E30 Touring 1.8 m40
U mnie to wygladalo tak:
Sprowadziłem 4 miesiące temu moje pierwsze bmw wszystkoło było ok do póki nie poczytałem na forum o M40 i hydraulice zalałem

Po sprowadzeniu zalałem 10w40 GM gdyż ponoć na oleju pół syntetycznym jeździł na liczniku był przebieg 210 tyś km . przejechałem tak kolejne 2tyś km
Zajrzałem pod dekiel na wałek przeraziłem się wrzery na maxa troche nagaru, dźwigienki były zmasakrowane strasznie nawet na rantach były odłamane w niewielkiej części.
Nastąpiła wymiana na komplet FEDERAL MOGUL AE z allegro. walek+kasatory+dźwigienki+pastylki+pasek rozrządu razem 880 zł/brutto
Po wymianie hydrauliki wlałem do oleju środek STP MOTOR FLUSH 15 min pracy na biegu jałowym. jak olej przed był bursztynowy tak przy spuszczaniu był czarny jak smoła
Następnie zalałem ale już 5W40 CASTROL MAGNATEC niemiecki z allegro bańki 5L.
Po odpaleniu nie to auto kasatory cichutko nawet po dłuższym przestoju.
Zrobiłem do tej pory 3 tyś km i nic nie cieknie oleju nie bierze M40 chodzi jak osa
Zastrzegam że olej po 1,5 tyś km z niemiec nie brał oleju więc nie bałem się. Fakt troche sie zastanawiałem nad tym rozszczelnieniem ale zdecydowałem i dobrze widać
Ludziska co się rozszczelni jesli motor jest zdrowy i nie bierze oleju ???? A czym BMW uszczelnia silniki w fabryce ??? NAGAREM ??? Przecież olej nie wymyje uszczelki pierścienie jak są zdrowe i nie ztarte to też nic sie nie stanie. Fakt jeśli motor 15w40 bierze 1l /1000km no to syntetyka weźmie 2l choć i to też nie jest dokładnie tak bo syntetyk faktycznie płóka i może popuścić pierścienie tak że się rozejdą i doszczelni w niektórych przypadkach ( znam to z autopsji vw golf 3 1.8 90ps)
Jak już wcześniej mówiłem wszystko pięknie nadal pracuje i nic nie wymyło nie zatkało kanałów itd
Tak że jeśli kochacie wasze bunie to lać co najlepsze i nie żałować na oliwie
SYNTETYK RULES
