BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
mcgiver, wydaje mi sie ze najprostszym sposobem bedzie znalezc na allegro taka polos i pomolestowac goscia zeby ja zwymiarowal, bo z tego co widac to na tym forum raczej nie znajdziesz odp na twoje pytanie

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 23:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Santino napisał(a):
mcgiver, wydaje mi sie ze najprostszym sposobem bedzie znalezc na allegro taka polos i pomolestowac goscia zeby ja zwymiarowal, bo z tego co widac to na tym forum raczej nie znajdziesz odp na twoje pytanie

Tak właśnie prubowałem zrobić ale koleś się nieoddzywa.
Ale coś widze że jest zonk z łożyskami , Stones twierdzi że śą takie same a sprawdziłem w realoem i coś to mi nie pasuje bo wychodzi że sa rużne.
Mój vin bg38237 ,a dyfer ze szperą podobno jest z 89roku z 535 :/ niech to ktopś porówna i powie że sie mylę :znudzony: .

[ Dodano: 29 Październik 2007, 22:23 ]
Jednak się nie myle i jest totalna lipa :mur: :wsciekly: .
Nie kupie wachaczy z piastami i półoskami ,bo właśnie tak by nalezało zrobić.
Mam inny pomysł ,ale o tem potem , jestem dobrej myśli ,a co mi chodzi po głowie.... to sie dowiecie jak to zrobię :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 02:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
mcgiver, napisz jak tam ida prace nad wszczepieniem dyfra :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2008, 20:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
witam
trzeba się brać wreszczie za robotę bo szpera w garażu sie starzeje.
w tym tygodniu mam mieć półosie z rozstawem otworów 95mm i długością 450-480mm
czy ktoś może mi porównać te flansze nr5 w linkach czy one rużnią się wieloklinami , długością lub czymś innym (oprucz oczywiście rozstawo otworów pod półoś bo rużnica jest oczywista) czy czymś innym , niewiem może sie da to porównać w autodacie lub coś w tym stylu , lub może ktoś ma takie flansze i może je pomierzyć.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40
jeśli ktoś ma takie półosie i flansze to proszę o kontakt na priva lub gg3163600 , bo może będzie miał lepsze ceny.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2008, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
i co z tą szperą :?: założyłeś :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2008, 22:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
No więc szpera załozona. Bałem się żeby znowu nie było jakiegoś strzału ,że coś nie będzie pasowało ale udało się.
Co do komplikacji z tym związanych , podaję przepis dla innych jak założyć szperę , jeśli ktoś ma rozstaw otworów na flanszach 85mm ,a zakłada szperę z rozstawem 94.
Wymieniamy oczywiście cały most + półosie +flansze piasty. Półosie mają długość po ściśnieciu 460mm ,a po rozciągnięciu 490mm
Flansze piast pozatym ze mają rużny rozstaw otworów i są trochę wyższe (ok10mm) to mają taki sam wieloklin ,a miseczkę osłaniajacą łożysko po prostu zamieniamy .
Co do wrażen z jazdy to napiszę jutro bo dziś nie chciałem dziczeć , biorąc pod uwagę wczorajszą libację alkoholową w związku z moimi urodzinami :D .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 16:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no więc mogę już co nieco napisać co do jazdy bo własnie wróciłem z małej przejażdżki.
Przełożenie oryginalne które miałem czyli 3,23 gwarantowało mi 107km/h przy odcince 7200rpm na drugim biegu ,po zmianie dyfra ze szperą przełożenie mam 3,45 i na drugim biegu przy odcince jest 100 na zegarze. Tak więc chyba nie wiele się pomyliłem w obliczeniach bo zakładałem ,ze z Vmaxa 240 odpadnie mi jakieś 24km/h.
Autko oczywiście bardzo chętnie zarzuca dupą przy ostrzejszych skrętach i to mnie właśnie cieszy :P . Muszę poszukać gdzieś w okolicy jakiegoś placyku , coby trochę poszaleć i sprawdzić możliwosci auta ;)

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 17:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
No to gratuluje sukcesu po dlugich i zmudnych bojach! :hurra:

Co do predkosci maksymalnej to na 5tym biegu przy 7000obr/min powinienes wyciagnac 245km/h! :zdziwko: a przy odcince 250km/h :D
Uwazam ze nalezaloby to sprawdzic na zywo! :hyhy:

Jeszcze raz gratuluje! :super:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
gratulacje udanej transplantacji :ok:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
gratulacje udanej transplantacji :ok:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 17:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
super sprawka jak będe miał kaske i chwile
czasu to tez se tak zrobie

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
kuba napisał(a):
super sprawka jak będe miał kaske i chwile
czasu to tez se tak zrobie

Jakby co to pasują graty z 535 .
Dziś trochę pojeżdziłem ale nie chciałem przeginać z synem na pokładzie choć on to bardzo lubi. Na trójce przy odcince jest 150km/h ,natomiast na 5biegu przy 3400rpm jest 120km/h ,a przy3750rpm-130km/h :szok: , idąc tym tokiem to przy odcince 7200rpm powinno być 260km/h :szok: , czyżby zegar aż tak ciulał??????
Muszę to kiedyś porównać z gps-em .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
mcgiver napisał(a):
Dziś trochę pojeżdziłem ale nie chciałem przeginać z synem na pokładzie choć on to bardzo lubi. Na trójce przy odcince jest 150km/h ,natomiast na 5biegu przy 3400rpm jest 120km/h ,a przy3750rpm-130km/h :szok: , idąc tym tokiem to przy odcince 7200rpm powinno być 260km/h :szok: , czyżby zegar aż tak ciulał??????
Muszę to kiedyś porównać z gps-em .

Licznik przeklamuje o jakies 7km/h - sprawdzalem z gps-em i ze wskazaniami kompa ( TEST 8 )
Byl nawet o tym calkiem niedawno topik! ;)

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Aper napisał(a):
Licznik przeklamuje o jakies 7km/h - sprawdzalem z gps-em i ze wskazaniami kompa ( TEST 8 )
Byl nawet o tym calkiem niedawno topik!

dobra ok niech nawet będzie 10km/h ,ale w takim razie ile pojedzie taka beta przy odcince 7200rpm z ori przełożeniem czyli 3,23 - 280km/h :szok: ???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Matematyka podpowiada ze 270km/h powinna poleciec ale zabraknie jej raczej mocy i nie wkreci sie do tych 7200obr na piatym biegu! :kwasny: (opór powietrza)
No chyba ze byla mocno dlubnieta! :hyhy: (seria ma poza tym ogranicznik na 6500obr/min)

Jak moja sprawdzalem w niemczech to mialem jakies 6200obr/min i 230km/h na gps-ie (na liczniku kolo 240km/h) ;)

Wzór na oblicznie predkosci to:
Obroty silnika x 60 / przelozenie biegu/ przelozenie mostu x obwód opony
Obwód opony w moim przypadku 235/45/17 to 2020,98mm = 0,00202098km

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Aper napisał(a):
No chyba ze byla mocno dlubnieta! (seria ma poza tym ogranicznik na 6500obr/min)
mam chipa od reserveda , 18KM 35NM +PRZESUNIĘTA ODCINKA na7200rpm, przed zmianą dyfra auto chodziło bardzo fajnie , a teraz chodzi przezajebiscie , ori przełozenie jest3,23 a ja mam szperę 3,45, więc coś tam jest dłubnięta :hyhy: . Muszę skalibrowac licznik gps-em i porobić jakieś pomiary , a najlepiej to bym pojechał na hamownię ,ale jakoś tak wolę wydać 150zł na co innego niż na hamowanie inercyjne, obarczone duzym błędem :kwasny: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
mam nadzie ze zrobiłes notatki i jakis bilans finansów ile mniej wiecej wydałes na taki przeszcep .bo niewiem ile dzieciakowi ze skarbonki skrbnąc i co wyniesc z domu :D

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Ostatnio edytowano 11 kwietnia 2008, 22:48 przez kuba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 22:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Cytuj:
mam chipa od reserveda , 18KM 35NM +PRZESUNIĘTA ODCINKA na7200rpm

Nie chce byc sceptyczny ale chyba jednak taka hamownia bylaby dobrym pomyslem na sprawdzenie tego chipa!
Na Twoim moscie to powinna sie wkrecic do tych 7200obr/min na 5-tce ale pod warunkiem ze powyzej 5900obr/min ciagle produkuje wiecej mocy! :niepewny:

Jestes pewien ze masz most 3,45 a nie 3,46 bo to takie byly w 535i? :hyhy:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 23:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
kuba napisał(a):
mam nadzie ze zrobiłes notatki i jakis bilans finansów ile mniej wiecej wydałes na taki przeszcep .bo niewiem ile dzieciakowi ze skarbonki skrbnąc i co wyniesc z domu

szpera -500zł, +
olej -100zł, +
zimeringi -100zł , +
farba -20zł, +
pomoc kumpla i wynajęcie jego kanału 50 zł +
półosie i flansze piast z 535-150zł +
kilka popołudni wolnego czasu+
kilkanaście browarów
koszt +/- 900zł , wrażenia bezcenne :hyhy:


Aper napisał(a):
Jestes pewien ze masz most 3,45 a nie 3,46 bo to takie byly w 535i?

tu masz jeden dowód dekiel z mojej szpery razem z blaszka znamionową (zdjęcie można powiększyć)
Obrazek

a tu masz drugi dowód http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05

Jeszcze jakieś U ?? :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 23:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Spoko!
Jest tak - :13:

:1.2:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL