BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Montaż sprężarki - TurboKit
PostNapisane: 12 marca 2008, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Montował ktoś z Was może sprężarke do swojego auta ?
Chodzi mi o cały komplet, tj. sprężarka, intercooler itp.
Na eBay-u są takie komplety np. do e36 zwane turbo kit, ale do e46 nie widziałem.
Może miał ktoś styczność z takimi zestawami.
Prosił bym o namiary, ewentualnie komentarze odnośnie mojej wizji :D
np. ile coś takiego może kosztować, czy warto, co się z tym wiąże, itp ?

Dzięki

P.S.
ProCharger przysłał mi dzisiaj swoje katalogi, ale jeszcze nie mają seryjnych zestawów do e46. Wiem jeszcze że Godula Tuning oferuje montaż, ale ceny zaczynają się od 3000 euro.

_________________
Sprzedam BMW E46 318 silnik 2.0 143KM 2002r.
http://otomoto.pl/bmw-318-C6408643.html
Bardzo MiÂłe Wspomnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kolego w najnowszym BMW-Trends jest artykul o uturbianiu BMW i jest tez napisane kilka zdan o tych zestawach z ebaya. Polecam lekture

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 14:36 
Z calym szacunkiem jesli masz 318 to najpierw zmien autko albo zrob pozadnego swapa bo inwestowac w dobry zestaw z zakuwaniem silnika co bedzie Cie kosztowac ponad 12 tys zl do 318 ktory raczej wielkiego potencjalu nie ma po prostu mija sie z celem. Poza tym nie wyciagnal bys na turbie duzo wiecej niz np M52B28 czy M54B30 maja w serii. O ile dalo by sie osiagnac ich poziom.
Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tym że ja nie chce robić swapa, a podnieść jakoś moc obecnego silnika

_________________
Sprzedam BMW E46 318 silnik 2.0 143KM 2002r.
http://otomoto.pl/bmw-318-C6408643.html
Bardzo MiÂłe Wspomnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 15:26 
No spoko rozumiem. Wiec nastaw sie na koszt przekraczajacy 7 tysiakow jak chcesz to zrobic pozadnie i musisz wiedziec ze 200 koni to bedzie nieosiagalna granica.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
ja na twoim miejscu niepchał bym sie w uturbianie 1.8 bo niema sensu z tego silnika nie zrobisz rakiety ;( kolega wyżej dobrze ci radził z tą zmianą silnika wyjdzie taniej no i bedziesz miał mniej problemów
a jeżeli uparłeś sie na turbo to pomyśl nad kompresorem powinno wyjść taniej troche no i moc bedzie zbliżona do turbo :ok: poszukaj na forum www.streetracing.pl tam masz dużo opinii o turbo i kompresorze
a koszta jednego i drugiego wyjdą ok 10k (a swap max 5k ) i taka sama moc wyjdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Sosnowiec
Ok, Dziekuje za rady !!! Poczytam i wybiore cos optymalnego.
Może jakis chip wrzuce ? )wiem ze chip nie podniesie mocy do 190 KM)
W sumie moc ok 170-190 KM byla by wystarczająca.
Miałem wcześniej 528 E39 i zaje_fajnie sie jezdziło :)

_________________
Sprzedam BMW E46 318 silnik 2.0 143KM 2002r.
http://otomoto.pl/bmw-318-C6408643.html
Bardzo MiÂłe Wspomnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 15:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
pamiętaj tez o tym ze taki samochód zazwyczaj więcej stoi w garażu niż jeździ a po swapie będzie normalny do użytku dziennego i moc będzie.

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Sosnowiec
A dlaczego w garażu ?

_________________
Sprzedam BMW E46 318 silnik 2.0 143KM 2002r.
http://otomoto.pl/bmw-318-C6408643.html
Bardzo MiÂłe Wspomnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 16:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
3000euro za turbo z montazem u profesjonalisty to dobre pieniadze, gdzies na necie widzialem film jak utrurbiona 316 robi z 325 co chce, wiec frajde moze sprawiac. Ale nie bierz nic z allegro czy ebaya, jedz do tunera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 17:40 
qrax napisał(a):
3000euro za turbo z montazem u profesjonalisty to dobre pieniadze, gdzies na necie widzialem film jak utrurbiona 316 robi z 325 co chce, wiec frajde moze sprawiac. Ale nie bierz nic z allegro czy ebaya, jedz do tunera




Ty Seicento z turbem tez z 325 powalczy tylko co z tego?! Tam gdzie juz z turbem mozliwosci 316 czy 318 sie skonczyly 325 sie rozkreca. A poza tym mozna je zawsze uturbic i nie bedzie juz duzej roznicy w kosztach. Za to w osiagach bedzie miazdzaca... :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 17:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Paffcio napisał(a):
A dlaczego w garażu ?

bo przy takim samochodzie zawsze jest cos do zrobienia zawsze coś do poprawki, zawsze cos podstroic coś wymienić tego nigdy nie ma końca.
ja nie jestem przeciwnikiem turbo wręcz przeciwnie ale pod warunkiem jak mamy jakas konkretna baze chociaz by 2,5

qrax napisał(a):
gdzies na necie widzialem film jak utrurbiona 316 robi z 325 co chce, wiec frajde moze sprawiac


a wyobraź sobie ile moze sprawić frajdy uturbione 2,5 które objeżdza m3

a koszta uturbienia 1,6 i 2,5 sa stosunkowo podobne więc nie wiem nad czym tu dyskusja

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 17:44 
esiue30, dokladnie sie z Toba zgadzam. Jak wkladac kase to w cos z potencjalem...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 23:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bimmerkuba11 napisał(a):
Ty Seicento z turbem tez z 325 powalczy tylko co z tego?! Tam gdzie juz z turbem mozliwosci 316 czy 318 sie skonczyly 325 sie rozkreca. A poza tym mozna je zawsze uturbic i nie bedzie juz duzej roznicy w kosztach. Za to w osiagach bedzie miazdzaca... :]


esiue30 napisał(a):
a wyobraź sobie ile moze sprawić frajdy uturbione 2,5 które objeżdza m3

a koszta uturbienia 1,6 i 2,5 sa stosunkowo podobne więc nie wiem nad czym tu dyskusja


Kolega wyraznie pisal ze silnika nie chce zmieniac, wiec nad czym tu dyskusja ?

Niech do was dotrze ze swap to nie jedyne wyjscie (ktore w wielu dziedzinach potocznie zwanych ZABAWĄ jest bardzo dobrym wyjsciem, sam sie przymierzam) ale sa tez dziedziny sportu gdzie trzeba sie miescic w jakiejs klasie pojemnosci i wtedy o swapie zapomnij. Sa tez inne upodobania i takie wlasnie ma Paffcio, co szanuje i staram sie pomoc jak moge :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 09:22 
Nad tym ze to forum i kazdy wyraza swoja opinie a kolega wyraznie spytal co na ten temat sadzimy... A jak wyjezdzasz ze sportem to powinienes tez wiedziec ze turbo montowane nieseryjnie przenosi Cie do wyzszych klas pojemnosciowych wiec w przypadku pojemnosci 1800 np w GSMP zostal bys wrzucony od razu do kategorii 2000+ czyli jezdzil bys z wszystkim. Poza tym nie mozna porownywac tuningu sportowego do tego ktory wiekszosc z nas uprawia bo przydatnosc samochodu przygotowanego do sportu jest w normalnym ruchu zerowa. Fakt faktem jego pieniadze i jego samochod zrobi co chce... Co nie znaczy ze wszyscy musza mu przodowac skoro wydaje sie nam ze taki projekt jest bez przyszlosci.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
Znalazłem stronkę z e- turbo, nie jest to jakaś popierdółka z allegro. Jest to generalnie kompresor który dmucha 0,20 bar koszt około 3500zł, z silnika 188 km wycisneli 225km i 33 Nm więcej. Może to nie dużo, ale sądze iż stosunek cenu do osiągów dość niezły, no i prosty montaż bo montuje się go na dolocie i podpina kabelki do prądu. Na stronce jest jes jeszcze parę ciekawych rzeczy
http://www.at2000.pl/index.php?option=c ... Itemid=107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja uważam, że zaturbianie silnika nie projektowanego fabrycznie do turbo to szukanie kłopotów. Tak jak wcześniej napisał kolega więcej stoi w garażu niż jeździ. Pożałujesz tego wcześniej czy później jak będziesz się gdzieś spieszył atu... kupa - coś poszło nie tak, samochód nie jedzie.Chcesz wkładać wielki wiatrak pod maskę to kup sobie imprezę, evo albo suprę. Ja też poprzestałbym na swapie a najszybciej to po prostu zmienił samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Matzerath, z twoim podejściem każdy by jeździł samochodem seryjnym, ja uważam że nie ma nic piękniejszego jak bmw turbo nawet m3 mnie tak nie rozbraja jak słyszeć blow offa na zmiane z vanosem

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
esiue30 napisał(a):
Matzerath, z twoim podejściem każdy by jeździł samochodem seryjnym, ja uważam że nie ma nic piękniejszego jak bmw turbo nawet m3 mnie tak nie rozbraja jak słyszeć blow offa na zmiane z vanosem


Heh no ja właśnie lubię serie jedynie obniżoną i na ładnej feldze. Jeśli spoilery to prawie niedostrzegalne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 19:13 
czesc ile moze kosztowac zamontowanie turba do bmw m3 3,2l 321km mozna osiagnac z tego autka 700km


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL