BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Ubytek płynu chłodniczego i majonez na korku od oleju
PostNapisane: 24 lutego 2008, 12:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
Ubytek płynu chłodniczego i majonez na korku od oleju....czy to winna jest uszczelka pod głowicą? Orientujecie się jaki jest średni koszt naprawy tego?

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 12:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Na 99% to wina uszczelki. Na pewno było o tym wcześniej na forum jakie są tego objawy. Poszukaj sobie. A co do kosztów to zależy w jakim silniku, jakich części do tego użyjesz no i u kogo będziesz naprawiał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 13:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
A co muszę wymienić oprócz uszczelki? Mam silnik M10.

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Uszczelka pod glowica, uszczelka dekla zaworow oczywiscie splanowanie glowicy...sluchaj ale zawsze zostaje 1%, ze to nie usczelka...jesli robisz krotkie trasy, autko sie nie dogrzewa i standard, ze korek jest ubrudzony...o tej porze roku to norma, jesli chodzi o wyciek moze masz gdzies nieszczelnosc i jest to zwykly zbieg okolicznosci :) Tak wiec posprawdzaj...a jak autko sie zachowuje??Faluja obroty, stracilo moc...dymi mocno na bialo??Moze to nie byc uszczelka!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 13:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
Wyglądało to tak: zrobiłem pierwszy raz swoją betką trasę około 500km w dwa dni. Przeciętnie jeżdżę 50 km dziennie. Na drugi dzień po zapaleniu i przejchaniu jakikiś 500 metrów auto zaczęło przerywać, tak jakby nie dochodziła benzyna. Stanąłem i po 2 minutach można było spokojnie jechać. Na drugi dzień sytuacja ta sama, z tym, że po około 6 kilometrach temperatura podskoczyła na czerwone pole. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik. Po 5 minutach pojechałem dalej, temperatura była już ok. I tak kilka dni musiałem stawać w tym samym miejscu żeby zgasić autko. Aż wpadłem na pomysł,że sprawdzę czy jest płyn w chłodnicy :wstyd: Niestety nie było pełnego stanu. Dolałem jakiś litr płynu i dopiero było pełno. Od tamtej pory się nie grzeje ani nie przerywa. Zrobiłem już tak jakieś 100 km i płyn jest cały czas na ful. Z tym,że ten majonez jest nie tylko na korku, ale także w tej komorze pod korkiem. No ale to fakt, codziennie jeżdżę krótkie trasy na zimnym silniku. Auto nie dymi jakoś specjalnie inaczej, spadków mocy też nie odczuwam.

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 14:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Masz pewnie gdzieś niewielki wyciek.A osad na korku robi Ci sie od krótkich tras,sprawdz termostat może na tych krótkich odcinkach wogule się nie zagrzewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, 14:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Moim zdaniem poobserwuj jeszcze silniczek...przegon autko na jakiejs trasie (np 100 km) i sprawdz co i jak...pewnie masz wyciek plynu...i to nie bedzie raczej uszczelka...bynajmniej tak sadze po Twoim opisie :) Tak wiec powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 18:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
Zrobiłem już jakieś 500 km, płynu z chłodnicy nie ubywa, ale majonez dalej jest, a co gorsza poziom oleju wzrósł...więc chyba to jednak będzie ta uszczelka... Jeżdżę teraz na syntetyku i hydraulika troszkę gra, czy mogę bez obaw, po splanowaniu głowicy i wymianie uszczelki wlać półsyntetyka do swojego staruszka?

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL