BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: bmw 540i znaczny spadek mocy!! HELP
PostNapisane: 4 marca 2008, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: LwĂłwek
Witam!!!
Mam problem z gazem w moim autku a jako ze nic podobnego nie udało mi sie znalezc na forum postanowilem zalozyc posta jesli bylo gdzies cos podobnego to przepraszam!!!
Tak wiec sprawa wyglada tak - nabylem kilka dni temu 540i e39(marzenia sie jednak spelniaja szukalem jej przeszlo pol roku) stan idealny silniczek na benzynie jak i na gazie(auto bylo juz zagazowane :/ ) pyka idealnie rowno bez falowania obrotów.. (400rpm na jalowym ,jakies 600 z klima) orginalny przebieg itd itp mniejsza o to bo nie w tym sek :/ problem tkwi w instalce po pierwsze na dobra sprawe (nigdy nie mialem stycznosci z gazem) nie wiem co to wogole jest i jak sie do tego zabrac :/ no i oczywiscie jak na zlosc dzieja sie dziwne rzeczy na gazie (na benzynie nie wystepuja ) Mad a dokladniej auto na 1 i 2 biegu wyraznie a nawet bardzo wyraznie (czasem mniej czasem bardziej a czasem wogole Shocked ) SŁABNIE!!!!! jak dla mnie totalna porazka tym bardziej ze lubie nadusic Crying or Very Sad nie wiem co moze byc przyczyna bo na wyzszych biegach problem wogole nie wystepuje :/ auto rwie do przodu jak oszalale !! sprawdzalem i od trzy wzwyz bez roznicy LPG/benzyna Surprised (czasami delikatnie prawie nie odczuwalnie zajaknie sie na 3)!!! teraz co wiem - mam do wymiany swiece (czy to moze byc przyczyna??wydaje mi sie ze wtedy nie szedl by i na pozostalych biegach-moze jestem w bledzie??) w przyszla sobote wymieniam olej i wychodzi czas serwisu LPG (slyszalem o jakims filtrze?? czy to moze byc to?? ale to znowu pytanie dlaczego na innych biegach nie ma problemu?) i to tyle .. Sad a co do dokladniejszego opisu auto powyzej 4,5 5 tys obrotow czasem wyczuwalnie szarpnie jakby brak paliwa albo calkowicie "zmuli" wrzucam 3 i petarda do przodu nie rzadko jeszcze z piskiem opon Surprised co zauwazylem nie tak dawno i co wczesniej sie nie dzialo sterownik znaczy przelacznik z piknieciem (kiedy dam jej powyzej wspomnianych obrotow wyrzuca gaz - przelacza na benzyne Surprised prosze o szybka pomoc nie wiem co jeszcze napisac dzis zorientuje sie jeszcze na jakich podzespolach jest ta instalka i postaram sie to dorzucic jesli zrodza sie jakies pytania postaram sie odpowiedziec moze za malo opisalem ale naprawde nie mam pojecia po pierwsze o tych silnikach a po 2 juz wogole zadnego o LPG :wstyd:
prosze o pomoc ludzi ktorzy maja z tym jakies doswiadczenie a nie pytania ile pali itd... DZIEKUJE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 15:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja mam instalacje SIROCCO.

Mam dokladnie to samo. U mnie diagnoze postawili gazownicy taka - podlaczylismy pod kompa i jezdzilismy. Okazalo sie ze czasy wtrysku na benzynie na biegu jalowym wynosza ok 5-6ms, a powinny ok 2ms. A to dziala tak, ze wraz ze wzrostem predkosci obrotowej czas wtrysku wydluza sie. Benzyna jakos sobie z tym radzi, nie ma pelnej mocy ale idzie do odciecia i jak sie przyzwyczaimy to jest normalka, choc nie mamy pelnej mocy. Sterownik gazu zczytuje czasy wtryskow benzyny i dostosowuje swoje czasy. Caly hak polega na tym, ze maksymalny czas wtrysku dla gazu zalozmy 36ms, powininen wystepowac przy 6500 obr, czyli odcince, a wystepuje przy 4500 - bo wszystkie czasy sa przestawione nizej. Sterownik glupieje i wrzuca benzyne.

To sie dzieje u mnie i taki wniosek na podstawie informacji od gazownikow wymóżdzyłem.

Teraz pozostaje kwestia opoznionych czasow wtrysku - why sie tak dzieje? Sonda lambda pracuje prawidlowo, przeplywka.. no wlasnie, DZIAŁA, ale pokazuje nieprawidlowe wartosci - odczyt masy powietrza stoi w miejscu na poziomie 5kg/cos tam.
Spaliny na benzynie - bardzo duzo CO. Mieszanka jest za bogata.

Wiec
1. Niech gazownicy podlacza kompa i wybierz sie z nimi na przejazdzke, niech zwroca uwage na czasy wtrysku
2. Jedz na komputer diagnostyczny i sprawdz czy sa jakies bledy i jak dziala sonda i przeplywka.
3. Na stacji diagnostycznej lub u gazownikow, dokonaj analicy spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: LwĂłwek
dzieki Ci wielkie qurax nie wiesz nawet jak bardzo pomogles ;) mam juz problem rozwiazany (prawie) znaczy wiem juz o co chodzi !!!!! mam za slaby reduktor i ty pewno tez gosc mi w przyszlym tyg zalozy KME gold i podobno bedzie smigac jak przecinak ;) wielkie pozdro mam nadzieje ze tez rozwiazesz swoj problem !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2008, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
W silnikach o układzie V zdarza się to dość często. Dość częstą przyczyną jeśli oczywiście instalacje zakładano taką jak do normalnego auta są zbyt cienkie przewody doprowadzające gaz ze zbiornika (zbyt mała przepływowość) warto to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 01:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
w sumie poprzednio przed sekwencja jakis madry czlowiek zalozyl zwykla instalacje, ja zmienilem ja na sekwencje ale przewodow od zbiornika do parownika nie zmienialem, jakie grube powinny byc ? mam 192 kunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 10:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Niestety takie pytanie to musisz zadać w bardzo dobrym zakładzie zakładającym instalacje gazowe. Ja ogólnie wiem to stąd że znajomy ma taki zakład i z tym sie właśnie spotkał. Założył klientowi instalację i autko było na tyle mulaste że podczas przyśpieszania potrafiło na 1 i 2 biegu przerzucać na benzynę. Dopiero metodą prób i błędów doszli że po prostu wężyki były za cienkie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M60
Witam.


Boombel.lr ile Ci pali na gazie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 17:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
w sumie poprzednio przed sekwencja jakis madry czlowiek zalozyl zwykla instalacje, ja zmienilem ja na sekwencje ale przewodow od zbiornika do parownika nie zmienialem, jakie grube powinny byc ? mam 192 kunie

Ja przy zmianie ze zwyklej instalki na sekwencje, mialem wymieniane wszystkie przewody. Z tego co sie dowiedzialem grubosc byla ta sama, jednak przewody w kilku miejscach zalamaly sie troche i woleli wlozyc nowe.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2008, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: LwĂłwek
xqmichal ile pali to nie wazne !!! wazne jak jezdzi!!!! :cwaniak: a tak przy mojej dynamicznej jezdzie 20 jak jezdzi moje kobieta to nieraz nawet ponizej 15 (gazu oczywiscie) benzyny jak robie cwaniakow to 17- 18 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 00:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ja w czwartek stawiam auto na caly dzien do gazownikow - niech szukają, maja odnalezc MOC - takie przykazanie dostali zdam relacje co wyjdzie z tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL