BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325tds touring
PostNapisane: 13 marca 2008, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
Witam Wszystkich.
Potrzebuję trochę pomocy. Kupiłem w/w bmw no i zacząłem doprowadzać ją do stanu używalności.
W 1 kolejności opis:
1. Przebieg 220tyś (pewnie +100tyś)
2. Silnik pracuje ładnie bez stuków i zgrzytów, ma problemy z odpalaniem na zimnym (pali zawsze za 2 przekręceniem)
3. W silniku zalany LOTOS CITY 15W40 - tragedia
4. Zawiecha do napraw (tuleje, amory, klocki i tarcze)
5. Trochę ciężko wchodzą biegi (wcześniej miałem e30 318i i wchodziły idealnie)

Teraz pytania:
1. Jak przejść z Lotosa city na pełen syntetyk - myślałem, żeby w pierwszej kolejności zalać półsyntetyk 10W40 przejeździć z 15tyś i wymienić na syntetyk, ale jaki?

2. Jaki olej zalać do skrzyni biegów?

3. Jaki olej do wspomagania?

4. I najważniejsze jak jeździć by głowica nie strzeliła?

5. Jaki płyn hamulcowy dot4 czy dot5.1?


Ostatnio edytowano 14 marca 2008, 20:20 przez budi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 20:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
budi napisał(a):
. Jak przejść z Lotosa city na pełen syntetyk - myślałem, żeby w pierwszej kolejności zalać półsyntetyk 10W40 przejeździć z 15tyś i wymienić na syntetyk, ale jaki?
półsyntetyk jest zalecany do tego silnika polecam castrol (mam taki u siebie)
budi napisał(a):
2. Jaki olej zalać do skrzyni biegów?
a to niema go wogóle ??
budi napisał(a):
4. I najważniejsze jak jeździć by głowica nie strzeliła?
od razu sprawdz co masz w chłodnicy jak gówno to wymień na płyn ! i NIE KATUJ bo 2.5 tds nie lubi tego , jeżeli troche poszalejesz to po zakończonej jezdzie daj silnikowi odpocząć
budi napisał(a):
Jaki płyn hamulcowy dot4 czy dot5.1?
dot 5.1 ma większą odporność na wys. temp. wiec jeżeli często i ostro hamujesz to lej 5.1 ale jak normalnie jeżdzisz to 4.1

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
W skrzyni jest, ale ma już swoje przejechane i przydałoby się wymienić i dlatego pytam jaki zalać.

To jaki zalać płyn do chłodnicy? Petrygo, borygo czy jakiś inny polecasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 23:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
budi napisał(a):
To jaki zalać płyn do chłodnicy? Petrygo, borygo czy jakiś inny polecasz?
ja oprócz koloru to niewidze róznicy , aha jeżeli juz zmieniasz olej w skrzyni to pamietaj o tylnim moście

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
kazio1919 napisał(a):
budi napisał(a):
To jaki zalać płyn do chłodnicy? Petrygo, borygo czy jakiś inny polecasz?
ja oprócz koloru to niewidze róznicy , aha jeżeli juz zmieniasz olej w skrzyni to pamietaj o tylnim moście

Rozumiem, ale nadal nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie!
Potrzebuję prostej odpowiedzi np."Ja zalewam mobil super 10w40, do skrzyni zalałem castrol ... i jestem zadowolony" Nie wiem co zalać, żeby np na biegu jałowym samochód nie jechał do przodu itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
witm
borygo to syf nie lej tego :kwasny: wlej najlepiej jakis koncentrat bo mozesz sobie troche pozniej uzupelnic woda :hyhy: np glikoshel sam taki mam ;)

_________________
Kubica teÂż jeÂździ BMW :hurra:

sprawdÂź ten adres
http://www.forum.3er.pl/
masz juÂż tam konto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 22:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Kapitan Kloss napisał(a):
pozniej uzupelnic woda
pod warunkiem że to jest destylowana

[ Dodano: 14 Marzec 2008, 23:31 ]
budi napisał(a):
żeby np na biegu jałowym samochód nie jechał do przodu itd.
najlepiej to wrzuc na luz i naciśnij hamulec lub ręczny zaciągnij

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
[ Dodano: 14 Marzec 2008, 23:31 ]
budi napisał(a):
żeby np na biegu jałowym samochód nie jechał do przodu itd.
najlepiej to wrzuc na luz i naciśnij hamulec lub ręczny zaciągnij[/quote]

Bieg jałowy to jest tzw "luz".

Widzę, ze jest to forum, dla tzw niedzielnych kierowców dla których określenie nieprawidłowego oleju w skrzyni biegów nie istnieje i lekarstwem na to jest wciśnięcie hamulca a na inny problem np podgłośnienie radia!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
skoro jestes takim fachowcem to po chu..... sie pytasz

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 325tds touring
PostNapisane: 16 marca 2008, 12:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
budi napisał(a):
Witam Wszystkich.
2. Silnik pracuje ładnie bez stuków i zgrzytów, ma problemy z odpalaniem na zimnym (pali zawsze za 2 przekręceniem)


Musisz jechać do porządnego warsztatu gdzie będą potrafili ustawić zapłon na pompie wtryskowej. Do tego nie trzeba wyjmować pompy, ale jest sporo roboty.
Trzeba odkręcić kolektor dolotowy i przewody paliwowe. Więc nie będzie kosztowało to mało. Ja biorę 300 zł za taką operację.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 325tds touring
PostNapisane: 16 marca 2008, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: WrocÂław
Cytuj:
Musisz jechać do porządnego warsztatu gdzie będą potrafili ustawić zapłon na pompie wtryskowej. Do tego nie trzeba wyjmować pompy, ale jest sporo roboty.
Trzeba odkręcić kolektor dolotowy i przewody paliwowe. Więc nie będzie kosztowało to mało. Ja biorę 300 zł za taką operację.


Szkoda, że tak daleko mieszkasz ode mnie, bo skorzystał bym z Twoich usług.
Wymienię w samochodzie wszystkie filtry, płyny, świecie, tuleje, amory itd. a puźniej pojadę na regulację pompy i wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL