BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i || Problem z ciśnieniem w układzie chłodniczym.
PostNapisane: 7 marca 2008, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!

Mam pewien problem.. zresztą jak wszyscy w tym dziale forum...
Moje pytanie dotyczy ciśnienia w układzie chłodniczym. Chodzi o to, że jest ono zdecydowanie za wysokie. Dlaczego tak się dzieje?

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie (norma) ?


Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 21:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a czym objawia się to wysokie ciśnienie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 21:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Bydgoszcz
Problem zaczął sie od tego, że rozszczelniła sie chłodnica układu chłodzenia silnika. Po wymianie chłodnicy, problem z wysokim ciśnieniem moim zdaniem pozostał.
W celu sprawdzenia przyczyny wysokiego cisnienia zamontowałem manometr ciśnieniowy w miejscy odpowietznika przy termostacie.
Po pełnym rozgrzaniu auta ciśnienie dochodzi do 1,3 bara. Na drugi dzień gdy auto jest zimne ciśnienie wynosi 0,2 bara. W celu uniknięcia wzrostu ciśnienia co drugi dzień odkręcam korek chłodnicy i je upuszczam - po tym ponownie odpowietrzam układ.
Wydaje mi się ze jest to albo uszczelka pod głowicą lub w najgorszym wypadku pęknięta głowica.
Mam nadzieje ze moje podejrzenia okazą sie nietrafne.

Pozdrawiam i oczekuje na odpowiedź!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
moze tylko masz zle odpowietrzony uklad,badz zbyt duzo plynu w ukladzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 21:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli nie ubywa płynu to ja bym podejrzewał korek należy go wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2008, 12:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Normalne ciśnienie na rurze górnej (powrotnej) to ciśnienie okole 1 bara. Normalne jest że gdy silnik pracuje to po jakimś czasie ciśnienie to właśnie tyle powinno wynosić a gdy silnik jest zimny ciśnienie spada. Bardzo łatwo jest to sprawdzić mianowicie; Na ciepłym silniku i w danej chwili wyłączonym odkręcasz korek by spuścić ciśnienie z układu, następnie zakręcasz i odpalasz autko jeśli ciśnienie zbierze się za szybko np po 2 do 3 min pracy na postoju (bez gazowania itp.) to znaczy że masz nieszczelną głowicę. Ale jeśli piszesz i ciśnieniu rzędu 1,3 bara na ciepłym i jeżdżonym motorze to myślę że wszystko jest ok.

Wczoraj byłem u mechanika (miałem podobne obawy) i właśnie w ten sposób najprościej można to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2008, 15:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
wedlug mnie to tez jest norma w tych silnikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 21:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: warszawa
witam. Mam bardzo podobny problem w moim aucie e39.530i. wymienilem juz chlodnice bo poprzednia rozszczelnilo cisnienie. nowa tez juz puchnie. Okazalo sie ze termostat stal,wiec wymienilem ale nadal jest to samo. Na wolnych obrotach nie ma cisnienia na rurze ktora wychodzi z termostatu ale jak juz dostatnie wysokich obrotow to robi sie kamien!!!! watpie zeby byl to korek bo nie wierze zeby przez niego robilo sie takie cisnienie w ukladzie?!!! w oleju nie mam wody i odwrotnie ale ciecz gdzies powoli ucieka. Obstawiam albo uszczelke albo w najgorszym przypadku wymiane glowicy... :/
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Witam

Mam pewien problem z moja 330d 2001. Rozszczelniło mi chłodnice wody, włożyłem drugą i ta druga też zaczeła sie rozchodzic wiec ,wymieniłem uszczelke pod głowica.Ale po kilku miesiącach znowu poszła mi chłodnica.Nie ma oleju w wodzie i tak dalej wydaje mi sie ze za duże cisnienie daje w układ i chłodnice leca pod wyższymi obrotami. W niedziele wyciągam chłodnice i zawioze do lepieni jak da rade a jak nie do wkładam nowa.Co robic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Witam

Mam pewien problem z moja 330d 2001. Rozszczelniło mi chłodnice wody, włożyłem drugą i ta druga też zaczeła sie rozchodzic wiec ,wymieniłem uszczelke pod głowica.Ale po kilku miesiącach znowu poszła mi chłodnica.Nie ma oleju w wodzie i tak dalej wydaje mi sie ze za duże cisnienie daje w układ i chłodnice leca pod wyższymi obrotami. W niedziele wyciągam chłodnice i zawioze do lepieni jak da rade a jak nie do wkładam nowa.Co robic?? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Korki to tak zwane korki ciśnieniowe. Jeśli wytwarza się zbyt wysokie ciśnienie korek jest po to by je upuścić. Korki potrafią być różne(chodzi o to przy jakim ciśnieniu puszcza)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL