BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana silnika
PostNapisane: 25 marca 2008, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Witam. mam takie pytanie. posiadam bmw e36 1,8 i chcialbym zmienic silnik na 2,0 24v Vanos. i chcialbym sie dowiedziec czy to wogole jest mozliwe. nie wiem czy po wyjeciu silnika bedzie mozliwosc wlozyc ten nowy czy on bedzie pasowal do skrzyni itp. nie znam sie na tym wiec prosze o pomoc. dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
jeśli już masz zmieniać to włóż 1.8 is

moc podobna do 2.o a nie bedziesz wyrzucał aku do bagażnika spod maski i zawieszenie zostawisz bo do 6 cyl. jest inne

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 18:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
ja miałem zmiane z 1,8 na 2,5. akumlator jest nadal pod maska.z tyłu zostały zmienione hamulce bebnowe na tarcze (tak dla polepszenia hamowania)ale o ile pamietam to zawieszenie nie było ruszane.nawet chłodnica została z 1,8.i nic sie nie dzieje.skrzynia chyba byłas zmieniana. mówie chyba bo silnik był zmieniany jak mój brat był jego posiadaczem.pozdrawiam.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
no to teraz jeszcze bardziej mi namieszaliscie. czekam na konkretna odpowiedz. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 21:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Chcesz zmieniać na 2.0 to musisz dodatkowo:
- wywalić aku do bagażnika (bo tam jest w wersji 2.0)
- zmienić przednie zawieszenie (bo 2.0 V6 jest cięższy)

SWAPując na 1.8iS zmieniasz tylko silnik i nie musisz robić w/w rzeczy. Sam mam kiedyś w planie zmienić, ale dylemat jest. Czy piękne brzemienie 6 garów, czy rozsądek i iS'a. Moim zdaniem lepiej silnik ze skrzynią odrazu zmieniać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
MaRio-sKaTe napisał(a):
(bo 2.0 V6 jest cięższy)


No to pojechałeś specjalisto :) V6? :hyhy:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 21:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
:rotfl:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 21:40 
Pułkownik Zuber napisał(a):
MaRio-sKaTe napisał(a):
(bo 2.0 V6 jest cięższy)


No to pojechałeś specjalisto :) V6? :hyhy:


a co za różnica?

tylko inna literka z przodu :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika
PostNapisane: 25 marca 2008, 23:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
dambo napisał(a):
Witam. mam takie pytanie. posiadam bmw e36 1,8 i chcialbym zmienic silnik na 2,0 24v Vanos. i chcialbym sie dowiedziec czy to wogole jest mozliwe. nie wiem czy po wyjeciu silnika bedzie mozliwosc wlozyc ten nowy czy on bedzie pasowal do skrzyni itp. nie znam sie na tym wiec prosze o pomoc. dzieki


Podobnych tematów widziałem dość sporo.
Impreza jest nieopłacalna.
Zawieszenie i akumulator to pikuś.
Czymś trzeba wysterować ten silnik.
Zakładam że myślisz o silniku M52, wiązka elektryczna i komputer jest inny, silnika nie uruchomisz bez imobilajzera w kluczyku.
Skrzynia nie będzie pasować, jak zmienisz skrzynie to musisz wymienić wał bo zmienia się jego długość, most ma inne przełożenie. Układ wydechowy jest inny, hamulce z przodu powinny być wentylowane z tyłu są tarcze.
Do silnika będziesz potrzebował przepływomierz bo jest inny w 1.8.
Jest jeszcze kilka rzeczy do zamiany.

Jak padł Ci silnik to włóż taki jak powinien być,
a jeśli chcesz więcej mocy zmień auto na mocniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2008, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Nawet jak wkładasz is-a to hamulce z tyłu bym zmienił na tarczówki, bo tak jest w is-ach wiec chyba inżynierowie się nie mylili. W końcu hamulce to jedna z bardzo istotnych rzeczy, choć niektórzy o tym nie pamiętają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 11:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
Sprzedaj auto i kup drugie mocniejsze. A jak chcesz się bawić w przekładke to najlepszą opcją będzie kupić tanio "anglika" i przełożyć z niego wszystko:
silnik, całą wiązke elektryczną, serwo, zawieszenie, układ hamulcowy, komputer sterujący, układ wydechowy, napęd czyli most, skrzynie itd itd. Praktycznie przekładasz całe auto "nowe" do swojego. Jeśli masz o tym trochę pojęcia możesz się tym zająć ale nie wkładaj 2.0 tylko już coś godnego tego wysiłku i albo 2,5 albo 2,8. Zawsze możesz zlecić to zadanie komuś kto się tym trudni ale to kolejne koszty. Wiec.... decyzja należy do Ciebie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: wrocÂław
koledzy dla was zawsze jak ktos pyta o swap to jest to nieoplacalne nie wiem dlaczego!!przeciez tuning i pasja to nie liczenie pieniedzy i wnioskowanie ze za to samo mozna sobie kupic cos mocniejszego!!!moze kolega chce sobie wyminic motor i zostawic swoja bude bo np ma juz cos zrobione itp. a wypowiedzi osob ktore myślą ze w e36 jest V6 są poprostu smieszne a co do akumulatora to dlaczego niby ma isc do tylu przeciez pod maska w r6 jest miejsce pod aku to spokojnie mozna go tam zostawic! a zawieche tez na pewno trzeba bedzie przerobic i tez wymienic most, skrzynie i na pewno cos w elektryce tzn komp sonda lambda itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 12:05 
Cytuj:
Nawet jak wkładasz is-a to hamulce z tyłu bym zmienił na tarczówki, bo tak jest w is-ach wiec chyba inżynierowie się nie mylili. W końcu hamulce to jedna z bardzo istotnych rzeczy, choć niektórzy o tym nie pamiętają


no, chyba, że już ma tarcze :)

Cytuj:
MaRio-sKaTe napisał/a:
(bo 2.0 V6 jest cięższy)


No to pojechałeś specjalisto :) V6? :hyhy:


albo swap na 1.9 ze stajni VW i wtedy będzie 319TDI :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
A jest taka mozliwosc aby wstawic silnik VW do beem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
dambo napisał(a):
A jest taka mozliwosc aby wstawic silnik VW do beem??


No oczywiście.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 21:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Pułkownik Zuber napisał(a):
MaRio-sKaTe napisał(a):
(bo 2.0 V6 jest cięższy)


No to pojechałeś specjalisto :) V6? :hyhy:


Miało być R6 :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
to jesli bym chcial wstawic 1,9 TDI to co trzeba przerobic w moim aucie. i ile to by wynioslo?? dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 22:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
dambo napisał(a):
to jesli bym chcial wstawic 1,9 TDI to co trzeba przerobic w moim aucie. i ile to by wynioslo?? dzieki za pomoc


Jak Tdi to może już tak na maxa 2,5 TDI.
Jest V6 jest !!!
Człowieku daj sobie spokój z takimi pomysłami. :wstyd: To utopia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 01:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Delikatnie mówiąc ŻYGAĆ SIĘ CHCE!!! -jak czytam to wszystko powyżej! (sorki-prawie wszystko...)

"dambo" się pyta o interesujące go sprawy,prosi o poradę a tu jak zwykle fachowcy się rzucili do pomocy:
-najlepiej sprzedaj i kup 325-to jest najlepsze :znudzony:
-będziesz musiał wymienić: zawieszenie,hamulce,chłodnicę,skrzynię,dyfer,wał,sondę,tarczę zamiast bębnów,aku do bagażnika (bo 320 tak ma i co z tego!) i licho wie co jeszcze...

a chłopak się pyta czy jak wyrzuci 1.8 i włoży 2.0(bo prawdopodobnie ma gdzieś tanio do wyrwania) to co będzie musiał zrobić żeby silnik zagadał... no właśnie-CO????? Zmienić na 325????

i nie piszcie,że to tak nie może być bo jak większy silnik to pociąga za sobą te wszystkie w/w zmiany...NIE PRAWDA.

Każdy zrobi jak chcę!!! A tutaj pada pytanie tylko o silnik.

Pewnie mała burza będzie :hyhy: ale spływa to po mnie z góry zaznaczam ;) więc się nie wysilajcie (oczywiście mowa tu o urażonych moją wypowiedzią)

Pozdro 600

p.s.ja niestety nie pomogę Ci bo fachowiec ze mnie żaden...

(aha na pewno do wymiany komputer z wiązką no chyba,że masz jakiegoś rzeźbiarza to Ci przerobi wiązkę ;) )

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2008, 05:52 
Cytuj:
to jesli bym chcial wstawic 1,9 TDI to co trzeba przerobic w moim aucie. i ile to by wynioslo?? dzieki za pomoc


hej, ja żartowałem z tym 1.9... jak już chcesz 1.9, to kup audi, bo taka zabawa w rzeźbę z tym w BMW nie ma sensu. jest to wykonalne, ale mija się z celem. poszukaj na forum tematy o SWAP-ach, jest tego mnóstwo i wtedy w razie niejasności pytaj.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL