BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 19:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
też mam graczatą ale w sumie to mi nie przeszkadza myśle że to wynika z tego że z tyłu jest układ niezależny ... ale moge sie mylic

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
dziurkailoczek napisał(a):
wszystkie bmw maja tk miec kolo i wcale trakcja nie jest gorsza bo podczas pokonywania zakretu opona cala przylega a jak masz kolo pionowo to sie podwija

tak opona od zewnętrznej zakrętu przylega super, lecz po wewnętrznej jest jeszcze gorzej, mam fotki wyścigowej e46 320i DTC i ma koła w dużym negatywie (wygląda jakby się rozkraczyła) ale tam to zawieszenie i koła chyba są jakoś dużo inaczej
Obrazek

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
dziurkailoczek napisał(a):
wszystkie bmw maja tk miec kolo i wcale trakcja nie jest gorsza bo podczas pokonywania zakretu opona cala przylega a jak masz kolo pionowo to sie podwija


Oj nie bardzo chłopaku... nie bardzo...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 22:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
mi się wydaje że trakcja jest gorsza(jęzeli była by lepsza to konstruktorzy by tak robili autka) jedyny plus tekiego czegoś to może być stabilna wzgledem wywrotki bo rozkładają sie inaczej siły no ale po zakrętach to napewno sie gorzej trzyma....

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 22:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Mogę się mylić, ale...

Takie ustawienie kół stosuje się do szybkiego pokonywania zakrętów. Koło po zewnętrznej ma wtedy lepszy docisk do podłoża i ono utrzymuje auto w zakręcie. Koło od wewnętrznej w ostrym zakręcie ma tak mały docisk, że jego trakcja jest mało znacząca.

Oczywiście takie ustawienie kół w codziennym normalnym użytkowaniu powoduje jedynie szybsze zużywanie się bieżnika od wewnętrznej strony i słabszą trakcję na prostej (przy gwałtownym ruszaniu) w porównaniu z normalnym ustawieniem.

A tak przy okazji to ładnie wystają. Drogówka nie marudziła jeszcze o to? ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 06:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
nic się martw,to że opony się niszczą to jest normalne a wiadomo że czym szersza opona tym stabilniej się auto zachowuje, po za koleinami od których należy się trzymać z daleka lub jechać wolniej w nich

a takie mamy kapetki :)


Obrazek

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 06:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
tak jak chłopaki piszą w cywilnych autach nie jezdzi sie na rajdy wiec ustawia sie zawieche optymalnie a na wyscigach analizuje sie nawet ile zakrętów jest w lewo czy prawo i jak są mocne i pod to ustawia sie kąty nachylenia kół przy szerszych kapciach dochodzi do tego optyka i lepiej to widac ja załozysz kapcie o szerokości 105mm to nic nie będziesz widział i będziesz zadowolony a opona będzie przylegała napewno całą powieszchnią roboczą pozdrowionka i zyczcie udanego spotu bmw szczecin poza tym ja lubie jak betki są rozkraczone w ten sposób niż w inny :hyhy:

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 07:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
ULLISSES napisał(a):
Mogę się mylić, ale...

Takie ustawienie kół stosuje się do szybkiego pokonywania zakrętów. Koło po zewnętrznej ma wtedy lepszy docisk do podłoża i ono utrzymuje auto w zakręcie. Koło od wewnętrznej w ostrym zakręcie ma tak mały docisk, że jego trakcja jest mało znacząca.

Oczywiście takie ustawienie kół w codziennym normalnym użytkowaniu powoduje jedynie szybsze zużywanie się bieżnika od wewnętrznej strony i słabszą trakcję na prostej (przy gwałtownym ruszaniu) w porównaniu z normalnym ustawieniem.

A tak przy okazji to ładnie wystają. Drogówka nie marudziła jeszcze o to? ;]


dokladnie tak,jak bylem na geometrii to wlasnie tak ustawili tylne kola,przeciez w bmw najwazniejsze sa zakrety,to nie bez powodu bmw najlepiej sie na nich zachowuje,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 07:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
dziurkailoczek napisał(a):
przeciez w bmw najwazniejsze sa zakrety,to nie bez powodu bmw najlepiej sie na nich zachowuje,

i tu chodzi o seryjne zawieszenie...

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 08:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
tak,seryjne,ale mam 6 zyl,moze na pewno jest roznica w zawieszeniu przod a z tylu niewiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 12:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
W zwykłym seryjnym zawieszeniu nigdy niema negatywu...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL