BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320 Jaka jest Wytrzymałość Silnika?
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 19:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Pszczyna
Witam wszystkich :)
Jak w temacie napisałem chodzi mi o wytrzymałość silnika w BMW E36 320i z 1992r gdyż posiadam ten cud i ma on już przejechane 260tys km zastanawiam sie jak ten silnik jeszcze długo bedzie chodził?? Jestem pierwszym właścicielem, auto nigdy nie było żyłowane rzadko przakraczało 140km/h a przeważnie to do 80km.h, jak narazie silinik działa dobrze ale czy ktoś mi może powiedzieć ile te silniki wytrzymują średnio kilometrów?? i według was ile może wytrzymać w moim autku??
Pozdrawiam Wszystkich i z góry dziekuje za odpowiedzi w temacie :)


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2008, 20:30 przez Pitr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Ciężko powiedziec ale jesli nie jest "zarzniety" egzemplarz oleje byly wymieniane na czas to nic złego nie powinno sie dziać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
W warunkach o jakich piszesz to na pewno i 1000000 km nie powinno być problemem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Jeżeli olej wymieniany na czas i w dodatku na jakiś porządny oraz silnik nie został przegrzany to będzie służył dłuuuuuuugo. Ciężko określić wartość w km. Najgorsze są przegrzania, co najczęściej prowadzi do uszkodzeń głowicy.

P.S. Na jakim oleju jeździsz?

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
Powiem na przykładzie z życia wziętym. Kupiłem taką e36 jak Ty masz. ten sam silnik ten sam rocznik. Pojechałem na przegląd Mondeo bo się skończył. Po przeglądzie pytam "znajomego" mechanika o to jak dobre są te silniki 2,0 6 cyl. z e36. Powiedział że nie wie jak z trwałością w e36, ale u niego w e34 kombi ten silnik ma przejechane już 820 000 km i nie miał jeszcze poważnego remontu... jedynymi rzeczami jakie siadły mu to:
- sprzęgło przy ponad 500 000 km
- pompa paliwa dwa razy (wymienił na jakąś z allegro za 100zł)
- pompa wody wymagała wymiany
- zurzyły sie ze 3 razy tarcze hamulcowe i kilka kompletów klocków poszło
- wymienił zawias bo "zwiotczał" :D
- swożnie i tulejki
- co 15 tyś km. wymienia olej na książkowy Castrol 10W60
A e34 jak śmigała tak śmiga i cieszy się pełnia zdrowia
Także sądzę że z samochodu facet jest bardzo zadowolony i sądzę że jeszcze się długo nią nacieszy chyba że mu sie znudzi. A ten silnik ma o wiele łatwiejsze i lżejsze życie w E36 niż w E34 Pozdro

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 22:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Moja 320I E36 93r ma ponad 325tkm i jezdzi jak fabryka kazala. Zero zuzycia oleju, zero stukow-pukow, zero problemow, no moze raz jak sie pompa wody wysrala :hyhy: Olej podczas wymiany jest czysty/klarowny - raz mechanik sie zapytal:

-kiedy ten olej byl zmieniany? bo szkoda oleju o tak malym przebiegu?
-A kiedy Pan mysli?
-No ma moze z 1.500km.
-No on ma niecale 10tkm, dla nie kumajacych: mial ponad 10.000km, a byl klarowny jak lza i tak jest do dzisiaj. :]
- :szok:

The End. :)

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 09:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
Witam,

chodzi o m50? czy m52?

myśle że powienieneś wybrać się na hamownie i sprawdzić parametry silnika moc i moment, w jakis sposób moze zobrazuje Ci to jego stan na dany dzień. Moj m52 ma przejechane 250 tyś i wszystko gra a nawet jest lepiej 159 km i 207 Nm. Mam nadzieje przejechać nim drugie tyle i znowu pojechać na hamownie sprawdzić czy coś sie zmieniło ale to za jakies pare ładnych lat:)


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2008, 09:12 przez marwi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 09:12 
marwi napisał(a):
Moj ma przejechane 250 tyś i wszystko gra a nawet jest lepiej 159 km i 207 Nm.


poszla Ci moc o 9KM od standardu? :zdziwko: jakieś zmiany robiłeś w silniku? ładny wynik.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 09:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
rybik napisał(a):
marwi napisał(a):
Moj ma przejechane 250 tyś i wszystko gra a nawet jest lepiej 159 km i 207 Nm.


poszla Ci moc o 9KM od standardu? :zdziwko: jakieś zmiany robiłeś w silniku? ładny wynik.


...i 17 Nm

nic nie robiłem, a wyniki mowią same za siebie jak dobre i wytrzymałe są to silniki oczywiście jak sie o nie dba. jedynym wytłumaczeniem na przyrost mocy ponad standard jest stan silnika lub gratis z tego powodu ze jest to wersja individual i tam seryjnie moc była zwiekszana o tych pare koników, ale to tylko moje przypuszczenia. Wiem napewno że nic nie było przy nim zmieniane.

poniżej zamieszczam wykres z hamowni:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 19:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Pszczyna
A to się ciesze że twierdzicie że jeszcze drugie tyle przejedzie :super:
a olej wymieniany jest oczywiście w terminie (Castrol 10W60)
Silnik nie jest przegrzewany, tak wiec dalej spokojnie jeżdzę.
Dziękuje wszystkim odpowiadającym w temacie :]
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
podepnę się pod temat przy okazji posiadam silnik M43, 1,6i (ma łańcuchu) przejechane 280 tyś,olej wymieniany na czas, do ilu kilometrów one się kręcą ?

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 22:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Humi9 napisał(a):
podepnę się pod temat przy okazji posiadam silnik M43, 1,6i (ma łańcuchu) przejechane 280 tyś,olej wymieniany na czas, do ilu kilometrów one się kręcą ?

Pozdro.


Do wielu o ile motor nie byl katowany, jezdzil na dobrym oleju, ktory byl zmieniany na czas.

Na moje oko 500tkm powinien dojechac.

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 06:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
tez sie podepne, a m40 1.8 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 10:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Odpowiedź na pytanie weidera

Pawelos napisał(a):
Do wielu o ile motor nie byl katowany, jezdzil na dobrym oleju, ktory byl zmieniany na czas.

Na moje oko 500tkm powinien dojechac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL