BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 18:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
tylko że mi chodziło o sens wypuszczania tak słabego silnika do tak dużej budy ;)
a to że moje auto jest złomem nie musisz mi uświadamiać sam to niestety wiem :kwasny: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 18:57 
wichura, właśnie, mi też chodzi o sens takiego silnika.

Gdybyś miał 55 lat, żonę, dzieci, byłbyś lekarzem, czy kimś tam i chciałbyś duże, komfortowe i luksusowe auto, solidne, na którym można polegać i się nie wstydzić? Ale nie masz wystarczająco pieniędzy, by kupić 525? Kupiłbyś 518, bo różnica w cenie o ile się dobrze orientuje dla kupującego w salonie jest znaczna i rekompensuje te straty.

518i wg. danych w niecałe 13sekund łapie setkę i prawie 200km, nie są to osiągi godne iście sportowej limuzyny, ale na sprawne przemieszczanie się :)

PS. Nie mam zamiaru nazywać Twojego auta złomem, bo go nie znam, ale chodzi mi tylko o kryteria oceny :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
ja jednak uważam ze bazowa wersja powinno byc 520 nawet jesli ów lekarz miałby dołożyć pare groszy ;)
nie chodzi nawet o przyspieszenie ale prestiż jaki daje silnik 6-cylindrowy w takim aucie jak 5er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Przecież producenci aut nie tworzą ich tylko dla fanatyków mówie tu o "dużych" silnikach. 2.0 kilkanaście lat temu był to raczej średniej klasy silnik pod względem osiągów. Ale nie każdemu odpowiadało spalanie rzędu 10-11 litrów na 100km więc wkładają też mniejsze silniki aby powiększyc grono potencjalnych nabywców. Tak jest chyba w większości marek(pomijając Bentley'a czy Aston'a Martin'a)

Ps. ale naprawdę 1.8 w E34 nie polecam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 02:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Miałem okazję się przejechać 518 E34 i zastrzeżeń nie mam co do tego auta. Jednakże bardziej polecam 518 Touring niż sedan, gdyż ma juz tarczowe hamulce z tyłu.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 16:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Kubenzy napisał(a):
Miałem okazję się przejechać 518 E34 i zastrzeżeń nie mam co do tego auta. Jednakże bardziej polecam 518 Touring niż sedan, gdyż ma juz tarczowe hamulce z tyłu.


Sedany też miały tarczowe hamulce z tyłu. Nie wiem czy od poczatku, ale miały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2008, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RYWAÂŁD
witam ! jestem nowym na forum...
Jestem posiadaczem bmw 518i od ponad 2 lat.. prawie kazdy samochod ktory mialem w przeszloscii to benzyna+gaz.. dlatego do bejcy takze wlozylem instalacje.. silnik 1.8 w takiej budzie to naprawde troche lipa.. na poczatku myslalem ze bedzie oszczedniejszy niz 6-cylindrowy ale pomylilem sie... dlatego ze moja piatka jest po face liftingu nawet ladnie sie prezentuje...(wszystko w oryginale bez wiejskiego tuningu) ale moj brat ma 520 przed liftingiem.... pali mu tyle co moja 1.8... dlatego odradzam kupowania 1.8.... brakuje jej tych dwóch cylindrów :kwasny:

_________________
"Veritas et Aequitas"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 11:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
Kod:
czy wszystko należy przeliczać na PS? na sekundy utracone do setki?

..::CZARNY::.., tu nie chodzi o to zeby przyszpanowac przy kumplach czy lasce pod remizą ze sie ma ponizej 10s do setki, czy 5s do setki, tylko o to ze ta jedna sekunda podczas wyprzedzania w czasie nieoczekiwanej sytuacji moze uratowac zycie...

a 520i M20B20 ktorym jezdzilem rok czasu byla poprostu słaba jak na taką masę, więc 518 lepiej nie bedzie z przyczyn oczywistych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 14:26 
Wiem matt-el, także jestem zdania, że to słaba konfiguracja, ale dla kupującego w salonie cenowo atrakcyjna oferta...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Niemcy
dla mnie narazie starczy taki jaki mam do spokojnej jazdy nie do wyscigow od ampli do ampli pozdro

_________________
Dariusz Tomczak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 13:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
ja też mam 1.8 i nie jest źle

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: e39
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45725
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98554
tez mam 1.8, nie ma tragedii ale chetnie przesiadlbym sie na cos wiekszego... ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
dawido_zn napisał(a):
tez mam 1.8, nie ma tragedii ale chetnie przesiadlbym sie na cos wiekszego... ;p
niby kiepsko jedzie ale za to pali 6,2 do 7 litrów w trasie :D

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 06:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Panowie, pod koniec lat 80, gdzie królowały auta o osiągach 15-17s, robiące 13s 518i kopało rów, brało prawie wszystko i było przy tym dużo tańsze od 520i.
Czasy się zmieniły, 518i jeździ jak jeździło, natomiast średnia 'na ulicy' uległa dużej poprawie.
Żeby teraz zabłysnać trzeba mieć 300+ PS. Wtedy wystarczyło 100+.

Jak 518i śmigały po drogach to myślę większości nawet na świecie nie było :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Racja, ktoś ostatnio mi zarzucił, że m20b20 ma słaby wynik z litra poj. jeżeli chodzi o moc. To ja mu odpowiedziałem, że silnik był projektowany w latach 70' i ma 2 zawory na cylinder. Osoba się obsrała i na tym temat się skończył. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 15 września 2009, 17:37 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lublin
Może ktoś mi napisze czym mogą być spowodowane dolegliwości mojej 518, gdyż niekiedy na wolnych obrotach pracuje jak "traktor". Mam LPG.

_________________
krzysztofl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lublin
Może ktoś mi napisze czym mogą być spowodowane dolegliwości mojej 518, gdyż niekiedy na wolnych obrotach pracuje jak "traktor". Mam LPG.

_________________
krzysztofl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
ja moim e34 m43 zrobilem prawie 40 tysiecy. Jesli chodzi o trase nie ma problemu da sie jechac tym samochodem, problem jedynie jak ktos przed toba jedzie powyzej 120 i chcesz go wyprzedzic, pewnie ze sie da bo przyspiesza ale mogloby to przebiegac sprawniej. na trasie nie ma problemu z utrzymaniem predkosci 140 km/h wiec idzie podrozowac, spalanie nie najgorsze, ale tylko przy jezdzie wolnej. jak juz chce sie na trasie depnac spali tyle samo co r6. Silnik bardzo dobrze znosi LPG ale dobrej jakosci instalacje i dobrze zamontowane.
Uwazam ze jak na pierwszy samochod osiagi mial w miare, przynajmniej nauczylem sie jezdzic i wykorzystywac jego cala moc, gdzie teraz juz niestety jej brakuje. Jesli ma sie mozliwosc kupna e34 stanowczo radze zastanowic sie od pojemnosci conajmniej 2.5, choc nie uwazam ze 1,8i wcale nie jest zle bo odpycha ten samochod, z tym silnikiem i biednym wyposarzeniem jest w sumie duzo lzejszy od modelu z wiekszym silnikiem, nie jeden na drodze sie dziwil ze 1,8 w tak duzej kascie potrafi przyspieszyc
moj egzemplarz niestety ma tendencje do przegrzewania sie. Wymienilem uszczelke pod glowica i serwis rozebral silnik zeby sprawdzic czy jest cos nie tak, wszystko jest ok wiec wymienilem visco i pompe, dalej cos mu temp podskakuje w upale w korku wiec biore sie za chlodnice, nie wiem czy tylko ja tak mam czy po prostu za ciezki samochod na ten silnik, w kazdym badz radzie duzy wygodny samochodzik
obecnie zastanawiam sie nad wymiana na e39 3,0 r6 i 4,4v8 lub e38 v8. Jednak chcialbym juz w nastepnym samochodzie wiecej mocy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
krzysztof0401 napisał(a):
Może ktoś mi napisze czym mogą być spowodowane dolegliwości mojej 518, gdyż niekiedy na wolnych obrotach pracuje jak "traktor". Mam LPG.


opcja szukaj na forum bardzo pomaga wystarczy poczytac ;)

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 01:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
krzysztof0401 napisał(a):
Może ktoś mi napisze czym mogą być spowodowane dolegliwości mojej 518, gdyż niekiedy na wolnych obrotach pracuje jak "traktor". Mam LPG.


tez mialem takie dolegliwosci i myslalem ze to przepływka, swiece, dolot, jakies rurki itd, jednak to nie bylo to, pomogla dopiero wymiana uszczelki pod glowica...
na wolnych chodzila jakby na trzy gary, jak sie rozgrzala smigala ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL