BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 18:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 14 września 2024, 15:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Co myślicie czy warto taki wał ratować czy lepiej kupić używkę.

Panewki były pierwszego montażu a ten silnik ma przewidziane 3 szlify. Więc teoretycznie można wyszlifować wał i wstawić grubsze panewki.

Ale Czy w takiej sytuacji jak na filmie wał nie otrzymał za dużej temperatury ??? i sam szlif nic nie da ?

Dzisiaj wyjmę wał i zobacze jak główne panewki wyglądają ale wydaje mi się że będą w miare ok w porównaniu z korbowymi.
Korby przegrzane napewno do wymiany. Jedna nosi ślady pęknięcia.
Tłoki wyglądają całkiem dobrze jak na moje oko

[youtube]https://www.youtube.com/shorts/rc6ghIxmMpQ[/youtube]
czemu ten link nie działa ktoś wie ?
https://www.youtube.com/shorts/rc6ghIxmMpQ

[youtube]https://www.youtube.com/shorts/sSHTE4s157Q[/youtube]
https://www.youtube.com/shorts/sSHTE4s157Q
Niestety silnik zatarł się na autostradzie. Praktycznie do ostatnich 10s przed końcem nie było nic słychać.

Ogólnie 1,5 cylinder całkiem spoko panewki nie obróciło
2,6 dramat
3,7 dramat
4,8 też spoko
Jak dla mnie troche mało logiczne że padły 2 środkowe na logikę powinien paść 4,8 a wygląda chyba najlepiej

Kto się zna niech napisze jakie kroki powinien podjąć jestem z warszawy
Podstawowe pytanie czy wał po takiej akcji nadaje się do szlifu ?

Panewki w tym aucie były już robione, obstawiam że ktoś wsadził nowe panewki a wał mógł wymagać szlifu innego pomysłu nie mam.
Jeszcze będę sprawdzać czy ślizgi były nowe bo troche dziwne remont za kilkanaście tysięcy a ślizg górny był stary, napinacze też były stare.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 16 września 2024, 18:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Co myślisz nad zakupem drugiego silnika np 4.8?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 17 września 2024, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
4.8 za duże koszty. Niestety wyjąłem wał i pod 2 i 3 cylindrem jest pęknięty :/ tak więc szukam n62b44 bloku głowice są ok, ale może kompletny kupie.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 30 września 2024, 00:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
N62b48 nie są takie drogie luknij na ebay w niemczech


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 30 września 2024, 00:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 8-223-4653

Tu masz fajna ofertę, wał z tłokami zdrowe jedynie blok na złom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 30 września 2024, 00:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 5-223-1160


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 2 października 2024, 23:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 65
Posty: 357
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/jjmp58tY/plen5.jpg
Pozwólcie, że się podepnę... szykuje mi się wymiana uszczelek pod głowicą w silniku ale M62B44.
Czytałem kiedyś, ale nie mogę odnaleźć teraz żadnego info o wzmocnionych uszczelkach z BMW X5.
Polecano je szczególnie do silnika M60 (nikasil), gdyż oryginalne z czasem się wypalały.
Czy ktoś z Was coś mi podpowie?

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 10 października 2024, 18:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Mówisz o tych mls ze stali nierdzewnej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 11 października 2024, 00:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 65
Posty: 357
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/jjmp58tY/plen5.jpg
Dzięki za zainteresowanie pawelp!
Całkiem możliwe, że o nie chodzi.

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 11 października 2024, 05:49 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Jeśli nie planujesz zrobić 200-250tys km, albo "dmuchać" w silnik to seryjne upg wystarczą.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 14 października 2024, 09:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Kolega ma rację, a jak by nie było zwykła koszt 140zl a ta co chcesz to 7-9 stówek za sztuke roznica jest dość spora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [N62b44] Obrócone panewki, zatarty wał
PostNapisane: 14 października 2024, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 65
Posty: 357
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/jjmp58tY/plen5.jpg
Dziękuję dobrzy koledzy! :padam:
Wysoka cena skutecznie mnie odstraszyła. Temat jest o czym innym, więc nie będę się tu rozpisywał, tylko założę osobny temat. Na razie nic pilnego (mam nadzieję).

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL