Idziesz dokladnie ta sama droga co ja

najpierw m40b16 teraz m42b18 coupe
Właściciele 6cylindrów napewno mnie "zjedzą" ale powiem jak jest u mnie
M42/M44 jak dla mnie najlepszy stosunek mocy do spalania dla 4cyl.
1- Też mam klime manual - przy kupnie po prostu sprawdź czy działa, pokrętła na min i musi chłodzić. Częsta bolączka w klimie ale i w zwykłym nawiewie to brak stopni prędkości wentylatora - przyczyna opornik, rezystor nagrzewnicy(poszukaj o nim na forum-było)
2- Spalanie, hmm mi teraz wychodzi mniejsze, 1,6 przy komplecie poprostu sie męczył.
3- Po lifcie od 95' wychodził M44b19, jednostka o porównywalnych parametrach jednak 1,9, no ale też nowsza i z lepszymi rozwiązaniami (alublok, vanos)...
4- Jeśli autko jest zadbane i na czas wymieniane oleje i płyny to śmiga bez problemu. Osobiście w swej ponadprogramowo po zakupie wymieniłem łącznik elastyczny sprzęgła, wymieniłem też przed zimą termostat, a jeszcze wcześniej czujnik temp. silnika(problemy z odpalaniem na zimnym). Ponad rok jazdy po naszych drogach i prawy dolny sworzeń wahacza zaczyna sie wybijać - niedługo wymiana
5- Co do haka nie mam i się nie wypowiem, zuzycie auta ocenisz patrząc na silnik i inne podzespoły
6- W E36 nie jesteś w stanie ocenić przy podpięciu do jakiegokolwiek kompa jaki ma faktyczny przebieg, jedynie co mozesz sie dowiedzieć czy była jakaś ingerencja z zewnątrz do elektroniki licznika... a szkoda
