BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 15:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 161  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 października 2024, 17:18 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Rost, owszem, sprawdzisz auto w boju, to wiesz, że Cię przy normalnej eksploatacji nie zawiedzie. Razem tego dnia przejechałem 450km i naprawdę bez żadnego przygotowania, samochód został wyciągnięty spod "kocyka". Mam kupca który trochę na mnie naciska, ale na razie nie czuje potrzeby pozbywania się E39, choć warunki są dobre.

JeD, no właśnie, żadnej M3 (E46 ani E92), brak RS4/5, więc cóż. Klasę niżej wystarczyło zdrowe 330ci.
S4 w manualu jak mój (zakręcił kołami), a to nie częsty widok :D
Golf jak taki szybki to ciężko by było go przejść.

Alik87, auto Patryka, jeździ sporo lepiej niż seria, z tego co mówił 500+, bo 100-200 robi w 9s zamiast 11, daleko poza moim zasięgiem w kwestii mocy jak i masy.

ChoMpower, R888R, to chyba na dziś nie najlepszy wybór.

A więc E39 M5 pojeździło, zaliczyło kontrolę policyjną tuż przez lotniskiem (bardzo miła konwersacja z "drogówką"), bezpiecznie i bardzo dynamicznie przewiozła mnie trasą "20", umyta i spowrotem pod kocyk.
F10 w tym czasie zaliczyła wymianę małych "gumek" zasilających turbiny w chłodziwo, ASO jak zawsze grubo z cenami za taką "galanterię" :P
Obrazek

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 października 2024, 08:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Lincoln napisał(a):
ChoMpower, R888R, to chyba na dziś nie najlepszy wybór.

A więc E39 M5 pojeździło, zaliczyło kontrolę policyjną tuż przez lotniskiem (bardzo miła konwersacja z "drogówką"), bezpiecznie i bardzo dynamicznie przewiozła mnie trasą "20", umyta i spowrotem pod kocyk.
F10 w tym czasie zaliczyła wymianę małych "gumek" zasilających turbiny w chłodziwo, ASO jak zawsze grubo z cenami za taką "galanterię"


A co byś polecił z opon? Pytam z ciekawości, masz spore doświadczenie w innej płaszczyźnie wyśćigów niż ja :)
Powiem Ci, ja z r888r jestem zachwycony, w moim temacie wspominałem (nawet wklejałem fragment filmu) gdzie brałem się r35 przy 920Nm z m6 V10 kompresorem.
Znajomy dość świeże ps4s, dogrzał i całkiem nieźle kleiły jak na tak mocne rwd (Imo jedna z lepszych opon cywilnych, ale musi być świeża, już 3 letnia zachowuje się jak kupa)
A ja leciałem na r888r, ok, miałem awd, ale było też 2st C, ja miałem już łyse i 2sezonowe r888r oraz 920Nm.. na dogrzanej oponie auto szło jak po sznurku.
W sezonie 23' kupiłem cup2r ale jest gorzej.. i w 24' wróciłem do r888r. W deszczu średnio się ona nadaje ale, nie trzeba zamykać licznika w deszczu :)

Co do galanterii, przerabiałem w F13 komplet uszczelek chłodzenia turbin.. no tanio nie było :P ale jak czysto potem :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 października 2024, 09:35 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
ChoMpower, według opinii, R888R sprawują się słabiej niż R888, które kiedyś miałem, więc nie próbowałem nawet. Poszedłem do konkurencji z tego samego kraju i wybrałem A052, choć nie w rozmiarze jaki potrzebuje, a takim który był dostępny, więc szału nie ma. Tylko raz sprawdziłem jak sobie radzą w F10 i wynik całkiem, całkiem jak na dużego sedana. Brałem je nawet na zawody, ale przez lenistwo i słabą obsadę klasy nie założyłem:
Obrazek

Cup2 miałem, ale to typowo do zabaw torowych, za twarda dla mnie, PS4 miałem z S i bez S (jak psikuta..s) i te drugie lepsze do startów.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 5 października 2024, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1651
Lincoln - auto patryka wyglada jak seryjne... moze pomodzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 11 października 2024, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Jak wspomniałem auto z check oraz brakiem trakcji o 200 koni słabsze . Teraz chęć ogarnięty , czekamy na wyniki.

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.7s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 16 października 2024, 07:51 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Alik87, rozmawiałem z Nim przy rejestracji auta i mówił że minimum wałek jest zmieniony, bo jedzie jakby miał 500+, zwłaszcza że to zwykły hydrokinetyczny automat :szok:

Co udało się w tym roku? Lekka "współpraca" z XHP, zaowocowała wprowadzeniem rozwiązania do apki, która umożliwia powtarzalne starty bez użycia Launch Control. Chwilę to trwało, ale firma otwarta na sugestie, wyniki na zwykłym asfalcie i oponie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 16 października 2024, 09:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
:ok: ultra rekord, graty!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 16 października 2024, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1418
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Lincoln, dla mnie to jest genialne, że każdy użytkownik może się odezwać i w miare możliwości pomogą. Ja też przy 550i pisałem do nich o poprawki do softu i normalnie odpowiadali :)

Czasy konkret... Chyba obaliłeś stereotyp, że m5 f10 nie da się dobrze ruszyc? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 października 2024, 08:59 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15872
M5 w formie :ok:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 20 października 2024, 07:12 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Alduwiel, dzięki, najważniejsze, że jest bardzo powtarzalne.

Dante182, firma naprawdę fajnie podejmuje współpracę, oczekują też pokazania rezultatów i tak też się stało. Może z Bootmod3 też się uda bo mam jedną sugestię :D
Co do ruszania tym autem to jest dość specyficzne :rotfl:
https://youtube.com/shorts/ZI3cuHpDcmg? ... aDZw0c43o2

renoraines, Owszem, nie mogę narzekać, puki co mocy mi nie brakuje, a raczej jej stabilności w wysokich temperaturach.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 21 października 2024, 06:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Lincoln napisał(a):
renoraines, Owszem, nie mogę narzekać, puki co mocy mi nie brakuje, a raczej jej stabilności w wysokich temperaturach.


Jak myślisz z czego to wynika? Intercooler jest wodny, podobnie jak w s58 a tam czy to 5st C czy 30st C, te auta jadą podobnie w każdych warunkach..

Challenger w Hellcat/Demon ma system dodatkowego chłodzenia coolera (coś jak dodatkowa klima) i wiem, że to mocno wspomaga te wozy, właśnie po to by w wysokich temp chodziły dobrze.
Rozważałem to do V10, bo ten wolnossak mocno cierpi od wysokich temp na spadki osiągów, jeszcze gorzej jest w V10 z kompresorem ale czy się sprawdzi w S63, tego nie wiem. Gdybyś szukał, system nazywa się killerchiller

A jak jest z s63 w f90/92, sprawdzał ktoś wpływ temperatury na osiągi?

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 21 października 2024, 13:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1418
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
ChoMpower, zobacz jak jest zbudowane s58 a jak s63. Masz turbiny pomiedzy glowicami i zaraz za nimi katalizatory, które generują ogromne temperatury. W komorze silnika jest ciasno i ciężko o dobre odprowadzenie temperatury. Popraw dolot jesli masz problemy z temperaturami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 21 października 2024, 16:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1025
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
ChoMpower napisał(a):
A jak jest z s63 w f90/92, sprawdzał ktoś wpływ temperatury na osiągi?


W F90 pre lci czasy w zakresie 6-20 st praktycznie identyczne, powyżej 25 stopni u mnie jest wyczuwalnie gorzej, poniżej wykresy w 20 stopniach:
Obrazek
Obrazek

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 21 października 2024, 17:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Dante182 napisał(a):
ChoMpower, zobacz jak jest zbudowane s58 a jak s63. Masz turbiny pomiedzy glowicami i zaraz za nimi katalizatory, które generują ogromne temperatury. W komorze silnika jest ciasno i ciężko o dobre odprowadzenie temperatury. Popraw dolot jesli masz problemy z temperaturami :)


Wiem jak jest zbudowane s63 (bo miałem) s58 nie miałem, ale poza Mkami mam też zdłubane n54, a ten budową ma sporo podobieństw.
Poniżej masz odpowiedź slavio i właśnie dlatego pytałem, jeśli ma identyczne osiągi 6-20st to raczej nie jest winne rozmieszczenie turbin, bo te dawałoby znać o złym rozmieszczeniu właśnie w 20st. Może system chłodzenia jest wydajniejszy, albo zwyczajnie samo w sobie r6 generuje w cholerę mniej ciepła. Świetne są s58 ale.. jednak dźwięku V8 bym nie zamienił dla r6 :P
Jeśli chodzi o dolot w V10 to w takiej formie jak mam zrobiony zbyt wiele tam się nie ugra, zwycajnie V10 generuje w cholerę ciepła.

slavio napisał(a):
W F90 pre lci czasy w zakresie 6-20 st praktycznie identyczne, powyżej 25 stopni u mnie jest wyczuwalnie gorzej, poniżej wykresy w 20 stopniach:

No właśnie, może V8 znacznie bardziej nagrzewa się niż r6 i tu jest przyczyna. Może s58 jest łatwiej schłodzić niż s63 (turbiny na dole vs na górze) i nie tyle V8 nagrzewa się bardziej co Dante182 pisał a zwyczajnie ciężej jest wystudzić ten piec.

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 21 października 2024, 18:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1025
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
ChoMpower napisał(a):
No właśnie, może V8 znacznie bardziej nagrzewa się niż r6 i tu jest przyczyna


Bardzo mocno się nagrzewa S63, ja zmniejszyłem temperatury dając DP w termice, zdecydowanie to pomaga pozbyć sie ciepła.

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 21 października 2024, 19:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1418
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
ChoMpower, wiec jeśli znasz budowe to możesz sobie sam odpowiedzieć na swoje pytanie ;) 20 stopni to normalna temperatura zewnetrzna, żaden upał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 22 października 2024, 10:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Dante182 napisał(a):
ChoMpower, wiec jeśli znasz budowe to możesz sobie sam odpowiedzieć na swoje pytanie 20 stopni to normalna temperatura zewnetrzna, żaden upał.


Faktycznie umknęła mi kwestia turbin, ale to dlatego, że w każdym i zawsze robię downpipe :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 22 października 2024, 14:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
ChoMpower napisał(a):
Lincoln napisał(a):
renoraines, Owszem, nie mogę narzekać, puki co mocy mi nie brakuje, a raczej jej stabilności w wysokich temperaturach.


Jak myślisz z czego to wynika? Intercooler jest wodny, podobnie jak w s58 a tam czy to 5st C czy 30st C, te auta jadą podobnie w każdych warunkach..

Challenger w Hellcat/Demon ma system dodatkowego chłodzenia coolera (coś jak dodatkowa klima) i wiem, że to mocno wspomaga te wozy, właśnie po to by w wysokich temp chodziły dobrze.
Rozważałem to do V10, bo ten wolnossak mocno cierpi od wysokich temp na spadki osiągów, jeszcze gorzej jest w V10 z kompresorem ale czy się sprawdzi w S63, tego nie wiem. Gdybyś szukał, system nazywa się killerchiller

A jak jest z s63 w f90/92, sprawdzał ktoś wpływ temperatury na osiągi?


w f13 różnica w osiągach 100-200 to była cos kolo 0.5-0.6s, w f92 tego nie sprawdzałem ale myślę ze może być podobnie lub różnica ciut mniejsza. Jedynie co zauważyłem, ze jak się jedzie szybko to temp spada i wtedy można mierzyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 22 października 2024, 20:18 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
ChoMpower, mam pewne przypuszczenia w kwestii zarządzania doładowaniem, tzn aby utrzymać moc przy wysokich temperaturach trzeba podnieść ciśnienie doładowania, najwidoczniej ma taki zapas, a sterownik pozwala na tak dużo, że utrzymuje moc. O chłodzeniu klimą słyszałem, zwłaszcza w autach z kompresorem, wyjątek to aktualne A45AMG, które fabrycznie ma ten "gadżet". Ja bym szybciej poszedł w coś prostego - wytrysk wody w dolot.

slavio, czyli podobnie jak u większości z nas.

Dante182, Umieszczenie turbin po środku to obecnie standard w topowych wozach (296gtb czy nowe F80, Gemera, AMG GTR GT3 itd), więc problem jest gdzieś indziej chyba.
U mnie już widzę że zewnętrze coolery mają całkiem mocno pozaginane lamele, co na pewno utrudnia chłodzenie, może już pompy elektryczne są słabiutkie (2szt), trzeba oblookać. Tymczasem schemat układu chłodzenia doładowania w F10/F13:
Obrazek

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 26 października 2024, 09:23 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4118
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Ten weekend E39 M5 ma "wychodne":]




_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 161  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL