BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Falowanie obrotów na gazie
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NakÂło
Witam;)
Panowie mam wielki problem, moje 328i (mam 3-miesieczna sekwencje),strasznie faluje i często gaśnie, przy wcisnietym sprzegle(np przed zakretem jak redukuje biegi). Byłem na kompie i wszystko jest oki, nic nie znaleźli, doradzili mi wymienić świece i izolatory. Wymieniłem ale nic nie pomogło:( inny mechanik mówi ze to krokowiec. Czytałe tutaj na forum, ludzie pisali ze wydali po kilka tysiecy na przeróżne naprawy ale bez wiekszych efektów, dlatego poruszam pewnie ponownie ten watek bo moze komuś juz udało się namierzyc o co chodzi.
Pozdrawiam prosze o pomoc


Ostatnio edytowano 8 kwietnia 2008, 22:02 przez lukcio_7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Nowy DwĂłr Maz
Miałem podobne objawy. Pojechałem na regulacje gazu i wszystko jest ok :super:

_________________
BMW sÂą jak Âładne, rozsÂądne kobiety, ktĂłre potrzebujÂą prawdziwego mĂŞÂżczyzny!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Nowy DwĂłr Maz
Miałem podobne objawy. Pojechałem na regulacje gazu i wszystko jest ok :super:

_________________
BMW sÂą jak Âładne, rozsÂądne kobiety, ktĂłre potrzebujÂą prawdziwego mĂŞÂżczyzny!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NakÂło
No u mnie niestety regulacja nie pomogła:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NakÂło
jeszcze jedno pytanko, czy jakby był walnięty krokowiec, to powinien na benzynce tez falować??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Nowy DwĂłr Maz
lukcio_7 napisał(a):
powinien na benzynce tez falować??


Tak

_________________
BMW sÂą jak Âładne, rozsÂądne kobiety, ktĂłre potrzebujÂą prawdziwego mĂŞÂżczyzny!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: KleszczĂłw
A sąda lamda jest dobra bo to ona zawyczja robi najwieksze problemy z falowaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
gaśnie ponieważ jadąc z większą prędkością i wciskając sprzęgło, lub wrzucając luz, zbyt duża dawka powietrza się dostaje, przynajmnie kolega miał taki objaw w e36 2.0 vanos z sekwencją Stag !! jemu zaślepili wlot przy nerce i podali powietrze z innego źródła i problem znikł!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Miałem ten sam problem na początku po założeniu sekwencji...
Regulacja gazu nic nie pomoże bo to nie wina gazu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sprawdź czy te objawy przy jeździe na benzynie się powtarzają....
Ze swojego doświadczenia wiem że też na benzynie tak będzie...
Druga sprawa... gazownicy coś odłączyli... jakąś rureczkę grubości długopisu..... bynajmniej u mnie... ale domyślam się że u Ciebie też może tak być... i łapie lewe powietrze...
Po założeniu tej rureczki niby było tak samo ale po jakimś czasie samo się uspokoiło...
Obroty nadal mi falują ale się przyzwyczaiłem :P:P Prawdopodobnie jest to przepływomierz lub krokowiec... albo odma... problem z tym że krokowca mam w silniku 1.8 140KM pod kolektorem... i tu jest trochę roboty!!!! Ale czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą a więc i krokowiec się wtedy doczeka czyszczenia lub wymiany :rotfl: :rotfl:
Proponuję poszukać tej rureczki... u mnie ją odłączyli i w to miejsce podłączyli taką samą rureczkę tylko od gazu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NakÂło
ale gdzie szukac tej rureczki;) hehe
Na benzynie faluje mi delikatnie ale nie gasnie, na gazie to ostro wariuje. jak stoje na luzie i dodaje delikatnie gazu to słychać jakiś chrobot, jakby jakies elementy o siebie delikatnie tarły(moze to odgłos uszkodzonego krokowca?)
Jak byłem na kompie to niby wszystko było oki, żadnych usterek ani bledów nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
lukcio_7 napisał(a):
Na benzynie faluje mi delikatnie ale nie gasnie, na gazie to ostro wariuje.



mialem to samo benzyna do tylka a na benzynie oscylowalo w granocach 30-50 obrotow ,
wiec kupilem kable nowe jak mamsz ndobre to nie do tego kopulke i palec roozdzielacza na sprawdzeniu po tym nie bylem i kupilem nowke krokowca ,
efekt po wykasowaniu bledow benzyna ani drrgnie gaz jak na instalacje ze sruba b.dobrze.


krokowy krokowy krokowy!!!!!!! nie kupuj uzywki ja kupilem uzywka za 50 euro i to samo czyscilem jeden i drugi raz w wd40 i benzyna i nic kluczowa role odegral krokowy pozd daj znac co to bylo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Morfii napisał(a):
Druga sprawa... gazownicy coś odłączyli... jakąś rureczkę grubości długopisu..... bynajmniej u mnie... ale domyślam się że u Ciebie też może tak być... i łapie lewe powietrze...

Koledzy jak sie nie myle to wezyk pod korektorem po prawej stronie jego zadaniem jest otwieranie drugiej przepustnicy :hyhy: w korektorze dolotowym przynajmniej jest tak u mnie w 1.8 M43. => radze odkręcić tą przepustnice gdyż zdarzył mi sie wystrzał gazu i złamało mi igłę do ktorej jest mocowana przepustnica dwoma śrubeczkami i oczywiscie jedna z nich wpadła do silnika ale naszczęście tylko sie sklepała i stopiła na tłoku :P Radze bo ta przepustnica coniekturym naprawde narobiła duzo szkod. Dodam ze nie zauwazyłem zadnego spadku mocy. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NakÂło
Wg mechanika na 99% walniętą mam uszczelke pod głowicą:( No to pociągnie po kieszeni:(
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 18:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
ja u siebie z lebiedziarskim warsztatem walczyłem 2 miesiące zamiast być leoiej było gorzej na koniec już nawet mapa benzyny wcieło (na szczęście mam interface do gazu i moge co nieco zobaczyć) pojechałem do innego warsztatu no i problemy się skończyły mniejsze spalanie i lepsze osiągi może jeszcze jeden mankament za mała dawka gazu na wysokich obrotach skrzynia nie chce przełączyć z 4 na 5 przy ok 200 musze lekko odpuścic i dopiero mam 5 i mogę cisnąc dalej ale już rozmawialem zwiększą dawkę podsumowując radze jechać do innego warsztatu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL