BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wczorajsza akcja-gdyby nie moj woz to byloby juz po E46.
PostNapisane: 25 marca 2008, 11:44 
Lece wczoraj do tesciow sobie na spokojnie,obuwie letnie juz oczywiscie
tyl lysy(chce juz dokonczyc zanim zaloze nowe) ,przod nowki pada delikatny snieg z deszczem ktory od razy po spadnieciu zamienia sie w wode,droga nowka sztuka dopiero co zrobiona,dookola pola laki zero drzew ,zero zzabudowan,zero ruchu,na budziku 100-110km/h lece lece,mysle sobie z tylu slick wlacze to ASC,klik i lece dalej,zbliza sie las najpierw jedno drzewo potem dwa potem juz coraz gesciej ale tylko z prawej strony z lewej jescze laka,zdjalem nogw z gazu i w tym momencie (z drzew spadal snieg ktory nie zdazly stopniec do konca i byl taki przezroczysty taka warstwa jak sorbet) czyje ze tyl leci w lewo i zaczyna wyprzedzac przod,to ja szybka akcja krece na dwie rece kontra do oporu w lewo (przypominam ze na budziku kolo 100 bylo),to tyl zaczal wyprzedzac przod z prawej strony,to ja znowu kontra do oporu w prawo a tyl mi znowu zaczyna wyprzedzac przod z lewej strony,juz tak szybko ten trzeci raz zaczal tanczyc ze skontrowalem ale i tak juz tyl wyprzedzil przod i tylem wpadlem na pobocze na szczescie te z lewej strony gdzie byla laka a nie z prawej gdzie drzewa,z 10 metrow tylem po trawie w glab laki i ztrzymalem sie z 2 -3 metry od malego drzewka. wypadlem jak dziki z wozu,ogladam ufff,nawet zadrapania,znajomy przelatywal grand szerokim wyciagnal mnie bo sie zakopalem,zamiast do tesciowej na karszera pomknalem wyplukalem z blota na kolach obejrzalem jeszcze raz uff na szczescie zero jakichkolwiek uszkodzen. (ja to mam fart).

podsumowujac,juz drugi raz ten woz wybaczyl mi blad tak ogromny,uwielbiam go za to,poza tym wszystko dzialo sie na drodze takiej ze jak sie mijasz z autobysem to musisz zwolnic bo sie nie zmiescisz.

adrenalinka mi tak podskoczyla momentalnie jak przez przednia szybe zaczalem ogladac mijane drzewa ze moglbym zrrobic wszystko.

p.s. chcialbym pozdrowic moj woz :rotfl:

przestroga dla wszystkich: snieg spadajacy z drzew ktory sie na nich zebral wolniej topnieje bo jest go wiecej,noga z gazu panowie przed lasem bo moze byc ciekawie,a poza tym cien ktory moze powodowac ze droga nie odmarza.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 11:46 
uprzejmie prosze nie pisac nic o predkosci i mojej glupocie itd. :wstyd:

z gory dziekuje.

Edit mod: korzystaj z funkcji "edytuj".


Ostatnio edytowano 26 marca 2008, 20:00 przez LeSiO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 11:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobrze, że tak to się skończyło
jednak dwa kpl. kół trzeba mieć i w razie czego 30min i przełożyć

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 11:53 
rorafalki napisał(a):
jednak dwa kpl. kół trzeba mieć i w razie czego 30min i przełożyć


wiem wiem,oczywiscie to tylko moja glupota bo na slikach powinienem jechac 60km/h a nie 100km/h,ale naprawde nie spodziewalem sie.

1.jak bym od razu polecial w prawo to by mnie tak zmielilo miedzy drzewami ze nawet pan mietek nic by z tego samochodu juz nie ulepil.
2.gdby cos jechalo to tez byloby oczywiscie bardzo zle bo moglbym komus krzywde zrobic bo przeciz krecilem sie na srodku drogi wokol wlasnej osi.
3.esp,przy duzej predkosci nic nie daje,bmw powiedzialo ze gwarantuje dzialanie esp do 60km/h.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja wczoraj nie ryzykowałem, 3er zostało w garażu (bo jest już na letnich), wziąłem toyotę :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:10 
Dzikus napisał(a):
dobrze ze ja mam DSC


ty sie tak nie ciesz. mnie tez hamuje kola tak ze wracam na swoj tor jazdy,ale przy takiej predkosci to sily odsrodkowej nie oszukasz,wiec i moje asc i twoje dsc nic nie zdziala.

a wlasie jaka jest roznica miedzy asc a dsc?
bo ja mam antyposlizg przy ruszaniu i jak mnie zaczyna stawiac bokiem to przychamowywuje mi ktores z kol tak zebym wrocil na swoj tor jazdy. a co dalej jest to nie wiem. wytlumaczy ktos?

poza tym mysle ze ten snieg i ta slizgawka uratowala mi woz i mnie bo gdyby bylo sucho to postawilo by mi woz bokiem chwile by pojechal a poz niej jak by zlapal przyczepnosc to pociagnale by go w bok a tak krecil sie woko wlasnej osi na sliskim.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
tym razem udało się :D chwała bogu i przyrodzie - drzewka tam nie stały :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wczorajsza akcja-gdyby nie moj woz to byloby juz po E46.
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:15 
czemu jeździsz na wyłączonym ASC?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:18 
rybik napisał(a):
czemu jeździsz na wyłączonym ASC?


nie wiem,jakos tak odruchowo wylaczam jak wsiadam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 64
Lokalizacja: dublin
DCS kontroluje obie osie i teoretycznie zapobiega poslizgowi (ale jak bylo napisalen fizyki nie oszukasz) sprawdzilem na E-46 318 ... :wstyd:

_________________
------------------------------------------------------------------------------

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Szczęście że nic się nie stało :) I tu nie rozumiem ludzi którzy mówią, że zimówki nie są potrzebne :zdziwko: Choć nie załatwiają sprawy przyczepności i prowadzenia(o czum się przekonałem mając jeszcze passata) to wraz są w porównaniu z letnimi jak niebo a ziemia.

Ja wczoraj też nie ryzykowałem na letnich. Z garażu nie wyjeżdżałem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:33 
LeSiO napisał(a):
rybik napisał(a):
czemu jeździsz na wyłączonym ASC?


nie wiem,jakos tak odruchowo wylaczam jak wsiadam.


ah Ty driftingowcu :hyhy:

najlepiej jak wsiadasz do auta do nie ruszaj tego przycisku- chyba że wybierasz się na kontrolowaną jazdę :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Czyżby wszyscy kapcie już na letnie zmienili? Tylko ja jeszcze zimowe docieram?

LeSiO - gratuluje szczęścia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 13:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
LeSiO napisał(a):
wiem wiem,oczywiscie to tylko moja glupota bo na slikach powinienem jechac 60km/h a nie 100km/h,ale naprawde nie spodziewalem sie.

...podsumowujac,juz drugi raz ten woz wybaczyl mi blad tak ogromny,uwielbiam go za to,poza tym wszystko dzialo sie na drodze takiej ze jak sie mijasz z autobysem to musisz zwolnic bo sie nie zmiescisz.


Szczęście w nieszczęściu, mogłeś polecieć w drugą strone i skończyło by się inaczej. Oby to co sam napisałeś nauczyło Cię czegoś. A komentarz do tego powienien być jeden ale po co pisać o rzeczach oczywistych. :wstyd:

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wczorajsza akcja-gdyby nie moj woz to byloby juz po E46.
PostNapisane: 25 marca 2008, 16:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 320i
Lesio uwazaj na siebie...szkoda zrobić z siebe w tak mlodym wieku kaleke...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
pawelhel napisał(a):
Czyżby wszyscy kapcie już na letnie zmienili? Tylko ja jeszcze zimowe docieram?


ja nie zdążyłam tej zimy zmienić na zimówki :P

Lesio dobrze, że ci się nic nie stało... Miałeś sporo szczęścia!

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
LeSiO napisał(a):
uprzejmie prosze nie pisac nic o predkosci i mojej glupocie itd. :wstyd:

nic
nic
... i nic
:wstyd:
Dobrze, ze w te drzewka nie poleciales :przestraszony:

pawelhel napisał(a):
Czyżby wszyscy kapcie już na letnie zmienili? Tylko ja jeszcze zimowe docieram?


Si Seńor :hyhy:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 17:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
LESIO miales naprawde ogromne szczescie ze nic Ci sie nie stalo :)

Wiem ze glowna przyczyna tego poslizgu byly opony letnie, za duza predkosc i bardzo sliska nawierzchnia, ale czy gdybys mial auto na poprzednim zawieszeniu, udaloby sie wyjsc z tego poslizgu? Jak myslisz jak auto by sie zachowalo?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 17:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Dzikus napisał(a):
z tego co mi sie kojarzy to ASC kontroluje tylko os tylna a DSC obie, ale moge sie mylic, jak ktos wie cos wiecej to niech mnie poprawi


A mi się wydaje, że ASC kontroluje tylko tylna oś i tylko do określonej prędkości ma on pomagać ruszyć. Nie kontroluje kół w czasie jazdy - nie jest dynamiczny.

DSC natomiast kontroluje ruszanie i dodatkowo stabilizuje samochód w czasie jazdy.
DSC II dodatkowo ułatwia ruszanie pod górkę, osusza hamulce, kontroluje aby się nie przegrzewały - kompensacja efektu, redukuje koncowe szarpnęcie przy hamowaniu.

ale zawsze mogę się mylić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 17:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
W E46 bylo ASC+T czyli zasada dzialania taka jak w przypadku DSC. DSC w E46 pojawilo sie o ile dobrze pamietam po lifcie. Oczywiscie praw fizyki nie da sie oszukac, o czym przekonal sie LESIO, oraz my czytajac ten watek ;)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL