) bez wydawania 15k na maskęi klapę które i tak są lekkie :)

Pozdr!

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 listopada 2024, 19:38 przez ChoMpower, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 11 września 2024, 16:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1479
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Dobrze sie czyta, aż jeszcze bardziej nabieram ochoty na własne M6 :D Może kiedyś :D
Przeczytałem od deski do deski, widze dużo tematów czytałeś. Jestem w lekkim szoku, że nie poruszyłeś tematu strokera :) Są gotowe kity, na yt jest dinana 5.8 M5. Rozważałeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL