BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zgrabna rozbiórka tapicerki
PostNapisane: 4 marca 2008, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: szczĂŞstochowy
Witam,
mój centralny zamek odbija, ale nie to jest tematem bo poszukałem w przeszłych tematach i znalazłem.

Chodzi o to, że moja tapicerka jest w nienagannym stanie i nie chcę czegoś spieprzyć (czytaj urwać jakiegoś małego klipsa), bo później będzie mi się kolebotac.

Bardzo proszę kogoś o wytłumaczenie krok po kroku (jak dla dziecka) co odkręcić, w którym miejscu, gdzie nacisnąć itd. aby zdjąć tapicerkę z drzwi kierowcy. Może to banalne ale jest to dla mnie ważne. Poprzednio jeździłem VW Polo i bardzo fajnie denerwowała mnie kolebocząca się tapicerka (z powodu jednego małego klipsa którego zresztą nie ja urwałem).

Z góry dzięki,
pozdro, Krzysiek

_________________
Nie wazne czym jeÂździsz, waÂżne jak.

Zachowaj kulturĂŞ na drodze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 22:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
W podłokietniku masz dwie zaslepki. wyciągasz je i odkręcasz srubki. musisz zdjąć też obramówke klamki zewnętrznej (trzeba ją lekko unieść w grubszej części do góry i przesunąć całość w bok), dochodzi jeszcze do tego zdjęcie (odkręcenie) "cycka" od zamka. No i po kłopocie. Teraz już tylko trzeba zdjąć obicie. Najlepiej zacząć od dołu od środka i rozchodzić sie na boki. Jeżeli spinki bedą mocno trzymać to możesz wsunąć w miejsce spinki śrubokręt płaski i ją podważyć. Zdejmowałem boczki już od groma razy i nigdy nic nie uszkodziłem. Powodzenia.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 23:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Postaram się opisać to łopatologicznie.
Najtrudniejsze będzie zdjęcie ramki z klamki, musisz ją podwadzić z prawej strony (mówimy o drzwiach kierowcy lewe sedan) i wypchnąć w prawo.
Później, pod klamką znajdują się 2 zaślepki zdejmujemy je i odkręcamy śruby torx.
W wersji z poduszką powietrzną w drzwiach zdejmujemy zaślepkę z napisem airbag (nie zaślepkę poduszki) i i tak też znajduje się śruba do odkręcenia.
Teraz bierzemy płaski śrubokręt i podwadzamy boczek od dołu drzwi. Zatrzaski powinny dość łatwo odskoczyć. boczek dolną częścią przyciągamy do siebie i jak będzie się trzymał górną częścią podnosimy go do góry (tak jak szyba się zamyka).
I to chyba wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 09:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
...a rygielek drzwi poprostu sie wykreca...
musisz takze odlaczyc kostke od el.lusterek,poprostu delikatnie podwaz przycisk i wyciagnij go

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zgrabna rozbiórka tapicerki
PostNapisane: 5 marca 2008, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
yarinho napisał(a):
Witam,
mój centralny zamek odbija, ale nie to jest tematem bo poszukałem w przeszłych tematach i znalazłem.


A mógłbyś dać linka do sposobu jaki postanowiłeś zastosować. bo jest kilka rozbieżnych wątków w tej kwestii. Jedni mówią że to sterownik pod tylną kanapą, inni że ten zamek na słupku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: szczĂŞstochowy
iceman81 napisał(a):
A mógłbyś dać linka do sposobu jaki postanowiłeś zastosować. bo jest kilka rozbieżnych wątków w tej kwestii. Jedni mówią że to sterownik pod tylną kanapą, inni że ten zamek na słupku.


Nigdy nie byłem typem notującego studenciaka, a raczej kombinatora :cwaniak: dlatego nie podam linku bo go nie posiadam zapisanego (zanotowanego). Sorry. Przeczytałem, zakodowałem, a reszta to już tylko improwizacja.

Jak rozkręcę tą tapicerkę to wtedy będę wymyślał na momentach co i jak. Bardziej jestem za naprawą zamka, tam prawdopodobnie jest problem. Intuicja?

Dzięki wszystkim za info,
pozdro, Krzych.

_________________
Nie wazne czym jeÂździsz, waÂżne jak.

Zachowaj kulturĂŞ na drodze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
iceman81 napisał(a):
A mógłbyś dać linka do sposobu jaki postanowiłeś zastosować. bo jest kilka rozbieżnych wątków w tej kwestii. Jedni mówią że to sterownik pod tylną kanapą, inni że ten zamek na słupku.

Sterownik od centralnego zamka jest za schowkiem za komputerem od ABS-u (taka czarna puszka), a w słupku w drzwiach jest silniczek centralnego, Wiem bo już ten temat sam przerabiałem w związku z alarmem i centralką.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
boczki drzwi zdejmowałem już parę razy więc to mam opanowane :)
faktycznie najprawdopodobniej to wina zamka kierowcy bo zauważalnie przy kręceniu kluczykiem chodzi ciężej niż pasażera. będę próbował :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 14:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
silniczek od centralnego jest taki identyczny jak w drzwiach u pasażera. Jeśli ci to przeszkadza to możesz je zamienić miejscami.
Tylko są dwa rodzaje silniczków:
Ze sterowaniem (taki że jesli sie go otworzy to inne sie otwierają też)
Bez sterowania (taki że otwiera się pod wpływem impulsu z silniczka sterowanego, bądź osobno uruchomiony otwiera sie tylko on)

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL