BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy wiecej KM = lepiej , szybciej itp ?
PostNapisane: 17 lutego 2008, 18:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszow
Niezbyt sie znam na mechanice samochodowej , wiec pomyslalem Was o to spytac ;) , czy auto posiadajace silnik o mocy 170 KM musi byc gorsze od tego co ma silnik o mocy 200 KM ? ;)

Czy takie sprawy jak przyspieszenie od 0 - 100km / h , predkosc max , lecz glownie to przyspieszenie zalezy tylko od tego ? ;)

Czy taka beemka http://otomoto.pl/bmw-520-maly-przebieg-C3435152.html bedzie miala dobre przyspieszenie hehe , bo planuje sobie taka kupic :P

Czy warto i nic sie nie stanie jak bym w takiej beemie zainstalowal gaz ? Czy jest to oplacalne ? ;)


Prosze o dokladnie wyjasnienie , z gory dziekuje Wam za odpowiedz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy wiecej KM = lepiej , szybciej itp ?
PostNapisane: 17 lutego 2008, 18:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
boszdajk napisał(a):
Niezbyt sie znam na mechanice samochodowej , wiec pomyslalem Was o to spytac ;) , czy auto posiadajace silnik o mocy 170 KM musi byc gorsze od tego co ma silnik o mocy 200 KM ? ;)


Nie musi być gorsze/wolniejsze może być nawet szybsze.

Cytuj:
Czy takie sprawy jak przyspieszenie od 0 - 100km / h , predkosc max , lecz glownie to przyspieszenie zalezy tylko od tego ? ;)


Tylko od czego ?

Cytuj:
Czy taka beemka http://otomoto.pl/bmw-520-maly-przebieg-C3435152.html bedzie miala dobre przyspieszenie hehe , bo planuje sobie taka kupic :P


Nie będzie.

Cytuj:
Czy warto i nic sie nie stanie jak bym w takiej beemie zainstalowal gaz ? Czy jest to oplacalne ? ;)


Nic się nie stanie a czy warto to sam musisz chyba ocenić.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 18:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
cena kosmiczna za to auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 18:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
LEGO napisał(a):
cena kosmiczna za to auto


czytales?

pierwszy właściciel, serwisowany w ASO, kupiony w polskim salonie, garażowany

Takie rzeczy sa w cenie. Warto kupic dobre auto i zaplacic pare groszy wiecej.

Gazu lepiej nie zakladaj, przy takim aucie nie warto, ile zamierzasz jezdzic rocznie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
trochę wiecej ;) kupiony w polskim saolnie to akurat minus :) bo przez to 8-9 lat jezdził po naszych pieknych drogach.Jesli by to było 2.8 to cena ok ale za 2.0 :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 19:34 
Cena za golasa z 99 roku jak z kosmosu. Ja jakoś nie wierzę w takie przebiegi. Miałem juz kilka aut bo długop się mnie nie trzymają i ni jak nie wychodzi mi taki roczny przebieg w żadnym aucie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
LEGO napisał(a):
trochę wiecej ;) kupiony w polskim saolnie to akurat minus :) bo przez to 8-9 lat jezdził po naszych pieknych drogach.Jesli by to było 2.8 to cena ok ale za 2.0 :zdziwko:


Minus? Wiesz gdzie auto bylo kupione, mozesz dokladnie sie dowiedziec co bylo wiemieniane i kiedy. Tyle lal po polskich drogach? I co z tego - jesli cos sie zuzylo to bylo wymienione na oryginalne. Przebieg rowniez da sie bardzo latwo sprawdzic, takie auta sie fajnie kupuje a ze koles sie ceni, ma prawo. Wolalbym dolozyc i miec pewny samochod niz jakis wynalazek z kreconym przebiegiem w niemczech i polsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 20:09 
qrax napisał(a):
Minus? Wiesz gdzie auto bylo kupione, mozesz dokladnie sie dowiedziec co bylo wiemieniane i kiedy. Tyle lal po polskich drogach? I co z tego - jesli cos sie zuzylo to bylo wymienione na oryginalne. Przebieg rowniez da sie bardzo latwo sprawdzic, takie auta sie fajnie kupuje a ze koles sie ceni, ma prawo. Wolalbym dolozyc i miec pewny samochod niz jakis wynalazek z kreconym przebiegiem w niemczech i polsce


Za takie pieniadze kupisz jeszcze pewniejszą bume w niemieckiej sieci dealerskiej.. a skoro sadzisz ze przebieg podany na tej aukcji jest oryginalny to gratuluje :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 20:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Znowu sie zetniemy Jacku. Nie wiem dlaczego dziwi Cie przebieg 79 tys km w aucie z 99 roku. Wlasciciel ma samochod praktycznie od nowosci. Moze doktor jezdzacy w weekendy na dzialke? Moze biznesmen kupil roczne BMW zonie? kazdy chce miec maly przebieg a nikt w to nie wierzy. Polska to nienormalny kraj - jakby to BMW mialo 200 tys, to byloby za duzo. 79 tys? Na pewno krecony.
Podam prosty przyklad. Jestes nowy na forum, tak wiec przyznam Ci sie ze zawodowo zajmuje sie sprzedaza uzywanych samochodow.Pzedwczoraj sprzedalem Almere Tino 2,2 diesel z 2002 roku. Pierwszy wlasciciel - moj dobry znajomy, prawa reka szefa salonu Nissana w Niemczech, powierzyl mi auto do sprzedazy w Polsce. Oryginalny przebieg 62 tys km. Telefony - jak zagwarantuje mi Pan przebieg? Odpowiadam - ksiazka serwisowa, wydruki z TUV i AU, ogolny stan samochodu. Odpowiedz zainteresowanego - panie, ksiazke mozna kupic na allegro, srodek wyprac itp.

Rece opadaja. Panuje stereotyp, ze Niemcy robia 50 tys km rocznie i koniec. Rzeczony Nissan pownien sprzedac sie w 2 dni, stal u mnie 3 tygodnie. Przyjechali normalni Panstwo z madrym doradca. Nie targowali sie, tego szukali. Niedowiarki kupia innego Nissana. Z przebiegiem 150 tysiecy bez ksiazki, byc moze skreconym z 300 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 21:21 
el Presidente napisał(a):
Znowu sie zetniemy Jacku. Nie wiem dlaczego dziwi Cie przebieg 79 tys km w aucie z 99 roku. Wlasciciel ma samochod praktycznie od nowosci. Moze doktor jezdzacy w weekendy na dzialke? Moze biznesmen kupil roczne BMW zonie? kazdy chce miec maly przebieg a nikt w to nie wierzy. Polska to nienormalny kraj - jakby to BMW mialo 200 tys, to byloby za duzo. 79 tys? Na pewno krecony.
Podam prosty przyklad. Jestes nowy na forum, tak wiec przyznam Ci sie ze zawodowo zajmuje sie sprzedaza uzywanych samochodow.Pzedwczoraj sprzedalem Almere Tino 2,2 diesel z 2002 roku. Pierwszy wlasciciel - moj dobry znajomy, prawa reka szefa salonu Nissana w Niemczech, powierzyl mi auto do sprzedazy w Polsce. Oryginalny przebieg 62 tys km. Telefony - jak zagwarantuje mi Pan przebieg? Odpowiadam - ksiazka serwisowa, wydruki z TUV i AU, ogolny stan samochodu. Odpowiedz zainteresowanego - panie, ksiazke mozna kupic na allegro, srodek wyprac itp.

Rece opadaja. Panuje stereotyp, ze Niemcy robia 50 tys km rocznie i koniec. Rzeczony Nissan pownien sprzedac sie w 2 dni, stal u mnie 3 tygodnie. Przyjechali normalni Panstwo z madrym doradca. Nie targowali sie, tego szukali. Niedowiarki kupia innego Nissana. Z przebiegiem 150 tysiecy bez ksiazki, byc moze skreconym z 300 tys.


nie ma jak handlarz napisze coś mądrego w temacie, bo większość znawców na forum ma określone jak powinien wyglądać przebieg auta z każdego wieku. ostatnio widziałem malucha z 88r z przebiegiem 16 000km, też kręcony?

jest jedna reguła na przebieg: przebieg zależy od tego kto uzywa auto.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 21:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
boszdajk napisał(a):
Niezbyt sie znam na mechanice samochodowej , wiec pomyslalem Was o to spytac , czy auto posiadajace silnik o mocy 170 KM musi byc gorsze od tego co ma silnik o mocy 200 KM ?

Liczy się stosunek masy do mocy, czyli ile kg auta przypada na 1 KM.
boszdajk napisał(a):
Czy takie sprawy jak przyspieszenie od 0 - 100km / h , predkosc max , lecz glownie to przyspieszenie zalezy tylko od tego ?

Zależą jeszcze od aerodynamiki auta, przełożeń skrzyni biegów, przełożenia tylnego mostu, a nawet szerokości opon :D
boszdajk napisał(a):
Czy taka beemka http://otomoto.pl/bmw-520...g-C3435152.html bedzie miala dobre przyspieszenie hehe , bo planuje sobie taka kupic

A co to dla Ciebie oznacza "dobre"? Jeśli urządza Cię 10.5 s. do 100 km/h to spoko :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 21:29 
el Presidente napisał(a):
Znowu sie zetniemy Jacku.


Nie zetniemy się.. Moja opinia jest poprostu wynikiem tego że sam nie jestem w staniewykręcic mniej niż 4 tys km miesięcznie dlatego dziwnie wygląda wg mnie BMW które robiło ok 9 tys rocznie. Ale liczę sie z Twoim zdaniem, ponieważ zajmujesz się tym zawodowo i masz wieksze doświadczenie.

P.S. Wskazania odomierza nie decyduja u mnie o tym czy kupie auto czy nie.. liczy sie stan ogólny itp.

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 21:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Dokladnie. Widuje auta z 300tys przebiegiem w ciagu 4 lat -tzw. niemieckie firmowki. W tych ktore byly uzywane przez wielu kierowcow, jest strasznie w srodku. Przy jednym kierowcy, dbajacym o powierzony mu samochod, w ktorym spedzal niemal caly dzien - srodek wyglada jak przy 80 tys km. Do tego regularny serwis, dlugie trasy. Takiego auta nie nalezy sie bac.
Moj Patrol diesel z 2001 roku ma przejechane 75 tys km - byl bowiem uzywany przez sluzby lesne do jazdy kilkanascie kilometrow dziennie. Wszystko udokumetowane. Mam go miesiac - juz nabilem 6 tys.

Wracajac do pytan z tematu - najwazniejszy przy osiagach fabrycznych jest stosunek masy do mocy, to oczywiste. Dlatego wazaca niewiele ponad tone Honda Civic 160 KM objedzie dwustukonne auta wazace ponad poltorej tony. Do tego oczywiscie - zestopniowanie skrzyni biegow, rodzaj napedu, wspolczynnik aerodynamiczny Cx, wielkosc kola i wiele innych czynnikow. Rzeczone 520 e39 przy tej masie auta niestety nie jest specjalnie dynamiczne, przy spalaniu identycznym jak 523 czy 528.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 22:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Jezuuuuuu ! LUDZIE ! Ogarnijcie się ! Czy któreś z pytań brzmiało "Czy przebieg jest autentyczny ?" :cisza:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 23:11 
rybik napisał(a):
ostatnio widziałem malucha z 88r z przebiegiem 16 000km, też kręcony?


no ja mam jeszcze gazika rocznik 67. przebieg? 20 tysięcy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 23:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
..::CZARNY::.. napisał(a):
rybik napisał/a:
ostatnio widziałem malucha z 88r z przebiegiem 16 000km, też kręcony?


no ja mam jeszcze gazika rocznik 67. przebieg? 20 tysięcy.


w maluchu licznik jest do 99tys, wiec nie trzeba krecic ;p 16, 116, 216tys - bez roznicy ;p

boszdajk napisał(a):
Niezbyt sie znam na mechanice samochodowej , wiec pomyslalem Was o to spytac ;) , czy auto posiadajace silnik o mocy 170 KM musi byc gorsze od tego co ma silnik o mocy 200 KM ? ;)

Czy takie sprawy jak przyspieszenie od 0 - 100km / h , predkosc max , lecz glownie to przyspieszenie zalezy tylko od tego ? ;)

Czy taka beemka http://otomoto.pl/bmw-520...g-C3435152.html bedzie miala dobre przyspieszenie hehe , bo planuje sobie taka kupic :P

Czy warto i nic sie nie stanie jak bym w takiej beemie zainstalowal gaz ? Czy jest to oplacalne ? ;)


Prosze o dokladnie wyjasnienie , z gory dziekuje Wam za odpowiedz ;)


Jesli bierzesz pod uwage ten sam model auta to tak - im wieksza moc - tym szybsze auto...

Przyspieszenie zalezy od momentu obrotowego, ale mozna przyjac takie uproszczenie, ze im wieksza moc tym wiekszy moment - a wiec i osiagi lepsze... jesli chcesz miec w miare szybkia serie 5 to silnik 2.8 w gore...

jesli nie robisz autem jakis astronomicznych dystansow rocznie to lepiej zostawic auto bez gazu.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D25
FOLLOW napisał(a):

dziwnie wygląda wg mnie BMW które robiło ok 9 tys rocznie.

Pozdrawiam


Dlaczego dziwnie?? Ja swoim przez 18 miesięcy przejechałem 14 tkm co daje ok. 800 miesięcznie. Poprzedni właściciel przez rok przejechał ok 13 tyś. Teraz auto ma 6 lat i 107 tkm na szafie. Kupiłem od znajomego z przebiegem 93 tkm . A on kupił samochód od swojego partnera biznesowego w niemczech. I nikt nie patrzył na książkę servisową. A teraz to jej juz nawet nie ma. I co jak będę go chciał sprzedać to mi kupcy będą mówić, że skręcony z 300 tyś bo nie mam udokumentowanych pierwszych 90 tys km a oni wiedzą, że taki samochód to musi jeździć 50 tys rocznie a nie 10 tyś więc napewno oszukuję.
I mimo, ze mam dobre auto bez książki to będę musiał zejść dychę z ceny albo kupić lewą książkę. Przecież to jest jakaś bzdura.
Chyba musisz zmienić sposób myślenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 13:10 
pamo napisał(a):
w maluchu licznik jest do 99tys, wiec nie trzeba krecic ;p 16, 116, 216tys - bez roznicy ;p


216 :zdziwko: :przestraszony: :szok:

jest wyskalowany tak, na ile jest sens :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2008, 18:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
eee u mnie w 126p elx :D z 1996 roku mam nakręcone 105tys i silniczek jest igła. Blacha to co innego... Niedługo wylece razem z fotelem, ale to szczegół :)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2008, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
tak jak napisal pamo, moc to nie tylko ilosc KM ale tez moment obrotowy, wlasciwie to nawet mniej sie liczy ile ma KM a bardziej sie liczy moment obrotowy w jezdzie, ale jakos sie przyjelo ze sie patrzy tylko na to ile ma kucy, bo niby idzie w parze KM z Nm, KM maja najwiekszy wplyw na predkosc max, a Nm na to jak szybko ta predkosc bedzie osiagana i na elastycznosc czyli to co jest najbardziej odczuwalne, 110KM beznyzniak i 110KM diesel zachowuja sie zupelnie inaczej ze wzgledu na moment obrotowy i na rozklad tego momentu na skali obrotow silnika, widac to dobrze np w rajdach w klasie WRC , niby wszyscy maja 300KM a jednak jedne sa mocniejsze drugie slabsze, wyciskaja moment ile sie da, jednym sie uda wicej drugim mniej a koni maja tyle samo bo to jest ograniczone, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL