BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Twarde sprzeglo w sportowych samochodach
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 17:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Takie mam pytanie: dlaczego w autach sportowych, typu Porsche, Ferrari itp., sprzeglo jest duzo twardsze, od sprzegla w normalnych samochodach? Czy jest to spowodowane poprostu konstrukcja takiego sprzegla, ktore musi przeniesc duza moca, czy jest to tez celowe? Pomaga w szybkim ruszaniu, itp? Jak ktos moglby mi to wyjasnic to byloby super :)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
hm, moge się mylić ale wiem że istnieją sprzęgła spiekowe, cały kpl - docisk tarcza działa bardzo twardo, tzn. czuć szarpnięcie przy próbe płynnego ruszenia, ponoć jest to bardzo wytrzymałe sprzęgło... są ponoć jeszcze ceramiczne... jest tego troche, większość ma za zadanie przesłać całą moc z silnika na skrzynie... weźmy takie ferrari - kilka set KM mocy, przekazywane za pomocą zwykłego sprzęgła na skrzynie, ruszasz szybko i co ? i palisz sprzęgło, bo za dużo mocy idzie na tarcze i nie wytrzymuje... a ponoć spiekowe ma wytrzymalszy na ścieranie materiał - szybciej łapie za docisk, nie ślizga się po nim i dzieki czemu ruszasz szybko do przodu... takie to moje nie fachowe wypociny na ten temat :D

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 19:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
tarcza sprzeglowa nie odpowiada w takim stopniu za brak uslizgiwania sie co docisk i to glownie przez niego pedal jest taki twardy (napewno w wiekszym stopniu niz tarcza) oczywiscie ze tarcze spiekowe tez duzo odbieraja komfortu, jednak przy takich ukladach komfort jest malo wazny. a w wyczynowych wersjach mozliwosc plynnego ruszenia nie istnieje, sprzeglo takie dziala w systemie "zero jedynkowym"

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 19:42 
żeby przenieść dużą moc, tarcza nie może się ślizgać. By się nie ślizgała, musi być zrealizowana duża siła tarcia, która jest wyrażona T=Fn*μ, gdzie Fn jest siłą tarcia i μ- wsp. tarcia 2. powierzchni. Dla sprzęgła, μ musi być jak największe, oraz siła nacisku, którą realizuje tutaj docisk, musi być odpowiednio duża. Stąd mamy skutki, jakie opisał Santino :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Santino i CZARNY dzieki za wyjasnienie :)
Tylko CZARNY ja Cie prosze, nie pisz mi juz wiecej wzorow z fizyki, bo poki co, przez fizyke tylko nerwy mam i spac przez to nie moge :( kurde dobija mnie ta fiza w budzie :zly: chociaz na forum chce miec z tym spokoj :P (to tak w ramach pozalenia sie)

A tak swoja droga, to ciezko sie musi takim autem jezdzic, wiadomo kwestia wprawy, ale mimo wszystko, juz nie mowie o jezdzie w miescie, ale np. trasa przy czestym wyprzedzaniu, albo na torze. Noge jednak trzeba miec wycwiczona ;)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 873
Lokalizacja: Lublin/ Warszawa
Moje BMW: 325
///M_ichał napisał(a):
Santino i CZARNY dzieki za wyjasnienie :)
Tylko CZARNY ja Cie prosze, nie pisz mi juz wiecej wzorow z fizyki, bo poki co, przez fizyke tylko nerwy mam i spac przez to nie moge :( kurde dobija mnie ta fiza w budzie :zly: chociaz na forum chce miec z tym spokoj :P (to tak w ramach pozalenia sie)

A tak swoja droga, to ciezko sie musi takim autem jezdzic, wiadomo kwestia wprawy, ale mimo wszystko, juz nie mowie o jezdzie w miescie, ale np. trasa przy czestym wyprzedzaniu, albo na torze. Noge jednak trzeba miec wycwiczona ;)

takimi autami trudno jest jezdzic w miescie bo korki bo to bo siamto, nie da sie jechac na pol sprzegle, tak jak napisano wczesniej dziala w ukladzie mozna to nazwac "zero jedynkowym" czyli jedzie(przenosi naped na skrzynie) albo stoi(jest wysprzeglone do konca).

_________________
Obrazek
http://bmwmotorsportklub.eu/ lubelski klub BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 21:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
DAN V8 napisał(a):
takimi autami trudno jest jezdzic w miescie bo korki bo to bo siamto, nie da sie jechac na pol sprzegle, tak jak napisano wczesniej dziala w ukladzie mozna to nazwac "zero jedynkowym" czyli jedzie(przenosi naped na skrzynie) albo stoi(jest wysprzeglone do konca).


A czy takie sprzegla sa w ///M, Porsche, Ferrari? Czy jednak te sprzegla sa troche bardziej "przyjazne" kierowcy? To w korkach trzeba naprawde miec wprawe w ruszaniu przy takich sprzeglach ;)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 22:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Dlatego dla nie doświadczocnych kierowców Ferrari bardzo poleca sekwencje... Nie każdy potrafi jeździ na spieku !

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
A czy w BMW ///M tez sa takie sprzegla spiekowe jak w Ferrari? Czy w mocnych wersjach BMW, np. 540i tez sa inne sprzegla, niz z mniejszymi silnikami?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
///M_ichał, szczerze to nie wiem czy w M sa spiekowe ale raczej nie,
///M_ichał napisał(a):
Czy w mocnych wersjach BMW, np. 540i tez sa inne sprzegla, niz z mniejszymi silnikami?

Tak do np 330 wystepuje specjalnie wzmacniany zestaw (docisk+tarcza) ktore swoja droga nie daje rady, tak wiec do 540i napewno jest mocniejsze niz w np R6

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL