BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 00:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Liber_x napisał(a):
Hmm a ja do Auto Repair nie jestem przekonany. Bede nadal stosowal Militec-1..


Militec-1 to nie jest ceramizer..... to zupelnie inny srodek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 00:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
reserved napisał(a):
Militec-1 to nie jest ceramizer..... to zupelnie inny srodek


a czym sie róznią ktory jest lepszy czy oba są tak samo dobre :?

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 00:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Z tego co wyczytałem o Militecu to robi wrażenie :-k


Link do strony o MILITEC-1 - opis

MILITEC-1: Charakterystyka
MILITEC-1 jest całkowicie syntetycznym produktem chemicznym, mający charakterystyczną strukturę molekularną oraz wysoką odporność chemiczną i termiczną. MILITEC-1 z pomocą efektu chemicznego tworzy związki chemiczne z molekularną strukturą górnych warstwach metalu; proces ten jest wspomagany przez wysoką temperaturę wytwarzaną przez tarcie. W ten sposób powstaje mocne chemiczne połączenie pomiędzy preparatem MILITEC-1 i metalem. Wynikiem tego procesu jest gładka powierzchnia części metalowej, która jest odporna na negatywne wpływy wynikające z tarcia części składowych. Powierzchnia tak uszlachetnionego metalu jest odporna na zużycie. MILITEC-1 nie zawiera PTFE (teflonu), metali, fluoru, cynku, dysulfidu molibdenowego, mosiądzu, grafitu, itp. oraz chlorowanych parafin ani rozpuszczalnika. MILITEC-1 jest stabilnym, nie toksycznym, trudnopalnym produktem, który nie jest groźny dla środowiska naturalnego i zdrowia. Nie zawiera żadnej niebezpiecznej substancji figurującej na liście CFR 40 w rozdziale 261, sporządzonej przez rząd USA. Nie zmienia sprężystości metalu i opiera się na bazie derywatów syntetycznych węglowodorów o wysokim ciężarze cząsteczkowym. MILITEC-1 jest uznanym środkiem antyutleniającym.

MILITEC-1 został wyprodukowany na potrzeby armii USA. Pierwszy raz został zarejestrowany w czerwcu 1989r. dla U.S.NAVY pod numerem 89-006 jako produkt wspomagający bezpieczeństwo. MILITEC-1 całkowicie odpowiada wymogom surowej normy U.S. MIL-L-63460D.
Przy użyciu MILITEC-1 powierzchnia tarcia zostanie uszlachetniona. Nie zatyka kanałów do smarowania olejem ani filtru oleju. Preparat, wymieszany z każdym olejem do smarowania tworzy na zewnętrznej powierzchni metalu warstwę uszlachetnioną, która jest odporna na ciężkie obciążenia mechaniczne oraz wysoką temperaturę. Przy rozruchu silników na zimno środek ten znacznie zmniejsza tarcie, które występuje zanim olej smarujący zostanie rozprowadzony. Po zastosowaniu preparat natychmiast łączy się na poziomie molekularnym z metalem - w ten sposób chroniąc wszystkie powierzchni tarcia. Działa więc natychmiast po użyciu.

MILITEC-1 może być zmieszany z olejami mineralnymi i syntetycznymi, naftą, etyliną oraz olejami przekładniowymi i płynami hydraulicznymi. MILITEC-1 nie zmienia tolerancji pomiędzy elementami mechanicznymi, ponieważ uszlachetnia powierzchnie elementów metalowych w ten sposób, iż wbudowywuje się w struktury molekularne, uzupełniając układ krystaliczny. W momencie kiedy MILITEC-1 zintegruje się z układem krystalicznym metalu, struktura jego powierzchni w sposób charakterystyczny zmienia się i staje się bardziej zwarta. W wyniku tego struktura molekularna metalu będzie bardziej masywna, uzupełniona i wzmocniona na powierzchni. Powierzchnia metalowa (powierzchnia tarcia) od tej pory pracuje bardziej niezawodnie i wytwarza mniej ciepła przy tarciu. Skutkiem tego jest fakt, że części metalowe, na których zastosowany został MILITEC-1, będą przez dłuższy czas uszlachetnione. Bez zastosowania preparatu na ich powierzchni (na powierzchni tarcia) wytwarzałyby się różne warstwy (teflony, ceramiki), które wywierają negatywny wpływ na tolerancję.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 05:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Labrador,
Cytuj:
MILITEC-1 jest całkowicie syntetycznym produktem chemicznym, mający charakterystyczną strukturę molekularną oraz wysoką odporność chemiczną i termiczną. MILITEC-1 z pomocą efektu chemicznego tworzy związki chemiczne z molekularną strukturą górnych warstwach metalu;



W tym momencie bym go odłożył na półkę. Tekst lepszy niż Mango Gdynia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 07:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Mango Gdynia RULEZZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 08:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
A świstak siedzi i zawija sreberka :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 08:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
nie. wlasciciel Mango siedzie i zawija $$$ :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 23:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Labrador napisał(a):
reserved napisał(a):
Militec-1 to nie jest ceramizer..... to zupelnie inny srodek


a czym sie róznią ktory jest lepszy czy oba są tak samo dobre :?


Militec jest na bazie teflonu... Bardzo dawno temu mialem oryginaly sprowadzane z USA i z powodzeniem stosowalem to np. w fordowskich TD (szt.2). W zimie ulatwial rozruch silnika, ciszej terkotal :). Zalewalem puszke przy kazdej wymiane oleju... Silnik jednego dziala do dzisiaj, co z drugim to nie wiem:) Pozniej zaczalem w innych autach stosowac juz tylko ceramizery. Najpierw byl Panther P52... pozniej Xado, a teraz Auto-repair...Ceramizer bedzie na pewno lepszym rozwiazaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 23:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
reserved napisał(a):
Zalewalem puszke przy kazdej wymiane oleju...


reserved napisał(a):
a teraz Auto-repair...Ceramizer bedzie na pewno lepszym rozwiazaniem.



racja bo z tego co piszesz to Militec trzeba wlewać co wymiane oleju, Auto-repair wiąże się z metalem wiec przy wymianie oleju nie trzeba nic dolewać

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2006, 00:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
przy okazji mozna sobie poczytac referencje KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2006, 05:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Panowie, a czy ten tekst z opakowania Militec-1:
Cytuj:
MILITEC-1 jest całkowicie syntetycznym produktem chemicznym, mający charakterystyczną strukturę molekularną oraz wysoką odporność chemiczną i termiczną. MILITEC-1 z pomocą efektu chemicznego tworzy związki chemiczne z molekularną strukturą górnych warstwach metalu;


Nie wydaję się Wam choć trszkę podejżany?

Wg mnie to zwykły półsyntetyczny olej, albo jakaś pochodna, lub półprodukt, który po prostu nie zaszkodzi jak sie doleje do silnika, a paru gości z głową do interesów wpadło na pomysł jak na tym zarobić miliony zielonych ... i tyle..

Kumpel mi opoqwiadał że jest świetny produkt do wyciszania skrzyń biegów - TROCINEX- samemu można przygotować. Garść trocin na każdy litr oleju. Zalać do skrzyni i gotowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2006, 10:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Faktycznie jest to jakis bełkot (wyglada jakby tlumaczyli z oryginalu i troche im nie wyszlo), hmm.... szczerze mowiac _dawniej_ stosowalem Militeca1 ale tak jak pisalem, BYL ON ORYGINALNY. Tego polskiego to za nic bym nie nalal, bo to co tam jest w srodku na pewno sporo odbiega od oryginalu..
Ps. Znajomy do broni palnej go uzywal.. szczegolow nie pamietam (nie bylem zainteresowany - nie moja branza:) )ale wiem, ze byl pozytywnie zaskoczony jego dzialaniem..

a Trocinex jak najbardziej dziala.... najlepiej sprawdza sie w wyjacych mostach ;-) ale to juz ostatecznosc :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 01:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
i ja dorzuce swoje 3 grosze - wlałem do e34 520i przy okazji wymiany oleju (syntetyk 5w40) preparat Ceramizer CS szeroko reklamowany i generalnie bardzo pozytywnie oceniany na róznych forach.
Jako że samochód ma przejechane 260 tys km i bierze troche oleju przy agresywnej jeździe,(przy normalnej nie zużywa oleju, lub zużywa jego niezauważalne ilości)postanowiłem przeprowadzić mały eksperyment. Zgodnie z instrukcją zmierzyłem sprężanie przed i po pewnym przebiegu 3 tys km. Niestety do mojego urządzenia mam kartki tylko od diesla - a tam skala jest inna - nie moge podać dokładnych wartości liczbowych.
Sprężanie na wszystkich garach było równe - co nie ukrywam bardzo mnie ucieszyło :hyhy:
Zalałem wiec to cudo, pojeździłem.... i zauważyłem..................


NIC, absolutnie NIC, silnik jak pracował cicho tak cicho pracuje, sprężanie nie zmieniło się - tzn pomiar zapisałem na tej samej karcie i wyniki wypadają identycznie.
Silnik jak nie brał oleju przy spokojnej jeździe tak nadal go nie bierze i tak samo jak potrafił go troche zużyć przy deptaniu - tak samo potrafi po zalaniu preparatu.
Zapala tak samo łatwo jak wcześniej, spalanie sie nie zmieniło, osiągi również.

Jednym słowem PIC NA WODE FOTOMONTAŻ :hyhy:

CERAMIZER CS firmy AUTO REPAIR to 50zł wyrzucone w błoto

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 03:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
NO dobrze TOmku ale czy nie jest tak ,że-
1) ceramizer ma sprawiac odczuwalną roznice w ZUŻYTYCH silnikach

2) ma za zadanie ZAMROZIĆ dobry stan zdrowych silników ?

jesli silnik TWojej 520 był w doskonałym stanie to ceramizer ma za zadanie go w tym stanie utrzymac dłuzej niz zwykły olej...a do sprawdzenia tej teorii potrzebny jest dłuzszy okres czasu.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
Jeżdżę na Xeramicie w M70,M73 i w Dodge-u. I bardzo sobie chwale. Oczywiście że jak ktoś ma w dobrym stanie technicznym silnik to nie zauważy żadnej różnicy, bo zaaplikowanie tego do silnika, w moim przypadku ma za zadanie "zamrozić" stan silnika a nie ratowanie od remontu. Zresztą w forum BKP był podobny wątek ładnie rozwinięty... Niestety nie można go już przejrzeć :mad:
P.S
Mnie do ceramizerów przekonał kolega marekp750 i chwała mu za to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Frank napisał(a):
NO dobrze TOmku ale czy nie jest tak ,że-
1) ceramizer ma sprawiac odczuwalną roznice w ZUŻYTYCH silnikach

2) ma za zadanie ZAMROZIĆ dobry stan zdrowych silników ?

jesli silnik TWojej 520 był w doskonałym stanie to ceramizer ma za zadanie go w tym stanie utrzymac dłuzej niz zwykły olej...a do sprawdzenia tej teorii potrzebny jest dłuzszy okres czasu.


Poczytałem opinie zamieszczone na www.ceramizer.pl i zdania nie zmienie.
Ten preparat to placebo ;) Jakim cudem zwiększa on ciśnienie w gorszych cylindrach, a zmiejsza w tych lepszych :hyhy:
Mądry glut jednym słowem :rotfl:

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Tak sobie myślę na temat ceramizera i doszedłem do wniosku na temat
zmniejszania ciśnienia sprężania w wyniku ceramizacji:

w wyniku ceramizacji gładzi cylindra, tłoka i pierścieni
zmniejsza się ilość oleju, która dostaje się między pierścionki,
powoduje to zmniejszenie efektu "próby olejowej", przez co zmniejsza
się ciśnienie sprężania do wartości "nominalnych".

Co o tym myślicie?

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 19:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dokładnie MArku- tak jak pisał robertbmw- zuzyty silnik może sztucznie zwiekszac swoją kompresje do niezdrowych wartosci uszczelniając sie przelatujacym przez pierscienie olejem > Kompresja w silniku ma byc rowna a nie wieksza od nominalnych wartosci. Ja 100 km temu zalałem dzis auto-repair- 2 tubki. Bede wam zdawał relacje co sie zmieniło. Przekonał mnie Radek540V8, bo tez do konca nie byłem pewien.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
stało się .... zalałeś

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 02:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
yes Sir :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL