BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: NOS
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz
mam pytanko czy uzywanie podtlenku azoty nie nagrzewa układu wydechowego w takim stopniu ze moze dojsc do zapalenia samochodu? czy cos w tym stylu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 20:43 
a co zamierzasz zapodac sobie ??

wiesz wszytsko sie moze zdarzyc .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz
instalacja takiego cudu kosztuje kolo 5 kafli tak na oko :D woiec podziekuje ale bym chciał wiedziec :) moze na neona sie skusze wiem ze w polsce nie mozna bo niby oslepia kierowcow ale nie musze przeciez miec go ciagle włączonego , moge go uzywac tylko na jakiś zlotach albo cos nie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 21:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jezol napisał(a):
moze na neona sie skusze
:mur:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Jezol napisał(a):
czy uzywanie podtlenku azoty nie nagrzewa układu wydechowego w takim stopniu ze moze dojsc do zapalenia samochodu?


Nawet palenie gumy moze to spowodować, kiedyś w necie widziałem.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 21:12 
marcin004, ja tez jak palił gume e34 -535


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
szukałem tego nawet przed chwilą, ale nie mogłem znaleźć
jak znajdę to wkleję :D

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 22:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
slyszalem ze 15 minut dla silnika z zalaczonym wtryskiem podtlenku azotu zwieksza zuzycie silnika tak jakby przejechal 100.000 km ale nie dam reki uciac ze to prawda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 22:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
matt-el napisał(a):
slyszalem ze 15 minut dla silnika z zalaczonym wtryskiem podtlenku azotu zwieksza zuzycie silnika tak jakby przejechal 100.000 km ale nie dam reki uciac ze to prawda


jestes bliski prawdy, niestety :|

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 23:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
marcin004 napisał(a):
szukałem tego nawet przed chwilą, ale nie mogłem znaleźć
jak znajdę to wkleję


http://www.funner.pl/extremalne-filmiki ... swoje-bmw/

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 23:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
EniGmatiC napisał(a):
matt-el napisał(a):
slyszalem ze 15 minut dla silnika z zalaczonym wtryskiem podtlenku azotu zwieksza zuzycie silnika tak jakby przejechal 100.000 km ale nie dam reki uciac ze to prawda


jestes bliski prawdy, niestety :|



To godzina 45 min na podtlenku i nie ma silnika? Mało realne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 06:42 
Gdyby tak bylo to nikt by instalacji nie montowal.Ale jak wiemy ,zycie to nie Tokio Drift :] Wiekszosc ludzi chyba po to montuje instalacje azotu,zeby miec szpanerskie chromowane butle ;) heh


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 08:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
KotSylwester napisał(a):
To godzina 45 min na podtlenku i nie ma silnika? Mało realne


Jak silknik jest seryjny, to możliwe :niepewny:
(nie bierzemy pod uwage kutych elementów, bo u nas malo kto robi kompleksowe przeróbki, zreszta podtlenek jest bardzo drogi

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 08:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
tu cos jest: ile w tym prawdy oceńcie sami
Kod:
Wtrysk podtlenku azotu
Jest zapewne jedn± z najmniej rozumianych modyfikacji w tuningu.

Podtlenek azotu jest pochodn± tlenu. Jego wzór chemiczny to N2O - zatem wiemy że w jednej cz±steczce podtlenku znajduj± się 2 atomy azotu i jeden atom tlenu. Często jest on nazywany "NOS", pochodzi to od skrótu firmy "Nitrous Oxide Systems" która jest największym producentem aparatury do wtrysku podtlenku do silników samochodowych.

Wtrysk podtlenku azotu do komory spalania w silniku jako sposób na zwiększenie mocy został wymy¶lony przez niemieckie firmy lotnicze na pocz±tku II wojny ¶wiatowej. Tysi±ce niemieckich my¶liwców nowych i starszych było wyposażanych w tzw. System "GM-1" który dzięki podtlenkowi azotu rekompensował mniejsz± gęsto¶ć powietrza i niższ± zawarto¶ć tlenu na dużych wysoko¶ciach. Brytyjskie służby lotnicze również używały samolotów wyposażonych w instalacje wtrysku podtlenku. Zastanawiaj±ce jest tylko, że lotnictwo USA używało go tylko do celów eksperymentalnych a nie na tak szerok± skalę jak Niemcy czy GB.
Warto również zadać sobie pytanie dlaczego stosowanie podtlenku azotu jest uważane za tak niebezpieczne skoro był on stosowany w tak dużej ilo¶ci samolotów wojskowych?

W Stanach w 1950 r. sławny kierowca wy¶cigowy Smokey Yunick odkrył, że podtlenek azotu jest wspaniałym sposobem na wygrywanie wy¶cigów dopóki nie wykrył i nie zakazał tego NASCAR. A nawet mimo zakazu w póĄniejszych latach zostało wykrytych kilka skandali zwi±zanych z użyciem podtlenku jak i nadal istnieje podejrzenie, że słabsze zespoły z dołu tabeli nadal go stosuj±. Na przełomie lat 70 i 80 zaczęto stosować podtlenek azotu w drag-racingu (wy¶cigach na 1 mili).

Dzisiaj wtrysk podtlenku tak jak i wiele innych przeróbek takich jak: sportowe wałki rozrz±du, większe i mocniejsze gaĄniki, sportowe układy wydechowe, montowanie turbosprężarek i superchargerów jest dobrym sposobem na zwiększenie moc silnika. Lecz jak żadna inna przeróbka może doprowadzić do znacz±cego zmniejszenia wytrzymało¶ci i trwało¶ci silnika poprzez niewła¶ciwe używanie i montaż.

Podtlenek azotu to bezbarwny, nie palny gaz. Ma lekko słodki smak i zapach. Jest nie toksyczny i nie drażni±c, wdychany w niewielkiej ilo¶ci może spowodować lekkie napady histerii oraz napady ¶miechu - st±d jego druga nazwa "gaz roz¶mieszaj±cy". Wdychany w czystej formie może spowodować ¶mierć przez uduszenie gdyż w normalnej temperaturze i ci¶nieniu tlen zawarty w podtlenku nie nadaje się do przyswojenia przez organizm.

Przy ~565' F (188' C) podtlenek azotu rozpada się na tlen i azot. Gdy jest wprowadzany do silnika i jest zasysany do komory spalania pod dużym ci¶nieniem a temperatura osi±gnie ~565' F ta bardzo bogata w tlen mieszanka zaczyna reagować. Je¶li dodamy jeszcze wtedy dodatkowe paliwo efekt będzie podobny do turbo albo supercharger tylko, na krótki okres czasu.

Podtlenek azotu powoduje takie efekty gdyż zawiera więcej tlenu niż powietrze atmosferyczne. Zawiera on 36% tlenu przy czym powietrze tylko 23%. Jest on o 50% gęstszy od powietrza przy tym samym ci¶nieniu a metr sze¶cienny N2O zawiera 2.3 raza więcej tlenu niż powietrze. Nie trzeba się zagłębiać w skomplikowane wzory aby zobaczyć, że je¶li zast±pimy nim czę¶ć powietrza dochodz±cego do silnika i dodamy do tego odpowiednio większ± dawkę paliwa silnik będzie w stanie osi±gn±ć większ± moc.
St±d wniosek, że podtlenek azotu daje efekty bardzo zbliżone do suprechargera lub turbo pod tym względem, że podczas procesu spalania w cylindrze drastycznie wzrasta ci¶nienie (dynamic cylinder pressure).

Oczywi¶cie jeżeli to ci¶nienie wzro¶nie w dużym stopniu to wzrasta również prawdopodobieństwo wybuchu silnika. To wła¶nie dlatego wszystkie silniki z podtlenkiem wymagaj± opóĄnienia zapłonu podczas momentu wtrysku. Gdy instalacja jest nieprawidłowo zainstalowana lub Ąle używana ci¶nienie w cylindrze może spowodować problemy z uszczelkami pod głowic± albo awarie pier¶cieni i tłoków. Lecz jak wiadomo za zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna, nisko-oktanowa benzyna, zbyt duży stopień sprężania lub za duże ci¶nienie doładowania może spowodować te same efekty (dla przykładu powiem, ze u mnie w Talonie znajduje się silnik ten sam co w Mitsu Lancer Evo gdzie osi±ga on moc 280 koni a u mnie fabrycznie "tylko" 213 jednak w Evo doładowanie dochodzi do 1.8 bara a w Talonie uszczelki itp. pozwalaj± jedynie na 1.0 bara).

Równie ważn± kwesti± przy montażu podtlenku azotu jest doprowadzenie podtlenku i dodatkowej dawki paliwa w odpowiednich proporcjach. Je¶li wpu¶cisz podtlenek bez wystarczaj±cej ilo¶ci dodatkowego paliwa uczyni problem wybuchu nawet groĄniejszym - temperatura w zastraszaj±cym tempie co może mieć katastrofalne skutki. Jak widzicie podtlenek azotu gdy jest zainstalowany prawidłowo i używany m±drze działa OK. Jednak niewła¶ciwa instalacja może znacz±co obniżyć trwało¶ć i wytrzymało¶ć silnika.
Niewielkie dawki podtlenku azotu mog± być zastosowane w normalnych (fabrycznych) silnikach do podniesienia mocy o jakie¶ 25-35 %. Większy przyrost może zbytnio nadwerężać wytrzymało¶ć silnika. Je¶li normalny silnik np. 70 konny "wywindujemy" do 300 KM a nie zrobimy niczego do poprawy wytrzymało¶ci silnik szybko odmówi posłuszeństwa. Gdy przekroczy się próg 35 % przyrostu mocy powinno się wymienić tłoki, uszczelki i inne na mocniejsze.

Podtlenek prezentuje również dobry stosunek ceny do mocy (gdy zainstalowany prawidłowo i używany rozs±dnie). Wad± jest to, że zabawa kończy się szybko. Przyrost mocy występuje tylko gdy podtlenek doprowadzany jest do silnika. Przeciętna butla 20 funtowa (około 10 kg) wystarcza - przy fabrycznym silniku V8 - na około 20 sekund zabawy.

Zatem podtlenek azotu sam w sobie nie powoduje awarii silnika. Używany wła¶ciwie i dawkowany przez odpowiednio zaprojektowany i zainstalowany system może dodać fantastyczne przyrosty mocy a przede wszystkim duuuużo ¶wietnej zabawy :)))))))))))

Tekst jest autorstwa Hiba Halverson'a a ja go tylko przetłumaczyłem. Hib o tym nie wie bo nie mam jak zdobyć do niego e-maila.




bezczelnie skopiowane stad:
http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2OH4y ... 4va2RzZg==

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 19:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
do końca nic nie wiadomo zamontój a sie przekonasz ile jeszcze pojezdzisz b ez wymiany silnika

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 11:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Znajomemu w MX5ce stopil sie wlacznik systemu, dzieki temu Podtlenek caly czas był pompowany.
Po kilku minutach silnik stanął w plomieniach.

Jak widzicie powyżej BARDZO WAŻNĄ rzeczą oprócz ogólnego czasu działania systemu jest czas pojedynczego wtrysku N2O!!!

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: NOS
PostNapisane: 29 lutego 2008, 18:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Jezol napisał(a):
mam pytanko czy uzywanie podtlenku azoty nie nagrzewa układu wydechowego w takim stopniu ze moze dojsc do zapalenia samochodu? czy cos w tym stylu



Może. Ale kto by na to patrzal liczy sie zabawa. Taka instalacja nie kosztuje 5 tys, skad masz takie wiesci - od 2 tysi mozna kupic juz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 23:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 802
Lokalizacja: w-m
Moje BMW: 535d
ja u siebie mam NOS od samego poczatku, zero jakich kolwiek problemow, polecam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
Witam,czy wiecie może czy w Polsce jest jakiś profesjonalny zakład który montuje w samochodach N2O? Jeżeli znacie prosiłbym o jakieś namiary, www,adresy telefony.

Z góry wielkie dzięki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 23:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Marcin, http://www.maxior.pl/film/40456/Dzidek_i_BMW
znalazłem za Ciebie ;)

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL