BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 15:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Straszne historie przy wymianie sprzęgła:/ 328 coupe
PostNapisane: 25 lutego 2008, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62B44
Witam!
Mam e36 2.8 coupe , zaczeło mi sie ślizgać sprzęgło wiec kupiłem komplet Sachsa (org.LUK jak sie okazało) i dałem do wymiany.
Po założeniu sprzęgła samochód chodził na sprzęgle a po puszczeniu gasł!!!poprostu masakra:/ dalej jeszcze ciekawiej , akcja wyjmowania znowu wszystkiego i okazuje sie że skrzynia nie chce w żaden sposób zejść bo tarcza nie chce zejść z wałka sprzęgłowego , zacisneła sie jakoś na nim.Mechanik rozciął obudowe od skrzyni zeby zeszła a tarcza i tak z wałka nie chce zejść.
Okazało sie że założył tarcze w druga strone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!masakra!!!!


Jeszcze jeden temat to to że pedał sprzęgła jest dużo wyżej niż reszta i tak aż na bok odchodzi!da sie coś zrobić żeby było normalnie???


Ostatnio edytowano 7 marca 2008, 09:24 przez bodekkk, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 112
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60
Raczej błąd sztuki!
- wałek sprzęgła był prawidłowo nasmarowany, być może nowa tarcza się na nim zapiekła??? Do każdego kompletu sprzęgła jest dołączony specjalny smar do wałka!

_________________
zobacz mojego is-ka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=34184


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 07:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Polska
Sa jedynie 2 mozliwosci albo mechanik cos zle poskladal albo dali ci zle sprzeglo. napewno nie jest to wina samochdu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Masakra :(
PostNapisane: 26 lutego 2008, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62B44
Włąsnie wałek jest nasmarowany,sprzęgło identyczne z tym co było.Nie wiem czy to ważne ale nic nie zrobił oprócz wyjecia starego i włożył nowe nie srawdzająć nawet czy tarcza wchodzi dobrze na wałek.Znowu gdyby było złe sprzęgło to by nie weszło chyba na wałek i by sie nie dało poskładać???
Nie mam pojęcia co teraz robić:/ Obudowa rozcięta , tarcza nie chce zejśc z wałka no masakra poprostu a nie mam zamiaru teraz wydawać nie wiadomo ile pieniędzy żeby to doprowadzić do ładu!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 12:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Słuchaj to nie ty musisz wydawac nie wiadomo ile tylko magik ktory ci to wymieniał.Niech on sie martwi a jak zobaczysz ze cos kreci to wez rzeczoznawce i niech stwierdzi czyja wina.Bo coraz wiecej jest cwaniaków ktorzy udaja ze cos wiedza a nie maja pojecia co robia.Tym bardziej ze z tego co piszesz jest ewidentna jego wina. :szok:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
ał... to faktycznie boli :-( ja też zabieram się za wymiane sprzęgła u mnie i teraz nie wiem co mnie czeka :-(

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 19:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tarcza z dociskiem musi być wycentrowana drugim wałkiem jeżeli mechanik tego nie zrobił i wcisnął na siłę to narobił kichy jest to tylko jego wina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łódź
Dziwna sprawa.Mechanik musiał cos zrobić nie tak.Wątpie żeby była to wina nowego kompletu sprzegła. Dzikus ma racje jesli tarcza z dociskiem nie byłaby wycentrowana skrzynia nie zeszłaby sie z silnikiem,sam to przerabiałem niedawno.Wiec składaj reklamacje u mechanika i niech on sie martwi a nie Ty. Tak dla wiadomości w ASO wymiana kosztuje około 800zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Finał nad finały:/
PostNapisane: 7 marca 2008, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62B44
Ostatecznie okazało sie że sprzęgło sachsa jest wizualnie troche inne niż Luk-a i mechanik włozył tarcze na odwrót!!!
Do tego odciął obudowe i chciał założyc zespawana :kwasny:
Zakończyło sie wymiana skrzyni i kolejna tarczą sprzęgła.Na szczęście ja tylko dołozyłem do tego tyle co miałem dac za wymiane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62B44
Jeszcze nie:/mam nadzieje że dzisiaj już bedzie bo normalnie wszysko jak na złość!!!nawet juz ta skrzynia nie mogła dojść na czas...
Dam znac jak tylko bedzie po zabiegu i jak dojdzie skrzynia;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Straszne historie przy wymianie sprzęgła:/ 328 coupe
PostNapisane: 23 lipca 2014, 14:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b20
Mam taki sam problem a mianowicie kolega ściągał mi docisk i tarcze bo były zużyte,i zapomniał jak to ma iść .Zamówiłem nowe sprzęgło i teraz pytanie jak ma iść tarcza, wysunięciem do silnika czy w stronę tylnej osi .
Chce uniknąć tej sytuacji co założyciel tego postu :)
Jeżeli czegoś nie rozumiecie to piszcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Straszne historie przy wymianie sprzęgła:/ 328 coupe
PostNapisane: 23 lipca 2014, 15:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL