BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 12:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 13 marca 2025, 21:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Testowałeś już ten dyfer? Są już jakieś pomiary?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 19 marca 2025, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Alduwiel napisał(a):
Testowałeś już ten dyfer? Są już jakieś pomiary?
Testowałem. :hyhy: Dodatkowo to SMG R.. w skrócie mówiąc na zwykłym trybie skrzynia zmienia jak na full nastawach... a to co się dzieje na pełnej szybkości to urywa łeb. :cwaniak:
ale jeszcze chwila..

Jest jeden problem z którym walczymy.
Cel mamy taki aby skrzynia w trybie R pracowała jedynie na ustawieniach "M" dlaczego? Ponieważ pracuje wtedy na limicie i raczej przewiduje używania SMG R tylko do wyścigów/bestów. Gdybym miał podsumować obecną zmianę biegów to tj. s7 albo i nawet s8 doszło w trybach ustawień SMG. Skrzynia i jej hydraulika jest po pełnej przebudowie, w skrócie mówiąc mam chyba jako jeden z nielicznych NOWE smg :)
Dlatego tym bardziej nie chciałbym teraz jej wykończyć, bo zwykle moja jazda "tylko do wyścigów" kończy się jazdą daily..
Myślę, że ostatecznie auto będzie gotowe po weekendzie a wtedy ostre testy :hyhy:

Redukcja masy też mnie zaskoczyła, niestety bateria blokuje mnie by uzyskać -100kg.
Najpierw i tak testy obecnego zestawu czyli 3,91 + SMG R a potem redukcja, bo to kwestia 30min :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 25 marca 2025, 09:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Kto Ci tak sprawnie, szybko i skutecznie moduje te autka ? Bo większość pseudo warsztatów to mam wrażenie parkingi lotniskowe dla aut, albo poczekalnia i wrastalnia projektów :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 25 marca 2025, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
grabolek363 napisał(a):
Kto Ci tak sprawnie, szybko i skutecznie moduje te autka ?
Grudzień - koniec marca nie nazwałbym całkiem szybko :) Skutecznie tak, ale nie szybko :)
Tylko, żebyś mnie źle nie zrozumiał, nie narzekam i złego słowa nie powiem, bo celowo rozciągnąłem to w czasie. Z pierwotnej wymiany sprzęgła zakres prac zmienił się na:

*CSL pakiet, odelżenie o 100kg, fotele kubełkowe 5kg sztuka, dorobienie adapterów tak by błędów poduszek i napinaczy nie było i pare innych gratów żeby urwać 100kg
*zbudowanie nowego dyfra 3,91, takie jak Dinan oferował w swoich sztukach, obecnie praktycznie część nie do kupienia, dlatego musieliśmy go zbudować..
*przymiarki do przepustnic, +2/4mm.. ale ciężki temat, odpuszczam. Jak trafią sie Dinana to upoluje, bo póki co 4,7k dolca za 20hp, trochę sporo :)
*testy kilku opcji sprzęgła, finalnie OEM tarcza + custom Dwumas
*Budowa SMG R, pomysł autorski, tak jak wyżej wspomniałem, można powiedzieć, ze całkowicie nowa skrzynia SMG z odblokowanym potencjałem, tryb pracy bym określił jako mityczny, odblokowany "S7".. pierwsze wrażenia, bije jak po**bana, moim zdaniem podobnie jak DKG w m3.

Także jak widzisz, uzasadnione są te 4msc, mnóstwo prac przy aucie, cel pesymistycznie 7s zobaczyć przy pomiarze 100-200 (no może 6.X) :)
Dlatego to tak trwa a co do warsztatów, niestety to prawda, mało jest ogarniętych, r35 serwisuje na Litwie, bo nie ma specjalistów w pl, pomimo, że wielu tak twierdzi (że się znają) z BMW jest trochę lepiej. W PL są TYLKO 3 miejsca gdzie bym oddał M V10. Prawdopodobnie znalazłoby się więcej, ale osobiście nie znam i nie mam zamiaru testować kosztem swojego portfela :)

UP. dolot rozcięty, wydaje mi się, że znalazłem "wąskie gardło" OEM dolotu.
Ciekawym jest to, że OEM dolot jest na tyle wydajny, że Dinan bazuje mocno w swoich puszkach na OEM..


Przeglądając doloty czy to Infinity Design czy CSL'a widać zdecydowanie większe wejście do kolektora jak i wyjście z puszki. Problem jest taki, że dolot Infinity nie podoba mi się jakoś szczególnie a Eventuri nie wnosi zbyt wiele.
Najlepszą opcją by było Eventuri z większym wejściem do kolektora.
Obrazek

Dlatego działam nad OEM, widzę tu ukryty potencjał a przegrzebałem internet i nikt nie odważył się rozciąć kolektor :P
Zmierzę osiągi jak i hamownie przed i po.
Ofc. kupiłem drugi, gdyby zamysł był błędny :)
Obrazek

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2025, 08:09 przez ChoMpower, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 27 marca 2025, 11:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
To na kiedy zaplanowane pierwsze testy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 10 kwietnia 2025, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Ciekawe czy coś tym ugrasz. Dolot w E9x m3 ma jedno zagięcie, które jest kiepsko wyprofilowane i większość aftermarketowych dolotów poprawia właśnie ten detal. Nie wiem na ile można wierzyć w te pomiary evolve/eventuri, no ale niby okolo 10-15 hp daje. Pewnie nie jest to warte tych pieniędzy, ale dźwięk dolotu robi u mnie robotę :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 15 kwietnia 2025, 10:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Trochę mnie nie było, bo wiosna taka jest, że mam więcej roboty w firmach, przed docelowym dłuższym urlopem.
Dodatkowo, całkiem przypadkiem wciągnąłem trzecie m6..
Obrazek
*Tyłek carbona leży mi najbardziej :)

Dlaczego nie ma pomiarów? Przy testach poddał się jeden z wężyków w SMG, okazuje się, że nowy to za mało, trzeba wsadzić zakuty. Myślę, że jeszcze przed świętami zrobię kilka pomiarów. Niestety tak to już jest, jak robi się coś jako pierwszy :)
To SMG R to będzie całkiem fajny upgrade, przekaźnik czasowy, sygnalizacja trybu.. Jeszcze chwila :hyhy:
Najgorsze jest to, że przegapiłem pogodę 5st C.. zastanie mnie 15st C.. zyskam na tym SMG R ok 0,1s kosztem gorszej pogody -0,2s.. finalnie nie będzie to najlepsza pogoda na besty.

Dolot na finiszu, spolerowany kolektor jak i kanały (ten kolektor używany miał 200kkm) pewnie w moim nie musiałbym polerować kanałów, ale gdzie się da poprawiam przepływ powietrza. Gdybym wiedział ile to roboty, nie robiłbym tego drugi raz a kupił gotowca od ID.. ale mam chociaż zajęcie na wieczory, czas szybciej leci :) W teorii mój kolektor powinien działać podobnie do Eventuri a odrobinę mniej wydajnie niż ID.
Zostało klejenie + osłona termiczna i chciałbym by ok. czwartku był gotowy do montażu.
Obrazek
Obrazek

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 15 kwietnia 2025, 15:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7178
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Czy ja dobrze rozumiem, kupiles trzecie M6 ? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 17 kwietnia 2025, 08:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1479
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
ChoMpower, Mam nadzieje ze sie nie obrazisz jak wrzuce tu filmik dla wszystkich fanów s85 :)



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 17 kwietnia 2025, 08:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
r4ll napisał(a):
ChoMpower, Mam nadzieje ze sie nie obrazisz jak wrzuce tu filmik dla wszystkich fanów s85

Cholera, korci załadować takie DCT, dowiadywałem się nawet, bo mój kolega zerobił to kilka lat temu, czyli długo przed Evolve czy Gruzinami.
Ogólnie koszt to ok 25k pln z nowym sprzęgłem, które jest takie samo jak w M5/6 F
Sam będę zaraz oglądał, w drodze po Interlagosa :P

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 17 kwietnia 2025, 11:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 716
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
dolot nie powinien być idealnie gładki, teoretycznie chropowata powierzchnia jest lepsza dla przepływu, a idealna byłaby struktura piłeczki golfowej, ale może całościowe napełnianie się poprawi. Trzymam kciuki :)

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 18 kwietnia 2025, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
KrisC napisał(a):
dolot nie powinien być idealnie gładki, teoretycznie chropowata powierzchnia jest lepsza dla przepływu, a idealna byłaby struktura piłeczki golfowej, ale może całościowe napełnianie się poprawi. Trzymam kciuki

Sugeruje się tym co zrobili Eventuri i Infinity Design, kolektory dające największe wzrosty mocy na rynku.
Wczoraj miałem okazję złapać się z kumplem, kupił interlagosa lata temu za moją namową, auto mechanicznie podobnie do mojej, czyli perfekt.
Obrazek

Obydwie: Stock, Ron98, 70kkm.
Różnica jedynie taka, że u mnie roczne zatkane K&N a u niego full dolot Eventuri.
Górne kreski moje, mój wóz też kręci się 500rpm wyżej.
Widać po wykresie jak u mnie moc rośnie, osiąga szczyt i zaczyna spadać vs Eventuri rośnie, łapie szczyt i utrzymuje się jakiś czas.
Brakuje w mojej powietrza, mimo że moc wyszła większa to widać zyski Eventuri.
Przy tych samych obrotach różnica 15hp. Zdrowe mam te M6tki :)
Obrazek

Dogadałem się z hamownią, po majówce wpadnę tam na cały dzień testów, cel sprawdzenie zysków:
*Vpower 100
*Czyste i świeże BMC vs stare K&N
*Moje puszki dolotu
*Kolektor przerobiony
*Lepsze paliwo :hyhy:

Na zakończenie, życzę wszystkim smacznego jajka! Ja zawijam się znów w trasę, bo wczoraj szalony dzień (przytargałem M6 z innego województwa tylko na pomiary) :P

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 18 kwietnia 2025, 19:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7178
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Widzialem na instagramach :hyhy: Chodzi mi po glowie dolot Eventuri, czekam na black friday :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 20 kwietnia 2025, 07:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Fajne spotkanie :D

Jestem ciekaw efektu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 22 kwietnia 2025, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
DaaN napisał(a):
Fajne spotkanie

Ty lepiej zakładaj temat co to za interlagos z zajebistym wnętrzem zawitał, MEGA specka, podobna do mojej m6 :serce:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 23 kwietnia 2025, 06:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
hahah mówisz? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 23 kwietnia 2025, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
DaaN napisał(a):
hahah mówisz? :D
no pewnie, Stary!
Ogólnie najchętniej to bym opierdzielił carbona m6 i kupił w to miejsce właśnie w Twojej specyfikacji m3 e92, piekne duo.
Czekam na temat, kolor i wnętrze maga na plus :)

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 23 kwietnia 2025, 10:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

991 GTS, R35 1500hp, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
KrisC napisał(a):
dolot nie powinien być idealnie gładki, teoretycznie chropowata powierzchnia jest lepsza dla przepływu, a idealna byłaby struktura piłeczki golfowej, ale może całościowe napełnianie się poprawi. Trzymam kciuki

wracając do tematu, ciekawi mnie skąd taka teoria? Owszem w przypadku piłeczki golfowej gdzie ważne jest by tarcie "czołowe" było niskie, podczas lotu piłeczki ma to znaczenie ale dolot to inna para kaloszy ;)
W wolnossaku gdzie kolektor jest całkiem spory, wewnątrz są już turbulencje i im jest ich mniej tym lepiej silnik się napełnia. Jw. pisałem, ja sugerowałem się kolektorami Eventuri/Infinity obydwa są gładkie. Na logikę patrząc, wspomniana przez Ciebie struktura piłeczki golfowej mogłaby pomóc na zakrętach, załamaniach, ale to już raczej wypadałoby policzyć, zrobić analizę CFD.

Załadowałbym dolot Infinity Design, mimo że droższy od Eventuri (30k vs 20k) to ponoć daje ok 40hp i patrząc na jego budowę, IMO jest wydajniejszy co chętnie bym sprawdził ale..
W 2025 miałem nie wywalać przesadnie kasy w auta, kwartał ledwo się skończył a ja znów dołożyłem "trochę" do R35.. do tego CSL już pochłoną ponad 60k pln z serwisem przygotowawczym, przebudową skrzyni, dolotem itp.. i przypadkiem kupiłem w celach testowych kolejne, trzecie m6. :wstyd:

Jak kupie dolot to mogę zapomnieć o spokojnych wieczorach, z drugiej strony miałbym więcej czasu na pomiary :hyhy:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 24 kwietnia 2025, 19:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1174
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
30k za dolot ? Sroga cena :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks" -->str.8 GT-R/Hellcat Killer
PostNapisane: 25 kwietnia 2025, 10:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 716
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Co do samego wnętrza plenum to nie mam niestety wiedzy, ale jeśli chodzi o wlot/wylot i wszędzie tam gdzie jest kształt rury, to taka powierzchnia zwiększa prędkość przepływu https://iopscience.iop.org/article/10.1 ... 012050/pdf

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL