BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 15:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 1 października 2024, 15:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Nigdzie nie widzę info o ilości paliwa w baku. Robisz pomiary na rezerwie?
W e9x m3 pełny bak vs pusty to około 0,5s. (45kg)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 1 października 2024, 16:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
JeD napisał(a):
Nigdzie nie widzę info o ilości paliwa w baku. Robisz pomiary na rezerwie?
W e9x m3 pełny bak vs pusty to około 0,5s. (45kg)


Każdorazowo identyczna, 30l zostawiam/ tankuję i jadę na pomiary.

Tak, głęboka rezerwa vs full to nawet ok 50kg, więc sporo :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 1 października 2024, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1233
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X4M LCI Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było X3M, 140ix, 340i, 335is, 335d, 525d
100-250 na poziomie 15,0s to juz bardzo fajne czasy w wolnossaku i zdaje sie z 0,5-1,0s szybciej jak m5 Ryśka więc może być dobra równa rolka dwóch V10tek :)

ps. u mnie bak paliwa full vs rezerwa akurat nie robi różnicy praktycznie 0,1s ale mam ciezkie auto - juz bardziej silny wiatr ma wplyw ale nadal nie bedzie to 0,5s, tak max 0,3 100-200 a do setki bez roznicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 2 października 2024, 08:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ChoMpower napisał(a):
W r35 dowoziłem jedynie siano, a tutaj sam sporo robię :)


to jest clue :) druga sprawa, że jeździsz V10 na daily i banan nie schodzi :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 2 października 2024, 10:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
DaaN napisał(a):
ChoMpower napisał(a):
W r35 dowoziłem jedynie siano, a tutaj sam sporo robię :)


to jest clue :) druga sprawa, że jeździsz V10 na daily i banan nie schodzi :D


Ojj tak, kiedyś sporo dłubałem, z biegiem lat, firmy się rozrosły i fun poszedł na bok, ale staram się gdy tylko mam przestrzeń dłubać we własnym zakresie :)
V10 jako daily car jest świetnie, zwłaszcza, że ja głównie przemieszczam się nocą więc w korkach nie stoję :hyhy:

Chociaż ostatnie 2 tygodnie miano daily należy do r35.. wczoraj wyjątkowo musiałem trochę w korku nim postać i to niezła męka takim autem jeździć w dużym natężeniu. On świetnie chodzi jak lecę ogniem. Jazda powoli męczy (sprzęgła sportowe, kuta skrzynia i silnik są głośne, 12 wtrysków.. komfortu to zero)

Jako ciekawostkę, powiem Wam, wytargałem wczoraj Interlagosa, miałem wrażenie, że wozem nie jeździłem max 2 tygodnie. Tak mnie wciągneły pomiary carbon m6 + r35, że miesiąc aż minął odkąd ostatnio jeździłem niebieską.
Dziś taki widok:
Obrazek

ZAYEBIŚCIE brzmi ten tubi style w Interlagosie.. jest to najlepszy dzwięk jaki słyszałem od v10 BMW. Barwa, głośność, brak metalicznego dzwięku, odpowiedni bas, no petarda. A słyszałem wydechów naprawdę wiele (Eisenmann race, sport, dinan, supersprint, mg motorsport) i sam przerobiłem kilka customów.. no ten TUBI wali na głowę każdy z nich jeśli chodzi o barwę :serce:
ale ma jedną wadę.. na zimnym wóz to PUZON.. strasznie głośny jest na zimnym, parkuje na -2 i sąsiedzi z bloku obok zwracają mi uwagę.. gdyby miał klapy, wydech idealny. Lecz na klapach zgaduję, że barwy by takiej nie miał. Coś za coś. W czarnej mam klapy, brzmi dobrze, ale to inna barwa. Miałem gdzieś film na yt porównując, ale na żywo to inny świat.

Obydwie uwielbiam i od roku nie umiem zdecydować którą zostawić :D Lecz jedną będę musiał sprzedać, zwłaszcza, gdy wczoraj zderzyłem się ze ścianą, że miesiąc niebieskiej nie używałem. Takie auta nie mogą być Garage Queen, V10 ma jeździć, chociaż weekendowo :)
Trzymajcie się i miłego dnia, ja dziś powściekam się interlagosem, też jej coś się należy :D

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 2 października 2024, 11:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ChoMpower napisał(a):
Lecz jedną będę musiał sprzedać


jak dla mnie interlagos wygrywa kolorem :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 2 października 2024, 11:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tez bym zostawił sobie niebieską.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 2 października 2024, 13:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Wbrew pozorom to naprawdę nie jest takie proste :/

Obrazek

Ok, auto jako seria wyszło 532hp w inter vs 540hp w carbonie, przeżyje te 8hp.. Obecne osiągi mogę spokojnie powtórzyć w inter, bo większość robiłem sam :)
Ale jaki jest dylemat, w sumię opiszę, bo wielu mnie o to pyta dlaczego mam dwie :D

Jak wygląda walka interlagosa między carbonem? Posłużę się carbonem by przedstawić go vs Inter (temat w końcu jest o carbonie)

Jakie są plusy carbona:
-Świeższy, fabrycznie LCI (Inter to retrofit)
-bogatsza opcja (dociagi, audio indywidual, carbonowe dekory, CIC)
-fajniejsze końcówki wydechu
-aktywny wydech (kurde, tutaj jako plus i minus, bo 1. ok super że mam klapy, barwa jest świetna ale Tubi z Intera brzmi lepie, tylko męczy gdy polatam np. cały wieczór)
-lepiej sterczący spoiler
-mechanicznie świeższa
-mody z ostatnich tygodni dające 564hp
-czarne wnętrze, może mniej urokliwe od jasnego z intera ale mniej się brudzi

Minusy:
-brak alcantary na podsufitce
-brak skóry na desce
-rynek usa (ściągnięte z małą szkodą vs inter bezwypadkowy)
-brak maski z m6 comp
-fotele trochę mocniej zużyte(stan bdb ale inter ma nowo uszyte)
-kolor, uwielbiam obydwa, ale jednak inter urywa łeb. Carbon jest niesamowity, ale tutaj w starciu jednak Inter. mam jakoś tak, ze te żywe kolor wolę.

Ok, większość spraw można poprawić na zasadzie, dokupić obszyć, wymienić.
Tylko wiecie.. jeśli Inter wyszedł mnie 250k zł+ a świeżo co takie dwie m6tki wpakowałem w r35 to rozsądniej podchodzę do tuningu/modów. Zwłaszcza gdy widzę co na rynku się dzieje. Mam piękne E31/911/Challa na sprzedaż i cisza. Ceny poniżej rynkowych. Sprzedaje, bo te auta mnie nie kręcą totalnie, kupiłem z ciekawości ale.. jednak serducho do BMW bije najmocniej a na klasyka nie mam czasu.

Dlatego cieszę się z tego co mam, jak przyjdzie czas sprzedaży m6, której nie zostawię, będę zadowolony :) Nie mam co narzekać, to są dwie lalki, w stanie niemal salonowym. Cieszę się, że mam możliwość latania tak zadbanymi m6tkami na daily :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 2 października 2024, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Bazując na tym porównaniu to zostawiłbym Interlagos.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 07:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ja też ponownie na Intera głosuje :D

czarne wnętrze wg mnie na plus ale resztę można zmienić/poprawić w niebieskiej :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 10:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Kurczę, powiem Wam w Interlagosa naprawdę potężny worek gotówki poszedł, by to auto było idealne.. Zarówno w mechanikę jak i wizualnie. Wysokie temp nie sprzyjają ani mechanice, ani wnętrzu ani lakierowi..
Dla przypomnienia, tak wyglądało auto bezwypadkowe z Dubaju majace 40kkm:
Obrazek

Dziś ta m6 jest piękna, jeździ i pachnie jak nowy wóz ale.. mimo wszystko w carbonie czuje się jak w świeższym aucie :P
Obydwa są wspaniałe. Dużymi krokami zbliża się czas sprzedaży jednej ale pomimo, że od roku biję się z myślami którą sprzedać, dalej nie zdecydowałem (a carbon wpadł na chwilę, jako zastępcze w oczekiwaniu na interlagosa) :D

Obecnie takie Idealne m6 gdybym miał budować to:
*mechanicznie historia jak w carbonie (jak najczęstszy interwał, by auto było super zdrowe)
*przebieg bez nacisku na 20-40kkm, mogłoby być i 100-120kkm.
*deska w skórze ale fotele czarne (jasne dramat, 1kkm temu czyściłem wnętrze, już jest mega brudne, a nie jeżdżę często Interem..)
*kolor Interlagos ale koniecznie fabryczne LCI w jak najbogatszej opcji (dociągi, audio indywidual, carbon listwy)

Poza tym dodatkowo dołożyłbym:
*wydech - spóbowałbym tytanowego FI z klapami (ponoć barwa Tubi ale z opcją klap) super drogo, ale też super lekko :)
*lotka mojego projektu, ta którą wszędzie pakuje + dokładka przednia takie jak mam.
*dechrom wszystkiego co możliwe
*maska m6 comp (jak ta z niebieskiej)
*koła - poszedł bym we wzór Dinan/champion, super lekkich 18' (w ostateczności oem m6/5 też są lekkie)
*hebel z m4 F ceramika, kolejne kilogramy w dół
*fotele recaro obszte nappą (fotel oem waży 36kg sztuka, vs recaro z szynami i skórą max 10kg sztuka. ) Łącznie -50kg na wadze auta.
*carbonowy dolot Infinity Design
*Long Tube Infinity Design
*strojenie tak jak obecnie, przy założeniu podobnie zdrowej serii i dodatkach ID myślę, ze rejon 590hp bym zaczepił :) W polączeniu z redukcją masy ~-80k ( niskie 7s 100-200 powinno się udać uzyskać)

Takie tam odległe marzenie które pewnie kiedyś spełnie :P Wiem, mam nawalone na pkc. m6 V10 :padam:

Jako zwieńczenie, gdyby już auto się znudziło, załadowałbym ESS :) I dożywocie takiego wozu.

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
z racji, że jestem freakiem jeśli chodzi o czasy BMW V10 i zbijania kolejnych dziesiątek sekundy, chciałem się z Wami czymś podzielić.

W Interlagosie moim pierwszym gdy padła skrzynia i usłyszałem, że naprawa może sięgnąć nawet 25k pln, mocno myślałem nad DCT z m3 e92, niemal P&P (a przecież w [cenzura] szybsza skrzynia) albo 8hp, miałem wtedy F13 650xi 600konne, byłem zachwycony tą skrzynią.

Finalnie poszedłem jednak w świeże SMG (nie żaluję, bo takie swapy zwykle wpływają negatywnie na wartośc auta)
No ale właśnie, czy aby napewno DCT jest szybsze, zerknijcie na poniższy film:


czy DCT chodzi dużo szybciej? Kurcze nie powiedziałbym.
SMG w max nastawach naprawdę dobrze napierdziela biegami.

Mało tego, łapcie kolejne obserwacje:
Obrazek

Zwróćcie uwagę, że SMG 2jke kończy przy 110km/h a 3jke przy ok 160km/h (po gps to realnie wychodzi na chwilę przed 100km/h, 4ty bieg spokojnie mijam 200. czyli 100-200 robię na 2/3/4, dwie zmiany biegów)
Tymczasem DCT kończy 2 bieg przy 95 km/h (po gps będzie to ok 85) a 3ci bieg przy 135km/h (gps 125) czyli by zapiąć 200 na bank będzie wymagana zmiana z 4 na 5. Ok, mamy lepiej dostępną moc przy 100, ale to co zyskamy na szybości zmiany biegów DCT/SMG stracimy na wbiciu kolejnego biegu.

Podsumowując, nie bez powodu SMG siedzi spięte z V10. Lata temu dziwłem się dlaczego DCT nie załadowali, no właśnie dlatego. Emocje jakie daje SMG też są niezwykłe w połączeniu z V10 N/a kręcocym się do ponad 8500rpm, porn0 dla uszu.
Podobnie jest z frajdą i wrażeniami z obecnym m8 G vs M6 F, zwróćcie uwagę, że by zrobić 100-250 m8 i jej 8hp ma znacznie krótsze biegi, dzięki czemu owszem, spala mniej, jest szybsze ale jednak fun, mocno wykastrowali takim zabiegiem.

Dlatego dziś jednak doceniam SMG w m6/5, te auta i te silniki są stworzone pod taką skrzynie. najlepsze połączenie jakie mogło być :serce:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 18:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1418
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Ja jednak bezapelacyjnie wolalbym DCT. Pierwsze biegi są ciaśniej zestopniowane i ta elastyczność od dołu będzie lepsza. Druga sprawa to jazda w normalnym trybie. No niestety, ale ciężko to nawet porównać.
Uważam, że najlepsze połączenie to V10 z DCT - change my mind ;)
A tu potwierdzenie:

Zauważ, że twój powerband to około 700/800rpm w zakresie 7700-8400? Ja bym na twoim miejscu mierzył z 3 biegu bo chyba nic nie daje ta zmiana przy 105kmh na 3 bieg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Dante182 napisał(a):
Ja jednak bezapelacyjnie wolalbym DCT. Pierwsze biegi są ciaśniej zestopniowane i ta elastyczność od dołu będzie lepsza. Druga sprawa to jazda w normalnym trybie. No niestety, ale ciężko to nawet porównać.
Uważam, że najlepsze połączenie to V10 z DCT - change my mind ;)
A tu potwierdzenie:

Zauważ, że twój powerband to około 700/800rpm w zakresie 7700-8400? Ja bym na twoim miejscu mierzył z 3 biegu bo chyba nic nie daje ta zmiana przy 105kmh na 3 bieg?



Znam ten film bardzo dobrze, to takie moje niespełnione marzenie o lekkim wozie z v10 :P 6,9 100-200 z tego co pamiętam ponad 200kg wagi dzieli te wozy, więc to pięknie pokazuje jaki potencjał można wykorzystać redukując masę w m6 (co prawda 200kg ciężko zdjąć z tego wozu, ale 100kg jak najbardziej realne)

Co do pomiarów, czasami czas dobry wychodzi jak ruszam z 50-60 km/h z 2 i przepinam na 3 przed 100.. a czasami jak mam 95 km/h i z 3 ruszam.. ciężko stwierdzić jak najlepiej, na pewno ciężko ruszyć dobrze z 2jki tocząc się nawet te 50/60..
Ogólnie idealnie by było dół poprawić, wydaje mi się, że interlagos lepiej wstaje z dołu. Ciężko stwierdzić. Wtedy ruszać z 3jki. Może warto właśnie załadować dolot ID, Longtube i przy okazji lżejsze koło pasowe, zobaczę zimą, może coś jeszcze pogrzebię :P

Z DCT i V10.. kurde mnie nie przekonasz, jestem takim samym fraeakiem SMG jak Ty DCT :hyhy:

Zgadzam się, SMG w "D" jest upośledzone, mało przyjemne jest tym autem jeździć przepisowo, wolno w korkach.. dlatego ja głownie m6 latam na manualu, w łopatkach no i raczej jak to mówią, nie żałuje jej miodu :)
Lecz nawet jak są korki, jak jadę na manetkach i wyżej ją kręcę (SMG ma to do siebie, że im wyżej kręcone tym szybciej zmienia biegi) a łącze przyjemne z pożytecznym, wyżej kręcę czyli mam piękny dźwięk, szybszą zmianę biegu a jedyny minus to ciut większe spalanie :P

DCT z tego co prześledziłem ten film zauważyłem, że wbijając 200 zapinał 5, czyli jak pisałem 3 zmiany biegów vs moje 2/1 (jak ruszam z 3, to jedynie z 3 na 4 przepinam)
Dodatkowo zastanawia mnie na ile wystarczy ta skrzynia, przy 250km/h wbija 7my bieg dla porównania w SMG 7 wbijam przy 290 jakoś.

Ogólnie, myślę, że dla osiągów to raczej bym szedł w 8hp (widząc gdzie pakują 8hp raczej do zrobienia) ale to auto nigdy nie będzie najszybsze na prostej, ono zwyczajnie daje mega fun już w serii.
Ja uparłem się wyciągnąć trochę więcej z mojej, bo widziałem jak zdrowa w serii była, głupotą byłoby nie sprawdzić jej możliwości :cool:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Mi się wydaje, że troche zbyt kwadratowo na to patrzysz. Czas 100-200 i kiedy przepina bieg itd... Ważne żeby samochód jechał. Co z tego że 100-200 będzie ok, jak np w ameryce patrzą na 60-130 mph i się okaże że wyjdzie lipa bo okurat bieg przepina.

Druga sprawa jest taka że przecież w mapie silnika możesz sobie zwiększyć obroty dla konkretnego biegu i wtedy zrobisz te kilka km/h więcej.
Ja mam soft evolve i oni standardowo zwiększają obroty dla każdego biegu z 8300 na 8500 rpm, a wielu tunerow robi 8600 czy nawet 8700.

Jeżeli chcesz się tym pobawić to możesz ściągnąć sobie narzędzie Binary modification tool i poklikać (*licencja kosztuje, no i musisz mieć kabel do zgrania mapy)

Obrazek

https://www.ecuworx.co.uk/2020/04/12/e6 ... -released/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 3 października 2024, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Bardzo ładne czasy :ok:

Ja ostatnio odkurzyłem dragy i przy 11 stopniach wyszło tak. Trudno powiedzieć czy przy niższej temperaturze typu 5 st coś do urwania, E60 zdaje się cięższa trochę jest.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 4 października 2024, 06:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ChoMpower napisał(a):
mimo wszystko w carbonie czuje się jak w świeższym aucie :P


no to prosty wybór :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 4 października 2024, 09:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
JeD napisał(a):
Mi się wydaje, że troche zbyt kwadratowo na to patrzysz. Czas 100-200 i kiedy przepina bieg itd... Ważne żeby samochód jechał. Co z tego że 100-200 będzie ok, jak np w ameryce patrzą na 60-130 mph i się okaże że wyjdzie lipa bo okurat bieg przepina.

Patrzę kwadratowo bo lubię SMG :hyhy:
A tak na poważnie, oczywiście, dla USA nasze czasy będą dziwne, ale to zderzyłem się na grupie USA z "podaj jakie masz 60-130.." no cóż, mieszkam w EU, mierzę w EU więc mierzę 100-200 :P
DCT ma swoje plusy jak i SMG, IMO dbane odpowiednio, rozgrzewane, na czas wymieniana oliwa, w odpowiedni sposób + sprzęgło gdy tego wymaga to sukces by SMG pracowało jak należy. W każdej m6, przy odpowiednim serwisie nie narzekam na ich pracę. Owszem na D przy niskich prędkosciach w korku urokliwa nie jest, ale nadrabia gdy leci się ogniem. Muszę jedną z m6tek wymienić na m3 e92, by mieć porównanie, bo chodzi też za mną i taki wóz :)

ryszard86 napisał(a):
Ja ostatnio odkurzyłem dragy i przy 11 stopniach wyszło tak. Trudno powiedzieć czy przy niższej temperaturze typu 5 st coś do urwania, E60 zdaje się cięższa trochę jest.

Minimalnie zmienia, gdy mierzyłem 10st C vs 15st C to praktycznie nie zauważalna była różnica, o czym pisałem wcześniej. Większa różnica była 15st vs 21st C, tutaj spora różnica.
U Ciebie i tak nieźle, bo poprawiłeś przejazd z marca, czyli potwierdza się to co myślałem, że czas na besty jest w październiku :)
Z drugiej strony DA miałeś bliższe moim pomiarom z 5st C niż 15st C, więc to też jakoś wpływa :P
Co do wagi, musisz zważyć m5, mój znajomy ma lżejszą o 30kg m5 od mojej m6 :cwaniak:

dla porównania, tak wyglądało u mnie 15st C vs 5st C, znikoma różnica między pomiarami tylko 15m.
Obrazek
tylko 3m 200-250 (chyba nie wyszedł mi best :wstyd: )
100-200 11m różnicy, więc też już znikoma różnica.

Po obserwacjach ostatnich tygodni nasze V10tki jadą najlepiej przy 10/15st C, dalej jest całkiem dobra trakcja, dramat zaczyna się przy 20st C+.. mega różnica w osiągach.

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 4 października 2024, 09:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
ChoMpower napisał(a):
Patrzę kwadratowo bo lubię SMG :hyhy:
A tak na poważnie, oczywiście, dla USA nasze czasy będą dziwne, ale to zderzyłem się na grupie USA z "podaj jakie masz 60-130.." no cóż, mieszkam w EU, mierzę w EU więc mierzę 100-200 :P
DCT ma swoje plusy jak i SMG, IMO dbane odpowiednio, rozgrzewane, na czas wymieniana oliwa, w odpowiedni sposób + sprzęgło gdy tego wymaga to sukces by SMG pracowało jak należy. W każdej m6, przy odpowiednim serwisie nie narzekam na ich pracę. Owszem na D przy niskich prędkosciach w korku urokliwa nie jest, ale nadrabia gdy leci się ogniem. Muszę jedną z m6tek wymienić na m3 e92, by mieć porównanie, bo chodzi też za mną i taki wóz :)



w RL jest pomiar w kmh/mph ale w dragy juz nie, ale to można bardzo łatwo przekonwertować. W ustawieniach zmien na mph i wszystkie twoje czasy i wykresy przekonwertuje na mph. Ja tak sobie zrobiłem u siebie.

Co do smg, to pamietam kiedyś z 15 lat temu na m5board przewijała się taka grafika z bmw, która pokazywała szybkość zmiany biegu w zależności od wysokości obrotów. Im bliżej odcinki to oczywiście szybciej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 4 października 2024, 10:33 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
ChoMpower, osobiście na filmikach widzę i paradoksalnie słyszę różnicę w czasie zmiany biegów. Silnik dłuższy moment pracuje bez obciążenia. A powiedz jakie są plusy SMG wobec DCT poza niższą masą?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL